Loading...
dk

Artikel om HI-FI i Tesla'en | Tesla Forum

gw
gw Nov 14 '15
Dem med std anlæg og som ved lidt omkring optimal indstilling af dette, hvordan har i indstillet Jeres? Jeg hører typisk musik som kører på P3, Voice, VLR goFM og lign.
koden
koden Dec 20 '15
Jeg har købt det udvidede anlæg. Jeg er skuffet. I forhold til min kammerats BMW 535d med bmws Logic Steven anlæg (tror jeg det dyreste hos BMW hedder), så synes jeg godt nok der mangler noget i mit i Teslaen.
Måske skulle jeg tjekke om de har glemt at opgradere det :-)

Hvis man kommer fra en standard bil med de efterhånden nogenlunde anlæg, så kan jeg godt forstå man synes Tesla anlæg er en forbedring.
Men hvis man ikke har prøvet de dyre anlæg fra BMW,Audi o.s.v. Så skulle man lige prøve at høre et af dem.
kayjay
kayjay Dec 20 '15

Lyd er en smagssag. Jeg synes rigtig godt om lyden iTesla, da den går meget efter den rene og ægte lyd, modsat andre der går efter den hårdt manipulerede lyd med alt for meget bas, loudness og mere eller mindre abskure sourround systemer og akustik profiler. Det er ikke noget for mig.

Af samme grund er Teslas sourround funktion også slået fra i min, bas/diskant står på 0, mellemtone på -0,5. Så ren en vare som muligt.

Der hvor det efter min mening går galt i Tesla er kilderne:
FM lyder ret ringe i en Tesla. Ingen diskant og lyden er mudret.

DAB og TuneIn lider begge under for høj kompression af lyden, P3 ligger i omegnen af 96kbit og det er er lige til at hå hovedpine af...det er så ikke Teslas skyld.

Streaming med bluetooth fra en smartphone har også høj kompression, memer det er 128kbit/s...det heller ikke Tesla skyld.

Rdio kan sættes high i lydkvalitet, og så tror jeg vi snakker 320kbit/s, og så begynder det at hjælpe på det. Det fungerer OK.

USB med FLAC (tabsfrit) lyd er toppen. Så har jeg det bedst. Og jeg klager ikke over noget.

Jo bedre højttalerne og forstærkerne er, jo  tydeligere bliver manglerne og kompression af lyden.

Et sidste statement herfra: Det tog mig en måneds tid at vende mig til at lyden kommer forfra ved forruden i en Tesla, modsat mine tidligere biler hvor lyden kommer siden fra døren.

Thor
Thor Dec 20 '15

Nu har jeg læst flere steder, at flere vælger at slå Dolby Surround sound fra, når man hører lyd via USB, bluetooth etc. Hvorfor?

Surround sound er jo deaktiveret ved radio og lignende.

Personligt er jeg glad for lyden i Ultra High Fidelity pakken - omend den ikke er 21.000kr værd. 10.000, i forhold til deres øvrige pakker kan mulivis ret færdiggøres. Eller det samme nvieau som vinterpakken.

Jeg søger lidt de gode indstillinger, men det er jo meget individuelt fra person til person, hvilken slags lyd man sætter pris på. 

Hviidbjerre
Hviidbjerre Dec 20 '15
Jeg kørte Audi forud for Teslaen og ønsker god lyd i bilen. Også de dybe toner. (Ikke nødvendigvis Thansen bulder, men DYB, tør og kontant bas)
Jeg bestilte med Ultra High Fidelity, men var indtil modtagelsen spændt på, om anlægget kunne leve op til min forventning.
Det kunne det....
Både under surround og stereo leverer anlægget flot, dyb bas sammen med de meget flot gengivede høje toner.
Jeg afspiller oftest spotify via bluetooth, med +6 på bassen. Stadig rum for yderligere bas.
Perfekt.
priess
priess Dec 20 '15
Har også "Ultra" hi-fi og er meget tilfreds med det. Kommer fra Audi S8 med Bose surround anlæg, og Tesla anlægget er mindst lige så godt, og i flere tilfælde bedre.
Sider: « 1 2