Loading...
dk

Rækkevidde og varme | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Jan 23 '14
Hvor meget koster det på rækkevidden at få varme i bilen? Model S varmer kabinen op lynhurtigt, men det er alligevel rart at kunne opvarme den på forhånd via mobilen. Det fungerer fint, selv om det indimellem tager laaang tid at vække bilen på app'en. Tænder man et kvarters tid før afgang, er der virkelig god varme. Gør man det "unplugged" ryger der imidlertid 10 km af rækkevidden. Er bilen under opladning, koster det ca. 2 kWh, altså en rund femmer, men så ryger der til gengæld kun 2-3 km af rækkevidden. Og så får man nok lidt flere km/kWh under kørslen, ligesom man vist også får bedre benzinøkonomi i en almindelig bil med motorvarmer. Jeg har også forsøgt at køre uden varme i passagersiden (uden passager:-), og det forsøger faktisk rækkevidden lidt, men lige for tiden er det for koldt for chaufførens højre ben og arm.
Niels
Niels Jan 25 '14

interessant, også den med at skrue den i passagersiden. Jeg har spekuleret lidt over hvad der ville ske hvis jeg satte 2 forskellige temperature. Jeg kunne forestille mig at man endte i en situation hvor de modarbejder hinanden - dvs. Den ene varmer mens den anden køler.....den temperatur man har sat skal jo opnåes, hvis den ene varmer tim 22 grader og den anden side står til 17, så skal den formodentlig køle den recirkulerede luft for at kome ned på 17 grader....i så fald er et dårlig energi regnskab at have forskellige temperature,eller tager jeg fejl

janlouissvenningsen1973

Jeg er sikker på man får det bedste energi regnskab, hvis man helt lader være at køre i den. 

Alternativt kun køre i ca. 20 grader, kun i kraftig medvind, uden passagerer, uden bagage, slukke den lækre 17 " tommer skærm, køre på 15" energidæk 155/75 og med spejlene klappet ind, og det store lækre soltag lukket. 

Og ja, naturligvis vil de modarbejde hinanden hvilket de også gør i en "alm" bil.

Det er en anelse absurd, at læse nogle af de indlæg der kommer i det her forum. Mange af de ting der drøftes irt. rækkevidde, er nogle der dels går ud over det fede, sjove og ekstraordinære ved netop en TMS - og tilsammen give det i bedste fald 5-15 % på rækkevidden - men alt det sjove går også af. Hvis rækkevidde betyder så meget, så skulle man måske have købt en Polo Bluemotion i stedet for.   

Glæder mig til, at nogen nævner alle de fede ting ved, at TMS netop har indbygget "motor/kabinevarmer" uden merpris, at den har store fede fælge, super præstationer, kører 3-4 gange så langt som andre EVere.

Et lille surt opstød, til nogle lidt sure gamle mænd :-) - dog med et smil på læben og en anelse misundelse over ikke at være den heldige ejer af en TMS - endnu !!!!!!!

Glæder mig til at læse nogle sjove, spændende og mere positive indlæg om jeres oplevelser mm.

FrederikC
FrederikC Jan 25 '14
<p> </p>

<p>syntes da folk må bruge forummet til hvad de vil, hvis du vil snakke om noget andet så opret da en ny tråd, så har vi da helt sikkert også noget at komme med der.</p>

<p>Jeg vil give dig ret, der er mange fede features, men for en som mig der ikke har bilen (endnu) så handler det mere om økonomi og tanker omkring generalt brug. Der er helt sikkert andre der har andre ting de syntes er vigtigere. Ordet er dit, så længe indlægget er relevant ift tråden.</p>

<p> </p>

<p> </p>
Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Jan 25 '14
Hookmaker
Hookmaker Jan 25 '14

@janllouis, vi er mange med forskellige motiver for at købe model S, men gamle mænd dem er der ingen af her..;-) - kun folk med mere køreerfaring. Med model S er man Beta tester, OG udover den ret voldsomme accelleration, så er der også masser af sport i max. efficiency, spørg selv Tom K...;-)

Bluecoffee
Bluecoffee Jan 29 '14

Jo, jo, her sidder en sur - i hvert fald halvgammel - mand og skriver sure indlæg på computeren om varme og rækkevidde og sådan noget. Men ligeså snart han sidder bag rattet, forvandler han sig til en lalleglad, lille dreng med sug i maven og Teslagrin op til begge ører. Det er det rene trylleri.

Hookmaker
Hookmaker Jan 29 '14

+1!