Loading...
dk

Triptæller | Tesla Forum

Clubman
Clubman Jul 2 '15

Måske dette spørgsmål har været dækket tidligere, men jeg kan ikke finde det, derfor dette indlæg.

Det er muligt, at jeg bare ikke kan finde ud af at sætte det op, men det irriterer mig lidt, at Teslaen ikke - som i alle "normale" biler - har en triptæller, som automatisk nulstilles og starter forfra, når man starter en ny tur (når bilen har stået stille nogen tid). Jeg troede egentlig at trip A ville være denne funktion, men som jeg har forstået det, så skal man manuelt nulstille den hver gang man køre en tur, hvis man vil have en måling på den aktuelle tur - har jeg ret i dette eller kan man få den til at nulstille automatisk ved hver start?

KimT
KimT Jul 2 '15
Kommer du fra en VAG ;-)
Ford har også en tåbelig triptæller, - ingen A og honda's kunne også gøres bedre - den nulstiller lige så snart man slukker bilen.
MicTheCat
MicTheCat Jul 3 '15
Foreslår du tilmelder dig LinkMyTesla hvis Mikkel har flere slots åben. Så logges alle ture ;-)
Lauer
Lauer Jul 3 '15

Kan også nævne at Mikkel har en fed triptæller på arbejdsbordet, den vil have 10 tællere med individuelle start/pause/stop funktion. Dertil er det også muligt at navngive sine triptællere, f.eks. "Ferie 2015" på trip A.

 

DeaconWP
DeaconWP Jul 3 '15

Fede ting I laver.

Sommerdæk/vinterdæk trip

Forhjul trip

Baghjul trip

vinduesvisker trip

Sommer forbrug trip

vinter forbrug trip

 Er der nogen tidsplan for, når det bliver til salg?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 3 '15
Lauer
Lauer Jul 3 '15

DeaconWP, det var faktisk nogle gode trip tællere du der nævner :-)

Vi har udvidet testperioden til 14/7-2015, men fortsætter naturligvis derefter. Dog kun med et begrænset antal brugere, da det jo kræver en del datakraft at have det kørende. Alle dem der er testbrugere kan dog fortsætte, men vi kan ikke lukke hele verden ind :-)

DeaconWP
DeaconWP Jul 3 '15

Så vil jeg håbe jeg har åbnet en dør til min X, når den kommer. ;-)

God weekend.

Clubman
Clubman Jul 4 '15
Ja, jeg kommer fra en Passat. Det burde være relativt let for Tesla at lave trip A sådan at den automatisk nulstiller efter et stykke tid med stilstand som på en VW. Men det kan jo være, at den kommer i en opdatering en gang:-)
Niels
Niels Jul 4 '15

Tesla'en har da en fin trip tæller som automatisk starter forfra.....det sker ved hver opladning - hvilket typisk sker når du forlader hjemmet.

Det er ikke nødvendigvis "en ny tur", men ofte helt i tråd med intentionen. men det er det vel heller ikke på Passaten ?

Derud over har den Trip A og Trip B som du selv kan nulstille efter behov.

 

PerF
PerF Jul 5 '15

Jeg kommer også fra VAG. Triptællerne i TMS viser jo slet ikke tid og gennemsnitsfart, jeg brugte tit dette for at se hvor lang en tur man havde kørt og hvor hurtigt.

Samtidigt ville det da være en mulighed for at lære præcis hvor afhængig forbrug og fart egentlig er.

MikkelLauridsen
MikkelLauridsen Jul 13 '15

Så er der endelig triptællere på Linkmytesla. Det var et af de udviklingspunkter som var mest efterspurgt af brugerne.

Der kan være op til 100 triptællere :-)

Næste punkt er kategorisering af ture/kørebog og sammenlægning af ture.