OK tusla
Jeg har faktisk prøvet ALT hvad der står i min magt - mail, telefon og personligt fremmøde i Aarhus!
Jeg har accepteret købet 15/3 i år med ønsket levering til ultimo oktober - så det er ikke tid der er problemet.
Jeg har som nævnt ordret bilen efter den gamle konfigurator med sort standard lak- det vil sige at metallic den gang kostede DKK 12.000,- Nu koster det DKK 8.000,- men bilen er steget mere end USD rent faktisk er steget i forhold til DKK. så en del af udstyrspriserne er nu "ubemærket" lagt på bilen så ekstraudstyret ser billigere ud...
Det TSLA siger at hvis jeg skal ændre lakken til Metallic så skal jeg smide min gl. bestilling "ud" og starte forfra, hvilket betyder en prisforøgelse på brutto ca. DKK 50.000,- - jeg skriver ca. fordi der rent faktisk ikke er nogen der kan fortælle mig hvad det der før hed tech-pakken nu skal kaldes for at være sikker på at få de samme komfort-ting med.
Det er åbenbart en kæmpe udfordring TSLA at ændre en farvekode på ordren og sende en ordrebekræftelse på DKK 12.000 ekstra og et smil med "håber vores service lever op til dine foventninger?" - man skulle tro de havde større problemer at slås med?
En anden løsning kunne være at de begyndte at samarbejde med en tysk lakleverandør og anvende en teknologi der giver en ordentlig holdbarhed på de rene standard lakker.....
De kalder det jo trods alt en Præmium Bil - og ikke en Skoda fra før VW overtog dem.....