Loading...
dk

Tur til sydfrankrig | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 4 '15
Hermed et par ord om vores erfaring efter den første lange tur i teslaen. Turen gik uden problemer rent opladningsmæssigt. Dog var dog enkelte steder med midlertidige ladestandere hvor effekten ikke var optimal. Langt overvejende var det bilen som ventede på os og ikke omvendt. Det skal dog siges at vi kørte med 2 små på bagsædet så det kaldte på lidt flere og længere pauser end ellers. 7 ladninger blev det til hvoraf den ene var en 100% ladning i Metz i Nordfrankrig hvor vi overnattede. Som vedhæftede billede viser var forbruget noget under normalt hvilket nok skyldes dels varmen og de lange stræk. Knap 400 kWh blev der brugt på at tilbagelægge de ca. 1970 km. Dermed holder forbruget sig på 201 wh/km hvilket jeg synes er overraskende godt. Stort set alle hastighedsbegrænsninger blev overholdt 99% af tiden og vi holdte stort set ikke i kø. En enkelt ting som jeg bemærkede var dog at jeg er begyndt at høre relativt tydelige konstante turbinelyde fra motoren ved hastigheder mellem 90-100 km/t. Jeg kan huske at andre tidligere også har rapporteret dette til Tesla. Hvad blev udfaldet af dette? God sommer til alle. Holder pt på SuC i Narbonne og lader.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jul 4 '15
Tesloid
Tesloid Jul 4 '15
Tak fordi du deler erfaringerne. Jeg håber du vil opdatere, når du kan fortælle om opladning under opholdet. Jeg tøver stadig lidt med en tur til middelhavet, da jeg på ture i dk kan se hvor vigtigt/rart det er at have fuld tank hver morgen. God ferie !
fmm1000
fmm1000 Jun 25 '16
Feeedt. Har lige opdaget der er åbnet en ny SuC i Sydfrankrig mellem Nice og Frejus, hvor den kun er to ladere. På den nye er der fire. Nu behøver jeg ikke tænke på at skulle have fat i 50 franske ladekort. Nice :-)).
BPBach
BPBach Jun 25 '16

Jeg har lige været i Frankrig, Hvis du kan finde en Ikea på din vej har de gratis strøm, vi har lige ladet i normandiet gratis, ved flere forskellige (Chademo). Eller kør ind til en Nisaan forhandler og få et Nissan kort, det skal bare aktiveres på nettet, og så kan man lade gratis ved deres hurtigladere.

fmm1000
fmm1000 Jun 25 '16
Altså en dansk eller fransk nissanforhandler?
TorbenS
TorbenS Jun 26 '16

Jeg følger med på sidelinien da jeg p.t. er 4 uger i Toulon i Frankrig med 90 km til nærmeste SuC. Men jeg vil tro at det er en Fransk Nissan forhandler...  

Turen hertil var på 1.892 km. med et forbrug på 192 Wh/km i en 90D.

Hastigheden var 120-140 km/t med regn, meget kø, sol og op til 34°

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Jun 26 '16
BPBach
BPBach Jun 26 '16

Det skal være en fransk forhandler, da det kun gælder i frankrig.

BPBach
BPBach Jun 26 '16

Prøv at gå på den franske hjemmeside Kiwhi.fr de har nissan , renault og kiwhi kort ,et har idgået et samarbejde med ikea og nogle suremarkeder , ang ladning, hvor det er gratis!!!

BPBach
BPBach Jun 26 '16

Her adressen på hjemmesiden.

TorbenS
TorbenS Jun 26 '16

Tak for info.

Ellers må jeg lade fra min medbragte Clever stander.

Den kan desværre nok kun lade mobilen op..

 

TorbenS
TorbenS Jun 27 '16

Har lige ladet med ChaDeMo hos IKEA i Toulon. Der kan lades gratis uden kort eller andet.

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Jun 27 '16
SuneH
SuneH Jun 27 '16

Det er jo perfekt, hvis du skal være der i 4 uger... Tillykke med det :-)

OwneR
OwneR Jun 28 '16
Citat fra BPBach

Prøv at gå på den franske hjemmeside Kiwhi.fr de har nissan , renault og kiwhi kort ,et har idgået et samarbejde med ikea og nogle suremarkeder , ang ladning, hvor det er gratis!!!

 

~~


Hvordan har du haft glæde af siden?


- Har du fundet en oversigt over gratis ladesteder?

- Det ser ud som om man skal have fransk adresse for at få kortet

- Kundeservicen taler kun fransk

Forummets indlæg er redigeret af OwneR Jun 28 '16
TorbenS
TorbenS Jun 28 '16

OwneR, prøv at klikke på SØG/LED/FIND øverst på siden og så skriv "kiwhi" i søgefeltet. 

Så får du en del forklaring til emnet.

Jeg har dog ikke haft held med Kiwhi Pass. Jeg har modtaget kortet efter stort besvær men jeg kan ikke aktivere det... Så mine 24€ er spildt... 

TorbenS
TorbenS Jul 2 '16

Er SuC ved Frejus lukket ?

Nu kan jeg kun se den ved Cannes.

KbhP90DL
KbhP90DL Jul 2 '16

Shit. Den er sgu også væk fra teslamotors.com

https://www.teslamotors.com/da_DK/findus/list/superchargers/France

Ikke superfedt.. på vej til Frankrig, og havde satset på at bruge denne over flere omgange.. :-(

DavidS90D
DavidS90D Jul 2 '16

 Fréjus var vist kun en midlertidig SuC med 2 pladser.

Den i Cannes (Mougins) ser permanent ud og har 4 pladser.

KbhP90DL
KbhP90DL Jul 2 '16

Fra Tesla: "I am sorry to confirmed the Supercharger team decided to replace Frejus SC (2 stalls) with Mougins (4 stalls). For this reason the site has been removed from webpage and Nav system."

PEL
PEL Jul 4 '16
Har lige været tur til Sydfrankrig (nord for Nimes) her sidst i juni 2016 på ca 4200km incl. lidt lokal kørsel i en 70D.

Transporttid 2 gange 35 timer incl. SUC, lidt søvn og mad til chaufførerne.
Vi mødte under 10 Teslaer syd for grænsen, så masser af plads på SUC

Eneste komplikation på turen: campingpladsen hvor vi havde lejet en hytte krævede ombytning af fase og nul for at vi kunne lade på mormorledning. Det gav det lidt sved på panden før jeg fandt den løsning, da mulighed for at nå andre ladedere var passeret.

mvh Lone og Poul Erik
fmm1000
fmm1000 Jul 4 '16
Hvor lang tid tog det at kører fra den danske grænse og til alperne.
Sider: 1 2 »