Til FLK og andre med samme problem.
Min Tesla S som er fra juli 2014 har de samme misfarvninger (2 på nederste kant af bagruden, ved enden af hver visker og et større felt i nederste højre hjørne).
Tesla, Drammen mente vist også, at det nok stammede fra limen, som ruden var limet fast med.
Jeg har lige været ude at kigge nærmere på ”fænomenet”, og mener at jeg kan give en nogenlunde forklaring:
Ruderne er lamineret dvs. opbygget af et ydre og et indre lag glas med plastfilm imellem. Denne plastfilm kan misfarves, hvis der kommer fugt til den, f.eks. efter stenslag eller brudrevne.
Derfor tyder det for mig på, at lamineringslaget her er blevet misfarvet af indtrængende fugt gennem kantsamlingen, og dermed er en produktionsfejl fra rudeproducentens side.
Mit råd er: Nævn det (på skrift) for Tesla og få en aftale om, at de skifter ruden, når den får stenslag, som du ikke kan leve med. Og så kan yderligere misfarvning måske begrænses ved at forsegle kanten af ruden. Du kunne jo prøve kun at forsegle nogle af stederne, og se om der er forskel efter et års tid.
Håber dette er en hjælp.