uden synlige ledninger. Men først !#§%*#@$ hvor var jeg tæt på at klippe stikket af mange gange. Jeg er dog lidt stædig, så jeg ville have det til at lykkes :-)
Et par tip hvis andre vil gøre det samme. Det gik fint igennem gummirøret - jeg lavede en løkke, som jeg trak igennem først og derefter stikket:
Derefter skulle jeg have kablet ned til håndtaget i bagklappen. Jeg prøvede først med trækfjeder og installationskabel uden held i ca. en time og var lige ved at give op, da jeg tog to af børnenes ekstra lange sugerør fra Søstrene grene og tapede sammen. Første gang jeg prøvede (fra hullet i bagklappen) kunne jeg fiske sugerøret ud nede ved gummimuffen, sætte kablet fast på sugerørerne på og så trække ud ved håndtaget i bagklappen:
Hen til det andet håndtag var nemt - der brugte jeg det samme sugerør :-)
Så skulle jeg fra venstre håndtag ned til toppen af bagklappen igen. Her prøvede jeg igen trækfjeder, installationskabel og sugerør. Igen virkede sugerøret. Tricket er at starte fra toppen af bagklappen og så bruge det "hul" der er vist på billedet. Der er nemlig to muligheder. Man kan lige ane det røde sugerør på billedet nedenfor:
Det er en god ide at have en med små hænder og tynde arme til at fiske sugerøret ud gennem hullet i bagklappen :-)
På billedet nedenfor kan man se kablet trukket igennem det rigtige "hul":
Så nåede kablet hele vejen rundt i bagklappen med det originale stik og jeg kunne montere det bagerste kamera og trække den anden ende frem til forruden. Jeg brugte FrederikC's fremragende vejledning undervejs: http://www.teslafied.eu/dash-cam-installation/ . Dog mangler jeg stadig tilslutning til 12V foran :-)