Loading...
dk

Isolering af trunk - billeder? | Tesla Forum

NCL
NCL Jul 7 '15
Hej
Er der nogen af jer der har lydisoleret trunken, der har taget nogle billeder af det?
Ville gerne lige se hvor og hvor meget I har puttet på :-)
Comeback
Comeback Jul 7 '15

ja det har jeg men har ingen billeder af det, jeg har bruge 5 plader STP og syntes det har givet en del.

NCL
NCL Jul 7 '15
Kan du prøve at beskrive hvor du har puttet på?
Comeback
Comeback Jul 7 '15

på alle udvendige sider af frunken.

Simpelhen taget hele frunken ud af bilen  isoleret alle udvendige sider med 1,8mm STP gold

NCL
NCL Jul 7 '15
Bare lige så vi snakker om det samme - det er trunken og ikke frunken jeg mener :-) Jeg har lavet frunken.
KimT
KimT Jul 7 '15

Der er billeder i denne tråd - næsten i bunden af en http://teslaforum.dk/...an-laves?&page=5

Comeback
Comeback Jul 7 '15

I trunken har jeg en plade STP over motoren.

NCL
NCL Jul 7 '15
Ok. Jeg må prøve at se når jeg får skilt det ad i weekenden. Synes kun der er billeder af frunk og hjulkasser i den anden tråd.
Bianco
Bianco Jul 8 '15

Vi fik desværre ikke taget billeder da vi lavede vores, men her er lidt inspiration:

OBS! Hvis du har børnesæder, så lad være med at skrue de to bolte der holder sædet ud - møtrikkerne på bagsiden er MEGET svære at få på plads igen... (spørg evt. Keifer ;-)

Det der giver mest (tror vi) er at lægge en STP/Dynamat måtte oven på motoren. Det kan lade sig gøre uden at skære i skumgummiet (det er skåret over og foldet til side på nedenstående billeder).

Så har vi også lagt en god del i brønden og på hjulkasserne. Det blå filt kan foldes en del tilbage, så man kan lægge en måtte rimelig langt ind under.

Og så kan man også lyddæmpe bagklappen, men den SKAL man være to til at afmontere og montere beklædningen. Og det kan anbefales at købe en del af de grønne plast-søm-ting - jeg knækkede 7-8 stykker da jeg lavede bagklappen.

Der er også nogen der sætter skum under hattehylden.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Jul 8 '15
NCL
NCL Jul 8 '15
@bianco super, det var lige hvad jeg eftersøgte :-)
NCL
NCL Jul 15 '15
Så fik jeg lavet trunken i dag. Den var i forvejen isoleret en del mere end jeg havde forventet, men jeg fik da puttet omkring 7 plader stp på alligevel :)

Har vedhæftet et par billeder, hvis det kunne være inspiration for andre.
Forummets indlæg er redigeret af NCL Jul 15 '15
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jul 15 '15

@NCL

Hvor er billederne...?

NCL
NCL Jul 15 '15
De er der nu :-) Måtte lige komprimere dem lidt for at få lov til at uploade dem :-)
Forummets indlæg er redigeret af NCL Jul 15 '15
Jesniels
Jesniels Aug 11 '15
Fantastisk :-) tak for billederne.

Hvad er jeres erfaring mht til hvor længe man bør vente efter bilen er ny, mht til isolering.. Måske til man har været forbi med den første omgang "findings" - hvis der skulle være nogle... :-)