Loading...
dk

12volts køleskab. Vil det aflade 12 volts batteriet på teslaen? | Tesla Forum

nicom
nicom Jul 7 '15
Jeg skal på camping og medbringer et 12 volts(45watt) køleskab og planlægger muligvis at tilslutte dette i cigarettænder/12 volts stikket på teslaen i 30 timer. Vil 12 volts stikket være tændt hele tiden eller slukker det når bilen er slukket? Vil køleskabet dræne 12 volts batteriet på teslaen?
RobertJ
RobertJ Jul 7 '15
Jeg medbragte min køleboks på camping men måtte køre den på 220v da bilen slukkede 12v udtaget når jeg låste bilen af. - R
DeaconWP
DeaconWP Jul 7 '15

Når jeg bliver ejer af en Tesla, vil jeg montere ledninger direkte på 12 volt batteriet, igennem en sikringsholder, og til et strøm udtag i frunken.12 volt batteriet bliver ikke tappet for strøm, før dit store batteri er tømt. Det bliver holdt vedlige, lige som hvis der var en generator der kører rundt med en motor.

45 W X 30 timer = 1350 Wh, svarer til 6 til 7 kilometers kørsel. 1,35 KWh.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 7 '15
supergaard
supergaard Jul 7 '15

Korrekt: lidt feltforsøg her fra Frankrig hvor jeg har haft et lille kompressorskab (lifesaver @39 grader!!) til at stå tændt i frunken på et stik jeg har bygget direkte på batteriet, kører stadig efter 12 timer. Der er rigeligt med Ah på det lille batteri til at trække det, og selv i powersaving mode vågner bilen op når spændingen bliver for lav og begynder at lade på det igen. 

 

 

BoHolden
BoHolden Jul 7 '15

@DeaconWP lyder som en fin løsning og absolut ikke skræmmende strømforbrug :-)

nicom
nicom Jul 8 '15
Super at batteriet ikke bliver drænet. Lidt ærgerligt at 12 volt stikket slukker når bilen slukker. Jeg tror at gør det samme som supergaard og DeaconWP med at trække et 12 volts stik direkte på batteriet..... Frunken på D modellerne(dual) er så lille at tesla kunne/burde overveje at tilbyde frunken som køleboks løsning (ekstraudstyr)
Forummets indlæg er redigeret af nicom Jul 8 '15