Loading...
dk

El leverandør: Energi midt 'FLEX' - en And | Tesla Forum

RobertJ
RobertJ Jul 15 '15

Hej,

Er lige snublet over Energi Midt's FLEX produkt, der lover time afregnet spot pris på el børsen. 

Modsat alle andre Spot produkter på markedet der udregner en gennemsnits månedspris, lover de en time afregning.
Den time afregnede model kan udnytte ladning mellem 00-05 hvor spot prisen ofte er ca. 5øre/kwh.

Nogen der har dette produkt, eller har hørt om erfaringer?

- R

Edit: Det er en AND!
Ved nærmere eftersyn skriver Energi Midt 

Med Flex følger din elpris som sagt markedsprisen time for time, men da det endnu ikke er muligt at afregne dit forbrug som privatkunde time for time, har det ingen betydning for din elregning, hvornår på døgnet du bruger strømmen.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Jul 15 '15
Hilbert
Hilbert Jul 15 '15

@RobertJ: Jeg kan supplere med endnu en AND og en konklusion.
På teslaforum har også været nævnt at Energi Fyn sælger time for time SpotEl – det er også en AND.
Afregningsprisen er også her den samme gennemsnitlige pris/kWh hver måned, for hele dit forbrug, uanset hvornår det forbruges.
https://www.energifyn.dk/privat/elhandel/produkter-og-bestilling/spotel

MAN SPARER ALTSÅ INTET VED AT LADE OM NATTEN! (dog MÅSKE hos Modstrøm)
KONKLUSION: Opladning om natten støtter elselskabernes indkøb af sort strøm, men hjælper med at udnytte vindmøllestrømmen bedre (giver lavere CO2/kWh).
Derfor mener jeg, at det bedste må være at købe strømmen direkte fra danske vindmøller (som f.eks. hos Vindstød.dk) OG lade om natten.

De 5 øre/kWh for natstrøm er meget misvisende. Vi er nødt til at se det over lang tid. For 2014 var middel af spotpriser:
Kl. 07-24 = 24,5 øre/kWh
Kl. 24-07 = 17,9 øre/kWh
Kl. 00-05 = 18,1 øre/kWh
Kl. 02-05 = 17,2 øre/kWh
Men som private forbrugere kan vi altså først få glæde af dette, når vi får differentierede elpriser. I dag er dette kun muligt for erhvervskunder.

Hilbert
Hilbert Jul 15 '15

De fleste husstande har vist i dag digitale målere, som kan fjernaflæses, men elselskaberne ”gider” vist ikke ”bøvle” med afregningen. De fleste forbrugere vil sandsynligvis heller ikke bruge muligheden pga. ca. 6 øre/kWh i besparelse. Derfor skal elafgiften også laves om til en %-del af spotprisen, før det virker.

Se:
https://www.bolius.dk/kan-du-spare-penge-paa-at-bruge-stroem-om-natten-7337/
som vist stadigt gælder.

Kender intet til Gasel, men bliver noget mistænksom over vurderingen i Trustpilot.
Hvis de ikke skriver direkte, at de afregner time for time, kan du nok godt gå ud fra, at de ikke gør det, og selv hvis de gør, ville jeg nok få det skriftligt bekræftet inden jeg skifter leverandør (jfr. #2).
Gasel nævner intet om grøn- eller certificeret strøm. De støtter vist blot det ”sorte” strømmarked.

Kramer
Kramer Aug 6 '15

Ryster lige op i denne tråd igen, da jeg ikke kan finde en nyere tråd om el-selskaber.

Hvilke elselskaber har i valgt at bruge?

Modstrom var et hit i tidligere tråde - er det stadig det?

Jvf. Elpristavlen så er Dong Basis El, variabel et af de billigste sammen med NettoPower - nogen der har dette?

KimT
KimT Aug 6 '15

Kik på http://elforbundet.dk/

Den sidste aftale de fik lavet var på på 17,9 øre/kWh - ud over de fast afgifter som EngergiMidt skal have. Aftalen var med Vindstød.

Aftalen blev indgået for flere måneder siden, så prisen er nok faldet siden.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Aug 6 '15