Loading...
dk

Ny software installeret i morges 6.2.251 | Tesla Forum

larsenjan
larsenjan Jul 15 '15

Ny software var tilgængelig i morges, opdatering til nav og cruise control mv.

Jan Larsen

85D

lysmanden
lysmanden Jul 15 '15
Hvad har det givet? Tænker at det kan være auto parkering eller auto vognbane skift ved brug af blink lys?

Vi venter spændte på opdatering fra jer
Hookmaker
Hookmaker Jul 15 '15

Jeg kan ikke se nogen ændringer efter opdateringen.

Mixi
Mixi Jul 16 '15

jeg var ved Tesla og på min opdateret fra 149 til 250 da jeg fik batteri fejl, det infomeret han at de "små" opdateringer ofte kun er "bug" opdateringer 

oleviby
oleviby Jul 16 '15

Er i Østrig nu. Har lige opdateret.

For første gang vil bilen ikke hen til nærmeste ladestation ved ny trip.

Ser ud til at navigation er forbedret.

AxelEmil
AxelEmil Jul 17 '15

Er der nogen der har fået software version 251 installeret ? jeg mener ikke jeg har fået meddelelse om at den er klar ? 

krabbe
krabbe Jul 17 '15
Jeg har fået 251. Har ikke umildbart mærket nogen ændring.

Navigationen ville i dag fortsat have mig forbi en SU (120 km omvej ) selv om jeg uden ladning ville ankomme med 22 % !
T3S7A
T3S7A Jul 17 '15
Trip planer software antager at man KUN lader på SuC. Så selvom du kan nå din destination, med 22% tilbage, ville du ikke kunne nå en SuC igen derfra. Derfor den vil have dig forbi en SuC inden, så du har nok strøm til at nå dit mål, og komme derfra til nærmeste SuC. Upraktisk, da man jo mange gange kan lade hvor man nu overnatter.
krabbe
krabbe Jul 17 '15
Nåh ok (er det med den nye 251 ?)
For med 249 kunne jeg forlade Middelfart (hjem til Sverige 270 km)
Med 360 km range. Og efter 15 -20 km vil den have jeg skulle vende om og returnere til Middelfart for at lade 0 min.

Det har den fortsat ville have, helt indtil Ringsted hvor den så ville have mig ind til Køge.

Fortsatte dog hele vejen hjem uden problemer
kajakaj
kajakaj Jul 17 '15
Jeg har slået funktionen fra så jeg undgår diverse mærkelige forslag om omveje. Navigationen kan nu igen bruges til at beregne den direkte og bedste vej til målet. Det går fint med at holde øje med forbrug og afstand uden at løbe tør for strøm
MicTheCat
MicTheCat Jul 18 '15
Kan sige at da vi skulle til Frankrig lavede navigationen om i routningen da vi nåede Hamborg for at køre uden om en kø. Det sparede os for 15 km kø og tog kun 5-10 minutter længere end den oprindelige route. Een gang i England ignorerede vi en omvej og røg i en 5 km kø. Det tog så 15 minutter længere end den havde beregnet alternativet til. En anden gang accepterede vi omvejen men her havde det været lige hurtigt at køre igennem køen. Men alt i alt så synes jeg det med .250 er blevet meget bedre og er man på ukendt territorier så er den fantastisk hjælp. Sørg dog for at vælge den engelske dame da hendes udtale er meget bedre end den danske i hvert fald i UK
lysmanden
lysmanden Jul 25 '15
Kørte på verision 245 i torsdags og da jeg kørte fra Vordingborg til karlslunde valgte den almindelig navigation i bilen at fortælle jeg skulle dreje af lige efter jeg var kørt på motorvejen. Jeg havde masser af strøm på bilen. Nogen der ved hvorfor? Tager den højde for trafik eller ulykker ( som ikke var på motorvejen?
Hvad er forskellen på trop planer og alm navigation? Kan ikke helt gennemskue det med supercharger osv?
lysmanden
lysmanden Jul 25 '15
Er iøvrigt kommet over på 250 igår men har ikke testet navigationen.
Abreinhold
Abreinhold Jul 30 '15
Jeg har en S 85, men kører på 6.2.249 - er det kun til D udgaven der er kommet ny software?
Kiefer
Kiefer Jul 30 '15

Nope, jeg har også en S85 uden D og den er på 2.4.253, det er vist lidt mere end en uge siden den fik ny software.

Jeg har ikke kunnet se nogen nævneværdig forskel fra forrige version som var 6.2.xxx. Memn det hedder den så ikke længere, nu er jeg også på 2.4.xxx sporet.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 30 '15
Mwn
Mwn Jul 30 '15

Jeg hænger også fast på 6.2.249, men det betyder nok ikke så meget. Den kommer jo nok på et tidspunkt.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jul 30 '15

Ja hvem hænger sig i det... nu vil vi bare snart gerne have 7.0 ! :-)

Brejl
Brejl Jul 30 '15

S85 - er stadig på.238 så jeg må snart få en opdatering - men venter gerne til der reelt sker en forbedring

Michael84
Michael84 Jul 30 '15
Af fare for at komme til at stille et spørgsmål der er lidt dumt, men nu er der flere tråde der har nævnt en version 7.0 og at den er lige om hjørnet... Jeg har ikke hørt noget om den eller hva den indeholder - er der nogen meldinger om det?
fmm1000
fmm1000 Jul 30 '15
Nyt grafisk lay out.
Mon ikke den kommer i forbindelse med TMX.
Sider: 1 2 »