Loading...
dk

Tesla pressemøde i aften (17/7, 2PM EST.) kl. 20.00 dansk tid. | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jul 19 '15

@Martin - Lige præcis Tesla har jo sat en standard for at angive tal i underkanten af det reelle præstationsniveau, lige indtil introduktionen af P85D. Desuden har Tesla umådeligt svært ved at angive hvad optimale forhold. Der er ingen der snakker om en fuld pakket bil og halv opladning, vi taler om at det under ingen forhold er muligt.

@Niels - den regner med at bilen har gear. Om man har regnet med at soltag vejer ekstra eller ej, så vil det være god business skik at fortælle hvilke implikationer som et valg har. Pano vejer vist 68kg (150lbs), så om det har den indflydelse på tiderne tvivler jeg på. Jeg er enig i fysikkens love og lige præcis her adskiller en EV sig fra ICE, da momentet er tilstede med det samme og i Teslas tilfælde er det enormt, hvilket også er årsagen til at den løber fra alle andre biler på de første meter og det første sekund.

@Hookmaker, hvis du kigger type godkendelsen fra bilen, så har den fra start stået som 770 hk som max output. Det er de 700 som jeg altid har undret mig over. Der er mange som siger at Tesla altid har henvist til motor power, men den er 770 og ikke 700.

Det ville være en del nemmere hvis Tesla bare meldte klart ud. De fik forresten min dyno test som viste at bilen laver ca. 430hk, har aldrig fra dem om hvad de mener om det

Niels
Niels Jul 19 '15

.

@gustavsfar. hvis jeg taster data for en S85' ind får jeg 5,64 sek. Tesla selv siger 5,6 sek.

jeg taster 2200 kg (2100+100) og 362 hk og vælger rwd, dual clutch og 0-100 km/t.

men helt enig i at den ikke vil være helt retvisende da den er lavet til ice - uanset hvad syntes jeg det ser ud til at passe meget med en tesla ogå.

min pointe er egentlig også blot at vise hvad 100 kg ekstra gør for acceleration
der bliver klaget over at man 'mangler' 0,1-0,2 sek af accelerationen. Her gør jeg opmærksom på at de meget vel kan ligge i en øget vægt - der skal ikke meget til at fjerne 0,2 sek. Som tidligere skrevet vejer soltaget godt til.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Jul 19 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Jul 19 '15

Ok troede bare ikke man skulle vælge dual clutch da der vel reelt ingen kobling er at finde i Model S...

Niels
Niels Jul 19 '15

dual clutch er vel det tætteste man kommer på singespeed :)

tråden er gået lidt offtopic, tilbage til pressemødet.

glæder mig stadig dagligt over jeg valgte p85, og siden hen skiftede til p85d. Tror faktisk jeg ligeledes vil glæde mig dagligt de næste 10 år ved at bruge 50.000 kr ekstra - det er 5000 kr/år for et ekstra smil hver dag

Abildskov
Abildskov Jul 19 '15
Hvem vil købe p90d????
Abildskov
Abildskov Jul 19 '15
Hvem vil købe p90d????
Torben_E
Torben_E Jul 20 '15

@Tigeren

Hvis jeg stod og skulle bestille ny idag ville jeg nok gå efter max kWh dvs 90 kWh og samtidig L (P90DL).

Jeg fik min P85D leveret for 4 uger siden og det er jo hip som hap med de ekstra 5-6% rækkevidde så jeg vil ikke opgradere batteripakken nu. Venter med den investering til der er 100+ kWh batteri pakker.

Til gengæld vil jeg opgradere til L. Her lige fået følgende svar fra Kristinehøj :

Hej Torben.

Vi har desværre ikke nogle detaljer omkring pris og tilgængelighed endnu I Danmark.

Men du høre fra os når vi ved mere.

Det er ikke et krav at man opgradere til det større batteri.

Jeg har lagt dig i gemmeren, og du høre fra mig lige så snart jeg har mere information.

Iøvrigt... Jeg har aldrig oplevet et bilfirma som Tesla der tilbyder 10% tuning som eftermontage. Hvis man selv havde fået gjort noget ved en ICE ville garantien sikker ryge i skrallespanden. Her fortsætter Tesla fabriksgaranti ufortrødent. Det er sku stærkt gået Tesla. 

Mvh

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Jul 20 '15
Torben_E
Torben_E Jul 20 '15

P85D ejere... skal / skal ikke opgradere fra Insane til Ludicrous ?

Frisk afstemningsesultat fra teslamotorclub.com....

14% ønsker ikke at opgradere 

60% ønsker at opgradere

26% vil lige se tiden an...

Hvis det holder stik når der skal bestilles vil > 2/3 bestille Ludicrous   !!!

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Jul 20 '15
lysmanden
lysmanden Jul 20 '15
Hvem er på herinde på en opdatering ?
Hookmaker
Hookmaker Jul 20 '15
Det kunne jeg godt finde på (kun L), men først skal jeg have det de lovede mig og som jeg har betalt for, men ikke fået. Vi er nogen stykker der snart skruer bissen alvorligt på overfor tesla, for at få det vi har betalt for.
Asger
Asger Jul 23 '15

Jeg kan se at P85D er estimeret til 491 km. (NECD) men en tilsvarende på Hong Kong sitet kan samme model kun køre 405 (EPA). På US sitet er den estimeret til 407 km (EPA).  Er der nogen som ved hvad denne forskel består i?

Forummets indlæg er redigeret af Asger Jul 23 '15
GO4IT
GO4IT Jul 23 '15

Når vi har ladet vores helt op er der ifølge batteriet 409 km. (P85D) 

Abildskov
Abildskov Jul 23 '15

Hej Allesammen

Jeg var hos Tesla Serrvice og kom til at stille "Guld" spørgsmålet omkring vores tider på vores P85D...

Jeg spurgte hvornår vores biler vil kunne overholde tiden på 3.3 sekunder, som vi har betalt for ifølge vores købsaftale. Fik derefter at vide at alle der havde klaget over deres tiderne havde vendt tilbage efter den seneste opdatering og fortalt at alt var helt perfekt nu.

Jeg har købt 2(3) stk. P85D og sidder med en følelse at min bil bestemt ikke overforholder tiden på 3.3 Sekunder efter den sidste software opdatering.

Den søde service medarbejder fortalte mig at kun er Kent S, der har et problem fordi han køre på 22" fælge, men alle andre skal kunne få deres bil ned på 3.3. med et varmt batteri

Så er mit spørgsmål til alle jer ejere af P85D er der noget, som mener at deres bil nemt kan køre 3.3 Sekunder på en vej med fint asfalt ?

Jeg er ved at være lidt muggen, sidder med en følelse at man prøver at "Hustle" os med den nye opgradering, som kun dækker over en løsning på deres problem og vi kommer til at betale for deres udbedring af en lille elektronik dims i vores batteri for at kunne overholde 3.3 sekunder.

Skal vi holde et fællesmøde omkring hvordan vi får dem til at levere hvad vi har betalt for ?

Han fortalte også at Tesla har fået at vide at de ikke må teste biler mere pga. deres trafik sikkerhed. Tror de er fulde af fis....

Synes vi fortjener at de fortælle hvilket udstyr de har opnået 3.3 sekunder med, så vi kan købe det samme udstyr og få testet vores biler under deres udstikket anvisninger.

Fik også en røver historie omkring at alle bil mærker snyder med deres 0-100 km tider.
Han kaldte det næsten et kendt marketing stunt, hvor man måler en fiktiv tid i forhold til hestekræfter og bilen vægt.

Det er jo næsten på kant med falsk markedsføring ifølge markedsføringsloven.

Glæder mig til at høre fra jer andre.

Forummets indlæg er redigeret af Abildskov Jul 23 '15
T3S7A
T3S7A Jul 23 '15

Nu har jeg ikke selv på noget tidspunkt testet det, da jeg ikke har udstyr til det bliver nøjagtigt. Men hvad med alle de andre modeller. S85, P85, S60. Klare de 0-96km/t til den lovede tid? For så holder hans historie vel ikke vand. 

Bianco
Bianco Jul 23 '15
Må jeg kraftigt anbefale at få Teslas udtalelse skriftligt!!!
PS Min S85 holder det lovede.
Torben_E
Torben_E Jul 23 '15

Hej Emply

Tak for at stille dette P85D spørgsmål direkte til Tesla DK. Jeg troede at de arbejde på en løsning eller i det mindste en forklaring men nu ser det ud til at de ikke mener der er noget problem. Citat :"Alle skulle kunne nå 3,3 s (0-100 km/t) på nær Ken som kører på 22"".

Jeg er med på at vi holder et fælles møde og lægger gene lejlighed til på Frc C (hvis det bliver i Kbh). Eller kører jeg også gerne til mødet.

Vi skal vel også have noget ordenligt test udstyr og en god strækning (Avedøre Holme) så kan vi få nogle med der har VBox udstyr.

Ligeledes ville det være bedst med nogle forskellige udstyrs modeller (med og uden soltag, læder / stof etc).

Mvh

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Jul 23 '15
Hookmaker
Hookmaker Jul 23 '15

Ken og Jeg er allerede ved at overveje tungere skyts. Så enig i afholdelse af møde. vi melder noget ud snarest. Det bliver kun for P85D ejere der måtte ønske at være med. 

Såvidt jeg kan se på Y-tube så virker Dynolycious app'en ganske fint, så jeg tager liger et par tests her i weekenden og poster tallene.

Abildskov
Abildskov Jul 23 '15

Så har jeg købt et Racelogic Vbox Sport....

Så er vi klar til at teste vores biler....

P85DK
P85DK Jul 23 '15

@Emply - den 'historie' som du har fået kan jeg for mit vedkommende tilbagevise 100%. Jeg har INTET hørt fra Tesla siden de havde min bil til test, men jeg kan se på data for de ture de har kørt da de havde den, at de på intet tidspunkt nåede 3,3s

Jeg har kun én gang ud af xxxx gange nået en tid på lige over 3,3s i følge bilens egen data, men har endnu ikke målt med Vbox. 

Er klar til møde

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 23 '15

Tror kun det gælder P85D ejere . Så vidt jeg ved leverer i hvert fald både S85 & 85D mere end det lovede. For mit vedkommende har jeg i S85 barberet 0,4 sek af Teslas officielle tid med et koldt, dog fuldt opladt batteri. 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »