@Martin - Lige præcis Tesla har jo sat en standard for at angive tal i underkanten af det reelle præstationsniveau, lige indtil introduktionen af P85D. Desuden har Tesla umådeligt svært ved at angive hvad optimale forhold. Der er ingen der snakker om en fuld pakket bil og halv opladning, vi taler om at det under ingen forhold er muligt.
@Niels - den regner med at bilen har gear. Om man har regnet med at soltag vejer ekstra eller ej, så vil det være god business skik at fortælle hvilke implikationer som et valg har. Pano vejer vist 68kg (150lbs), så om det har den indflydelse på tiderne tvivler jeg på. Jeg er enig i fysikkens love og lige præcis her adskiller en EV sig fra ICE, da momentet er tilstede med det samme og i Teslas tilfælde er det enormt, hvilket også er årsagen til at den løber fra alle andre biler på de første meter og det første sekund.
@Hookmaker, hvis du kigger type godkendelsen fra bilen, så har den fra start stået som 770 hk som max output. Det er de 700 som jeg altid har undret mig over. Der er mange som siger at Tesla altid har henvist til motor power, men den er 770 og ikke 700.
Det ville være en del nemmere hvis Tesla bare meldte klart ud. De fik forresten min dyno test som viste at bilen laver ca. 430hk, har aldrig fra dem om hvad de mener om det