Loading...
dk

Tesla pressemøde i aften (17/7, 2PM EST.) kl. 20.00 dansk tid. | Tesla Forum

Waker
Waker Jul 23 '15

Fik forleden hos Tesla simpelthen ordret samme historie som den du "Emply" beskriver. Beskeden var at alle biler overholder nu og det er kun Ken's som er ½ sekund langsommere, hvilket skyldes at han har 22" hjul på.

Ejer selv en P85D og vil også meget gerne have den testet såfremt vi på et tidspunkt har noget udstyr.

Mvh.
Mikkel

Hookmaker
Hookmaker Jul 23 '15

Nu var jeg lige ude og teste min Dynolycious og man må jo sige at man er et skarn hvis man ikke sidder tilbage med et smøret grin (3 tests gav ondt i hovedet!). Batteristand 232 Km Typical og varmt.

MEN ikke det man har betalt for....;-)

Torben_E
Torben_E Jul 23 '15

Henrik... glæder mig til at se det med fuldt batteri. Og kan applicationen føre det i km/t ?

Torben

Hookmaker
Hookmaker Jul 23 '15

Ja, jeg havde selvfølgelig overset mine settings var amerikanske, det skyldes at jeg indtastede en bilvægt i lbs fra TMC...;-). Ny test imorgen.

P85DK
P85DK Jul 23 '15

Hook - husk at slå 1-foot roll out fra

Hookmaker
Hookmaker Jul 23 '15

OK, will do.

JL
JL Jul 23 '15
Hvor placerer i telefonen mens i måler?
Hookmaker
Hookmaker Jul 23 '15

Jeg placerede min i velcro på armlænet.

fmm1000
fmm1000 Jul 23 '15
Porsche 918 0-20 er 0,9 så den har du lige givet baghjul. Det er vanvittigt.
Stuckmann
Stuckmann Jul 23 '15

fmm1000

det har han godt nok ud fra de der data men en 918 har lige sat ny hurtigste tid fra 0-100km/t for std. biler med en tid der hedder 2,2 sek. og efter en hjul omgang køre sån en 918 16 km/t så godt nok er vores Teslaer hurtige men vil nu mene at en 918 vil sætte en P85D på plads

krumling
krumling Jul 23 '15

Ja, undskyld jeg sådan blander malurt i bægeret (..eller hvad det nu hedder).

Hvorfor betyder det så meget?

..Tesla har vel gjort ligesom alle andre bil og motorcykelfabrikanter, kørt 1000 ture med den mindste japaner de kan finde, i den absolut bedste temperatur og luftfugtighed (det betyder nok ikke så meget for en EV).. dvs. målt i en ideel, nærmest utopisk, kontekst, og det er ikke noget nyt. At i nærmer jer de opgivne specs er faktisk ganske imponerende..

Jeg har f.eks. ingen ambitioner om at få min R1'er (motorcykel) skudt afsted 0-100 på under 3 sek. som Yamaha påstår den kan (selv om jeg helt frivilligt har øvet mig rigtig mange gange). 

Tesla'en er (u)hyggelig hurtig, P85D især, så hvorfor ikke bare glæde sig over at man måske opnår de famøse 2.8 ved ideelle forhold (..og efter man har tabt 30 kg)? .. ligesom man kan forvente at køre 491 km på en opladning hvis man er EKSTREMT heldig med vejr, vind, højrefod. vejbelægning, dæk etc.

/Kenneth

nicom
nicom Jul 23 '15
Alle tidligere modeller 60,85,85P, og 85P+ har leveret bedre ydelse i virkeligheden (når det drejer sig acceleration og effekt (kW) ved baghjul) end det Tesla har opgivet på hjemmesiden. P85D er desværre undtagelsen og derfor er de lidt høje forventninger ikke helt indfriet.
Hookmaker
Hookmaker Jul 24 '15
@krumling, fordi jeg har betalt for det. Kampagnen fra Tesla var massiv. 700 HK, 0-100 på 3,2 og senere 3,1, hurtigere end maclaren F1 osv. Hvis det bare var salgslir som de ikke havde tænkt sig at indfri skulle de da bare have sagt det, så havde jeg beholdt min fine S85 er og sparet 300K. Og det gælder i øvrigt 100 vis af andre. Lidt af et stunt må man sige.
tintin
tintin Jul 24 '15

Er helt enig med Hookmaker men er trods alt svært glad for mit firhjulstræk 

Torben_E
Torben_E Jul 24 '15

Hook,,, bare så du ikke kommer til at nævne de tal for Tesla...

de 3,2s og senere 3,1 er i 0-60 mph distancen.

for 0-100 km/t er det henholdvis 3,4s og 3,3s.

Eller har jeg misforstået noget !!

Torben_E

RobertJ
RobertJ Jul 24 '15

For at give tråden lidt diversitet er her et par tal for min P85. Uden Soltag og 7 sæder. 
Dog er min magelighed ca. 60-70kg stor, i form af permanent klapvogn gemt ude foran, et barnesæde og et overflod af kabler, lidt drikke, lidt spise, osv.

Har brugt RaceDroid Pro til Android, og kørt et par forsøg med GPS og Accelerometer. Det tyder på både intern og ekstern GPS (bluetooth til Model S) ikke opdaterer hurtigt nok.

Accelerometer målinger ved 70% SoC, 0-60mph: 4,25s 0-100km/t 4,47s.

Måling fra dagen før jeg ikke fik gemt ved 85% SoC, var 0-100km/t: 4,35s

Så vidt jeg husker var det først 4,4s derefter 4,2s der blev offentliggjordt som 0-60mph tid.
Under kørsel var både Aircon og DAB radion tændt!

Ved brug af de her App's gives et bud på Hk (drivetrain loss 0%), min app siger 347hk, hvor min P85 burde have 470Hk eller 421Hk eller... ?
Kan man overhovedet regne med noget andet end 0-60 / 0-100 tider når man taler el-motor?
Uden tvivl er elmotorens karakteristik MEGET forskellig fra det vi alle er vant.

Har tænkt mig at lave en 100% måling og en 50% SoC måling, forhåbentlig burde man kunne se en liniaritet grundet batterispænding.
Kunne i P85D drenge ik' få lavet noget tilsvarende?

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Jul 24 '15
Hookmaker
Hookmaker Jul 24 '15

Kan lige se at min måling fra samme tur på LinkMyTesla hedder 3,684 for 0-100 km/t. 

@RobertJ, - nu er jeg jo totalt lægmand på det her pjat, men er der ikke noget med at HK egenligt kun er en skønnet beregning udfra hvad der skal til for at flytte bilens totalvægt over distancen på den målte tid?   

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jul 24 '15
Claus8930
Claus8930 Jul 24 '15

+1

Jeg har ligeledes en dialog med Tesla (Søren Nielsen, som er Service Territory Manager | Northern Europe) om manglende Performance.

Jeg har igennem 2 mdr. rykket Tesla, for at få en test og beskrivelse af optimale forhold for at udføre testen. Uden held! Jeg har så sent som i nat kl. 03.30 sendt endnu et krav at få min bil testet. Dette mener Tesla ikke de kan gøre, da man ikke må køre 100 km/t på de danske vejr. (Verdens mest latterlige undskyldning.)

Jeg kører også med 22" til dagligt, men har under flere test skriftet tilbage til 19", da jeg ved Tesla, vil bruge de større fælge, som undskyldning for de manglende resultater. Bilen er IKKE hurtigere med 19" end 22"

Så jeg er klar på et fællesmøde, ligesom jeg allerede med andre brugere herinde overvejer henvendelse til Ankenævn for biler efterfulgt af forbrugerombudsmanden og pressen.

Synes vi burde overveje at holde mødet i nærheden af Middelfart, så vi mødes på midten :)

RobertJ
RobertJ Jul 24 '15

@Hookmaker - 

Hvis du ser på udtrykket HK, og tænker på fysikkens love kan man udlede:
HK = Effekt
Hvor Effekt er specifik Energi pr tid.

Det kræver X Energi at flytte X Masse fra A til B, også kaldet 'Arbejdet'.
For at flytte X Masse hurtigere eller langsommere vil X Energi være ens. (ideelt eksempel)
Den variable er Effekten, dvs. hvor hurtigt X Energi bliver udledt, er afgørende for hvor hurtigt Arbejdet udføres.

Den drillende faktor er altid, Y Efficiens.

Ved brug af 060calculator som er linket til et andet sted, kræver det en 470Hk ICE'er at flytte 2100kg med Dual Clutch (hurtigskifter) og RWD for at få en P85 op på 100kmh på 4,47s.

Mens Appen siger noget om Effekt på baghjul, hvor Spec altid er listed som effekt på krumtap. Derfor Drivetrain loss, men i Tesla S's tilfælde burde dette være minimalt. Men ifølge App HK i forrige post (347HK) er Tabet helt oppe på 26%.
Nu er dette tal nok ligeså troværdigt som Helle T på en talerstol, men hvad kan vi få ud af det?

- R

Edit: 22" Hjul har større inertimasse end 19" og vil ALTID (ud fra et teknisk teoretisk synspunkt) have en indvirkning på accelerations evne. Hvor meget kan rimeligt nøjagtigt regnes ud.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Jul 24 '15
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »