Loading...
dk

Tesla pressemøde i aften (17/7, 2PM EST.) kl. 20.00 dansk tid. | Tesla Forum

KS
KS Jul 24 '15
Har lige vendt emnet med en go' tidligere kollega, som er advokat i et stort firma.

Såfremt vi ved vores kommende test - Gert har købt en racelogic Pro, - ikke opnår tilfredsstillende resultater, finder han en advokat som kan hjælpe midnat lave en samlet henvendelse til tesla, såfremt det er vejen vi ønsker at køre det.

Han spurgte til hvorfor vi ikke tog den til medierne, men jeg forklarede ham at vi jo 'elsker' tesla som bil og virksomhed, og derfor hellere vil klare det uden mediernes indblanden.

Men kender da en enkelt journalist eller 2 som kunne være interessante såfremt option a ikke lykkedes.

Hvorom alt er, lad os mødes og få lavet en ordentlig test!
P85DK
P85DK Jul 24 '15

@RobertJ - jeg stoler mere på en rigtig dyno end en app på en mobiltelefon og da min var dyno'en med 70% batteri, så blev der målt 430hk. Mhs til diameter på hjul, så forudsætter Tesla originale 21" for at nå bedste acceleration

@Ken og Claus - Enig med møde, måske skulle vi overveje at benytte FDM til at køre sagen og hjælpe os med testen. Det forudsætter dog at alle der er med i sagen er medlem, men det jo kun ca. 600 kr. eller sådan noget. En sag med advokat kan hurtigt blive dyr og jeg tror en test valideret af FDM står stærkere i en eventuel retsag.

Claus8930
Claus8930 Jul 24 '15

@P85DK

Er med på FDM ideen :)

Hookmaker
Hookmaker Jul 24 '15

@P85D, respekt for en rigtig test, men den app er tilsyneladende ikke helt dårlig:

https://www.youtube.com/watch?v=0-DFbJQbeSY

RobertJ
RobertJ Jul 24 '15

P85DK - 

det lyder som om den Dyno blev fejlbetjent. 430HK er det samme som en P85 Classic bliver målt til. (Vidst 436HK se insideev.com) Medmindre din bil laver 0-100km/t tider på 4s+. Så det ik dyno'en der er noget galt med, men bare nogen der klistret et D på din bagsmæk.

- R

Jeg stoler mere på et accelerometer styret stopur (f.eks. Vbox og til nøds en Smartphone), end nogen Dyno. Der er for mange fejlkilder involveret i sådan et apparat. Hvis det da overhovedet er kalibreret ordenligt.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Jul 24 '15
P85DK
P85DK Jul 24 '15

Fin salgsvideo, men virker ikke helt unbiased og svært at vurderer hvad de andre runs har vist og om de 2 slips de viser er fra samme run :-)  Det kan jo meget vel være at de har lavet 10 runs og den app har sagt 140hk på 9 af dem og 170hk på én, lidt svært at se på den video, men det er da et par friske drenge :-)

Tror derfor det er umådeligt svært at bruge i en retsag eller lignende i forhold til rigtigt måleudstyr. Men den er fin til at give fornuftige indikationer.

P85DK
P85DK Jul 24 '15

@RobertJ - Dragtimes.com har også lavet en dyno test og den viste sjovt nok også 430hk, men den kan jo også have været fejlbehæftet. Det sjove er dog at de 430 hk stemmer meget godt overens med at bilen kun får 415kw energi i peak fra batteriet

Og igen, det er momentet som har størst betydning for acceleration, hvor P85D smider en del større moment end P85 - så selvom det ikke er fedt, så tror jeg faktisk på de 430 hk. At Hookmaker så får 460hk på en iPhone app er da fint, men da der skal være 700hk, så er vi stadig langt fra og de 7-8% difference kan jo godt være forskellen i præcisionen i forhold til rigtig måleudstyr

Tesla har også fået resultatet af min dyno, de bad selv om den, og jeg spurgte samtidig hvor mange hk den skulle have - jeg har intet svar fået

http:///...s-v-box-and-dynojet/

"Is it worth it? For $12.99 there are worse things you can spend on your ride (see: LED windshield washer nozzles), but we're not ready to give up our dreams of V-Box ownership yet. And with detailed horsepower and torque curves (not to mention AFR), a traditional dyno is still the best means of getting accurate figures at the wheels. Neither are cheap, but price and precision are rarely mutually exclusive."

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 24 '15
RobertJ
RobertJ Jul 24 '15

P85DK - Dit postulat er derfor at Model S har et drivetrain loss på 25% med 430HK på Dyno?
415kW / 0,736 = 568HK

Enig 568HK er ikke 700HK, men hvilken troværdig kilde har du for at 415kW er den effekt batteriet har leveret?

Lige nu er det meste jeg hører spekulationer.

Det er ærgeligt at høre om Claus's historie om 3,8-3,9tider
Men opnår man 3,3-3,4s tider med kabler i bagagerum, datter på shot-gun sædet og model med soltag... tja. Mission accomplished

Er der nogen der har bekymret sig om hvilken type asfalt de kører på når de måler tider, grovkorn, glat osv har stor indflydelse på Friktionen (My).
Er der kørt både frem og tilbage på samme strækning (elevation / vind).

For at disse målinger kan blive nogenlunde brugbare må man poste lidt mere end bare 'jeg kørte idag X,Xs'.

Lav evt. målinger på samme strækning som et mini P85D event, og lad samme person køre bilerne (udelukke fejlkilder). Er der stor forskel på målingerne derefter, er der måske noget med enkelte biler?

P85DK
P85DK Jul 24 '15
Rolig nu 415 kW er Max effekt fra batteriet ved 100%, de tal får du fra Tesla API'en som direkte fra bilen. Ved 70% er dette noget lavere, og det var ved 70% dyno blev lavet. Det er jo ikke spekulationer når der er data fra bil og dyno test. Effekt tab kender jeg desværre ikke. Det er jo netop ideen at samle flere og lave ordentlige tests. Og det vil være fint at have FDM eller andre til hjælpe med testen så tvivl undgås. Der er en hel tråd med diverse dokumentation for de fakta vi kender, som du er meget velkommen til at bidrage til
RobertJ
RobertJ Jul 24 '15

Kender ikke LinkMyTesla så indgående, at jeg kan udtale mig om nøjagtigheden eller placering af effektmålingen i systemet. Derfor sår jeg tvivl om 415kW (Data outputtet) er et brugbart tal i dette henseende. Jeg er nok lidt kritisk af natur hvilket måske skinner igennem ovenfor, men jeg ønsker blot at giver et par hints og pointers til at forbedre jeres jagt på tiendedele :)

- R

Mike2810
Mike2810 Jul 24 '15
Hej Gutter

Har egentlig ikke været på forum længe efter sidste besøg hos Tesla i maj. Servicechefen sagde at der ikke var noget i vejen "bs" med bilen. Han fik bedste tid med 3,5 secfra 0-100km/t men det er i tråd med min bedste til som er 3.68 0-100. Jeg kan ikke opnå disse tider og synes - det er for dårligt.

Så er der nogen der villave en sager jeg med!

Claus8930
Claus8930 Jul 24 '15

Hvad får I andre P85D ejer som max levering af kW på speedometeret når i giver max gas. Min bil vil max lever max 360 kW som ses på billedet. På Linkmytesla.dk kan det ses at den max lever mellem 368 og 408 kw. alle ved fuld acceleration.

Claus8930
Claus8930 Jul 24 '15

Har lavet nogle 0-100km/t test.

Der er både målinger foretaget med Linkmytesla.dk, sammenholdt med en V-boks.

Målingerne er foretaget på 22" Vossen fælge. Tidligere målinger viser ingen forskel med 19"

Alt el slukket!

SW version; v6.2 (2.4.250)

Målingen er foretaget på lige vej, dog ikke på samme stykke vej, men i forlængelse af hinanden.

Som det ses er linkmytesla.dk altid hurtigere end målingerne med V-boks.

Hvis vi forudsætter V-boks er korrekt er mit gennemsnit over 8 målinger 3,94 sek.

Hvis vi forudsætter linkmytesla.dk er korrekt er gennemsnittet 3,66 sek.

Da V-boksen måler 20 gange i sek. og linkmytesla.dk kun 4 gange, bør V-boksen være den mest præcise.

Som det også ses svinger max strøm under testen mellem 368 og 408 kW, hvilket jeg synes virker underligt.

P85DK
P85DK Jul 24 '15

@Claus - ser lidt skidt ud

Er rullediameteren på dine 22" den samme som på 21", her tænker jeg på at en del af forklaringen kan måske være at den måler hastigheden forkert pga forkert rullediameter? Men så igen, hvis det er samme tider på 19", så nok ikke

Ser mærkeligt ud at du ikke får mere end 408 kW, udsvinget er nok fordi den registrerer varme i sikring eller andet sted i systemet og køler, og så er klar igen.

Tror også mest på Vbox pga opdateringshastigheden.

@Robert - godt at være naturligt skeptisk, det er jo blandt andet derfor at vi har denne tråd om hvorvidt vi får den effekt og performance som vi har betalt for. Målingen af output fra batteri er det eneste kW tal vi kan få, så det må vi jo stole på når det kommer fra bilen selv. Det er forresten samme tal de rapporter i USA, så tror vi kan stole på det.

Det bliver spændende at se hvad det tal bliver med den nye sikring

edit: hold da k... noget pjat at skrive om rullediameter og hastighed, det er jo ikke speedometret som fortæller vbox hvor hurtigt den bevæger sig - se bort fra det

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 24 '15
Lauer
Lauer Jul 24 '15

Når Tesla skriver 0-100 på 3.3 sekunder, så tror jeg den er god nok, ellers var de nok allerede i store problemer i udlandet. 

Udfordringen er at de 3.3 bliver målt med ALT unødvendig vægt er fjernet fra bilen (kabler, hattehylde, måtter m.m.). Alle vindfang er fjernet eller tapet til, sidespejle afmonteret. Dækkene er helt specielle og vejen er optimal. Temperaturen er helt perfekt og der er ingen vind. Sidst sidder der en jockey som vejer 35 kg. 

Sådan måles normale ICE biler og mon ikke også Tesla gør det således. Tesla's udfordring er nok at bl.a. 85/P85 er bedre end den er opgivet til. Med P85D går de efter at blive en af de hurtigste og presser citronen.

De 700 HK bliver slet ikke frigivet ved en 0-100 acceleration, kræfterne kommer først oppe omkring topfarten. Derfor tror jeg ikke man kan bruge max. KW forbrug ved 0-100 for at finde ud af om den har 700HK.

Lauer
Lauer Jul 24 '15

@P85DK. Jeg tror udsvinget i KW kommer sig af at der kun måles data hver 250ms og dermed forskellige tidspunkter i accelerationen. Programmet kunne måske forfines så max. KW ikke er en direkte måling, men toppunktet i en graf.

Der er trods alt kun 14 målepunkter på 3,5 sekund.

P85DK
P85DK Jul 24 '15

@Lauer - rigtigt med 700hk og acceleration 0-100

Det var også derfor at min bil blev kørt op til 250 km/t på dynoen og det blev altså aflæst til 430hk. Kan I finde data for kW ved hastighed på 250 km/t? Hvis ja, så skal jeg retur via Tyskland i næste uge, så kan jeg jo lige strække benene på den - i videnskabens tegn selvfølgelig

Hookmaker
Hookmaker Jul 24 '15
@Lauer, der er da også flere og en hel del i USA der snerrer, og advokater er på tale. Vi er slet ikke alene om at være lidt utilfredse .
Lauer
Lauer Jul 24 '15

@P85DK Jeg skal nok hjælpe dig med tallene hvis jeg kan.

Kørte hjem fraTyskland i går og jeg kan se at min Max KW er omkring de 160 km/t. Her når den op omkring 370KW. Ved max. fart 214 km/t ligger den "kun" på 200KW.

(Har en P85).

Lauer
Lauer Jul 24 '15

@Hookmaker, det vidste jeg ikke, har heller ikke været så meget i dybden med diverse fora. Dog er jeg ikke bekendt med sagsanlæg omkring dette, hvilket jeg ville synes meget informerende.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »