Loading...
dk

1 døgn til ordren afgives: Farve ændring? | Tesla Forum

PeterC
PeterC Jul 17 '15

Hej med jer - dette er mit første indlæg i forummet, som jeg har fuldt på sidelinjen længe.

Nu er min bil bestilt, men jeg har indtil d.19. til de sidste korrektioner. Jeg er kun lidt i tvivl om mit farve valg, og vil gerne høre jeres mening herom.

Jeg har bestilt:

85D, next. gen sort læder, sort himmel, sort piano, samtlige pakker undtagen barnesæderne, 21" sorte, 19" vinter, og midnight silver metallic farve.

Er i tvivl om farven, og på Kirstinehøj så den meget forskellig ud i direkte sol lys hhv skygge / mørke. Overvejer en rød eller ren sort.

Nogen der har et par tips udfra egne erfaringer?

Tak for jeres input - min bil er bestilt til december levering så Tesla sygen har go' tid til at indfinde sig. 

Bianco
Bianco Jul 17 '15

Ren sort er fantastisk flot, men kun når den lige er blevet vasket... Ren sort er nok den sværeste farve at holde. Du skal vaske den ofte, i hånden, med fransk kildevand, og tørre den med fehår plukket under nymånen - ligesom os andre ;-)

Jesperbang
Jesperbang Jul 17 '15

Benner: jeg syntes Sort er flot, da jeg mener man ser kurvene bedre... men nok bare min holdning. men tillykke med bilen.

MrCoffee
MrCoffee Jul 17 '15
Hey. Jeg røg også på sort, da jeg sammenlignede farver ude på Kirstinehøj, specielt cromlisterne står mega flot i kontrast. Jeg vasker en gang om ugen med højtryksrenser, men er altså også bevidst omkring at en bil skal bruges, og småridser og skrammer kommer uundgåeligt.
tusla
tusla Jul 17 '15

Vi bestilte oprindeligt sort, men var interesseret i den røde. Efter at have læst hvor svær den sorte er at holde, valgte vi den røde. Og det har vi ikke fortrudt - den røde er fantastisk flot. Skulle jeg vælge en sort, ville jeg nok vælge den i Obsidian Black Metallic (så en hos Detailing Bilpleje og den så flot ud). Men rød ser nu bedst ud (efter min subjektive vurdering)

lysmanden
lysmanden Jul 18 '15
Uha. "Kedelige farver" jeg er mere til den titanium farve eller den brune hvis den stadig findes

Men smag er heldigvis forskelligt

Sort er svær at holde og rød har vel en tendes til at falme hurtigt
kajakaj
kajakaj Jul 18 '15
Det er mange år siden at der var problemer med at den røde farve falmede. Vores forrige røde er nu 13 år og lakken står stadig flot og skarp i farven. Det forlyder at Tesla s multi color red har fået flere lag lak og dermed skulle være mere robust end de andre farver.
lysmanden
lysmanden Jul 18 '15

kaj ja jeg har hørt fra Morten fra detail bilpleje at de har forstærket den røde lak. Rød er møg flot med panoram tag og spøjle bagpå. 

meeeeeeen den nye titanium er ikke helt at kimse af

kajakaj
kajakaj Jul 18 '15
Ja. Titanium er rigtig flot. Jeg så den i Århus da de åbnede butikken. Den kunne jeg godt falde for.
lysmanden
lysmanden Jul 18 '15

kaj. jeg vil vælge den næste gang jeg skal have en ny. ( nu da de har fjernet den flotte sølv farve )

kajakaj
kajakaj Jul 18 '15
Vi har den røde og er rigtig glade for den. Den er meget synlig mellem de mange sorte, sølv og hvide farver der er på vejene
PeterC
PeterC Jul 20 '15

Mange tak for alle jeres input til mit indlæg - dejligt at I gider hjælpe med tips og ideer :-)

Det endte med "solid black" efter afstemning i familien og en tur mere på Kirstinehøj.

Nu er min levering bekræftet til slut november, men håber at kunne rykke den så tæt på 31/12 som muligt, hvor min nuværende leasingaftale på en BMW F11 udløber.

Tak igen for jeres hjælp - glæder mig til at følge Teslaforum.dk  

fmm1000
fmm1000 Jul 20 '15
Slut november. Det var godt nok sent.
Jeg bekræftede 6. Juli og har levering som siger september.
Mon det er Model X som gør at leveringerne nu er så sene.
Valgte du 85 eller 90 kwh batteri.
krumling
krumling Jul 20 '15

..ja, det var sent. Bekræftede 2.Juli og fik ligeledes September (som fmm1000)

PeterC
PeterC Jul 20 '15

Det er helt bevidst at der står november. Jeg har faktisk bedt om levering i december, men de fremrykker altså tiden i mit tilfælde :-)

Er i øvrigt lige blevet ringet op af Mathias fra Tesla i Amsterdam med tilbud om at tilkøbe 5-6% rækkevide (læs opgradering til 90kWh batteri) for 25.200,-  Det kan altså godt lade sig gøre på biler som allerede er i produktionskøen. Jeg spurgte om der var et særligt kampagnetilbud på allerede bestilte biler, men nej - det er listeprisen som gælder. Mathias fortalte at ingen danskere, som han havde talt med, endnu havde valgt at opgradere deres eksisterende ordrer til 90D biler.

Udbad mig betænkningstid og fik en mail som jeg kunne besvare - så ville min bestilling blive opgraderet fra 85D til 90D.

fmm1000
fmm1000 Jul 20 '15
Det er så løgn for jeg prøvede idag men blev afvist.
Har du nummeret på Mathias.
RaskTV
RaskTV Jul 20 '15

@Benner Jeg havde selv sammen valg som dig ved bestilling, men efter at have set Midnight Silver i virkeligheden, var jeg sikker på at den skulle ændres, den er meget kedelig, lidt morfar i min smag. Valget blev Metallic Sort og med Carbon indlæg da støv og fedtet fingere ses  ed det sammen på piano sort indlæg. Efter min mening er der kun 2 farver der er interessante lige nu, metallic sort og Perlemorshvid. Titanium metal er også flot, jeg er bare bange for at den også bliver for morfar at se på med tiden. SOm sagt mit valg endte med metal sort og jeg vil, efter levering ha gjort alt crom sort og evt front og bag diffuser skifter til Revozport carbon. Bare mine input. 85D til levering i sept.

PeterC
PeterC Jul 20 '15

@fmm1000: Har skrevet en pb til dig

TorbenS
TorbenS Jul 29 '15

Er der nogen som ved hvorfor Sølv Metalic ikke kan vælges mere ?

JL
JL Jul 29 '15
Elon's veje er uransagelige :-)
Sider: 1 2 »