Har man kunne det længe? Jeg har ikke set det og jeg synes ellers jeg følger meget godt med :-)
Gælder det også ældre modeller, som er produceret inden autopilot blev en mulighed?
Alle biler produceret siden september/oktober 2014 har denne mulighed for opgradering da alle biler levers med al hardwaren så det er bare et spørgsmål om at aktivere det.
Så alle modeller bliver leveret med hardwaren - uanset om man bestiller autopilot eller ej? Det var da en hamper pris for at sætte et flueben i softwaren :-)
@JL -
Jeg så samme tilføjelse for ca. en måned siden, og overvejer muligheden nu hvor den er her.
Er dog ikke klar over om det kan lade sig gøre for min årg. '13.
Svar fra tesla er model Sept/14 og frem.
- R
Biler før sept/okt 2014 har ikke hardwaren og den kan ikke efterinstalleres, så her gælder upgrade ikke. Navigation/autopilot blev vel først lavet om til en option engang fra juletid, - så det er vel reelt kun dem der valgte fra med vilje der er i spil?
Eftermonterings-prisen er vel reelt set kun de 4200 (dvs. forskellen), som sikkert går bare går til bøvlet med at få den ind og se at alt virker, samt slå det til.
Ret sikker på at det desværre ikke gælder ældre biler, som slet ikke har udstyret. Kunne ellers være en fin opgradering for dem der har bilerne fra før.
@Daduck: Ja, det er har du i princippet ret i - det er bare sjældent, at man får leveret et stykke hardware "gratis" og så efterfølgende kan betale for at aktivere det - jeg kan ikke lige komme på andre eksempler. Men det er jo super fedt for dem der fortryder at de ikke bestilte med autopilot, så igen fin service fra Tesla's side...
Min gamle Volvo S80 har et oliefyr, der fra fabrikken kun fungerede som tilskudsvarmer når motoren kører. Et must for at overholde de strængere miljøkrav. En softwareopdatering frigiver dog (mod behørig betaling) timerfunktioner, så det kan bruges som et rigtigt oliefyr til forvarmning af bilen. Således har du fået ekstraudstyr bare ved en softwareopdatering :-)