Loading...
dk

Autopilot eftermontering - 25.200 DKK | Tesla Forum

JL
JL Jul 20 '15

Har man kunne det længe? Jeg har ikke set det og jeg synes ellers jeg følger meget godt med :-)

Gælder det også ældre modeller, som er produceret inden autopilot blev en mulighed?

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jul 20 '15

Alle biler produceret siden september/oktober 2014 har denne mulighed for opgradering da alle biler levers med al hardwaren så det er bare et spørgsmål om at aktivere det.

JL
JL Jul 20 '15

Så alle modeller bliver leveret med hardwaren - uanset om man bestiller autopilot eller ej? Det var da en hamper pris for at sætte et flueben i softwaren :-) 

RobertJ
RobertJ Jul 20 '15

@JL - 

Jeg så samme tilføjelse for ca. en måned siden, og overvejer muligheden nu hvor den er her.
Er dog ikke klar over om det kan lade sig gøre for min årg. '13.

Svar fra tesla er model Sept/14 og frem.

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Jul 20 '15
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jul 20 '15

@JL

Korrekt

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Jul 20 '15
Hookmaker
Hookmaker Jul 20 '15

Biler før sept/okt 2014 har ikke hardwaren og den kan ikke efterinstalleres, så her gælder upgrade ikke. Navigation/autopilot blev vel først lavet om til en option engang fra juletid, - så det er vel reelt kun dem der valgte fra med vilje der er i spil? 

JL
JL Jul 20 '15
@Hookmaker + Gustavsfar: Det var også det jeg regnede med - kunne bare ikke forstå de kan tage 25.000 for en softwareændring :-/
Maho
Maho Jul 20 '15
Synes ikke men kan se det som 25k for en software opdatering. Men som 25k for adgang til hardware som Tesla uden beregning har leveret med til din Tesla som en service HVIS NU du fortryder dit fravalg.... Alt andet ville vel også være urimeligt for de som betalte for hardwaren fra start??
Daduck
Daduck Jul 20 '15

Eftermonterings-prisen er vel reelt set kun de 4200 (dvs. forskellen), som sikkert går bare går til bøvlet med at få den ind og se at alt virker, samt slå det til.

Ret sikker på at det desværre ikke gælder ældre biler, som slet ikke har udstyret. Kunne ellers være en fin opgradering for dem der har bilerne fra før.

JL
JL Jul 21 '15

@Daduck: Ja, det er har du i princippet ret i - det er bare sjældent, at man får leveret et stykke hardware "gratis" og så efterfølgende kan betale for at aktivere det - jeg kan ikke lige komme på andre eksempler. Men det er jo super fedt for dem der fortryder at de ikke bestilte med autopilot, så igen fin service fra Tesla's side...

NikolajK
NikolajK Jul 21 '15

Jeg mener bestemt at Volvo kører det på samme måde.

griffel
griffel Jul 21 '15

Min gamle Volvo S80 har et oliefyr, der fra fabrikken kun fungerede som tilskudsvarmer når motoren kører. Et must for at overholde de strængere miljøkrav. En softwareopdatering frigiver dog (mod behørig betaling) timerfunktioner, så det kan bruges som et rigtigt oliefyr til forvarmning af bilen. Således har du fået ekstraudstyr bare ved en softwareopdatering :-)

MicTheCat
MicTheCat Jul 21 '15
Andet eksempel kunne være Danfoss Solar inverter. Standard er uden dataopsamling. Pro 100€ mere er blot et bit i firmware. Og sådan er der mange andre eksempler. Cisco har også samme hardware i level 2 og level 3 switche men prisen er meget differentieret. Der er blot tale om marketing men for dyrt at producere differentieret hw så derfor er det sw