Loading...
dk

Hjælp farvevalg/ændring | Tesla Forum

perhansen
perhansen Jul 20 '15

Har bestil en 70D i ocean blue og ordren er bekræftet og har fået Vin.  Jeg synes dog ikke at farven er den rigtige til denne eksklusive bil og er mere varm på Titanium Metallic.

Men nu ser jeg så lige at man ikke kan bestille 70D mere, men kun med baghjulstræk og levering hedder november selvom det for et par dage siden hed september.

Hvad ville i gøre, nu når jeg ikke bryder mig så meget om farven men stadig foretrækker hurtigt levering og firehjulstræk?

Vil coating i samme Titanium metallic mon blive lige så flot som maling?

griffel
griffel Jul 20 '15

Du kan godt bestille D-modellen. Vælg 70 og vælg så firehjulstræk nedenunder... :-)

perhansen
perhansen Jul 20 '15

ja fandt lige ud af det også :)  De ændrer jo hele tiden på den webside.  Tror jeg bestiller titanium men så i 90D og på 21" den ser fed ud.  Farvevalg er jo subjektivt, så er svært at få råd fra andre der.

Men har nogen problemer med 21" fælge at den går for nemt på kantsten og vognen er for lav ift kantstene, overkørsler?

perhansen
perhansen Jul 20 '15

ok, tak.  vil dog lige køre forbi Tesla imorgen for en sikkerhedsskyld for at få det helt afklaret.  tror dog jeg "smider" ordren på 70d og vælger 90D i titanium, hvor den ekstra batteripakke  jo nu er blevet en option. 

så er der rigeligt rækkevidde i koldt vejr og med frisk kørsel

DeaconWP
DeaconWP Jul 20 '15

Det er jo også kun 109.000 kroner for de 20 KWH forskel. 5.450 kroner pr styk.

Det giver også hurtigere ladning på Super Chargere, hvis man lytter til dem der har erfaring fra 60/85 sammenligninger. Tidsbesparelser er gode på langtur.

Hookmaker
Hookmaker Jul 20 '15

@DeaconWP, - øhh 109.000? Det er altså 275.000 op fra 70D til 90D (uden Ludicrous som så er extra 85.000....;-)

DeaconWP
DeaconWP Jul 20 '15

På min adgang til Tesla motors, DK versionen står kontantprisen på en 70D uden tilvalg til 623.000 Kr.

Trykker jeg på Rækkevidde tilvalget, stiger prisen til 732.300 kr. når den selv samtidigt skifter til 90D valget i toppen.

Så jeg læser det som det enkelte tilvalg fra 70D til 90D er forskellen, altså 109.300 Kr.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 20 '15
Hookmaker
Hookmaker Jul 20 '15

Sorry, det er korrekt, du springer så op i 85 +5 og ikke i P85D, my mistake..;-)

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jul 20 '15
DeaconWP
DeaconWP Jul 20 '15

Når jeg trykker på Rækkevidde pakken, skifter den selv til "85" kassen, som så bliver en "90" kasse.

Var du på 70 D, skifter den til 90 D, var det 70 skifter den til 90.

Så ved at trykke på rækkevidde tilvalget stiger prisen i hvert tilfælde med:?

DeaconWP
DeaconWP Jul 20 '15

Nå helt ok Henrik.

DeaconWP
DeaconWP Jul 20 '15

Men nu ved perhansen jo så, hvad valget fra 70 til 90 koster.

DeaconWP
DeaconWP Jul 20 '15

Det valg koster 109.000 Kr. Det giver anslået 80 km (reelt 60?) ekstra rækkevidde mellem 2 maks tankninger på tur, samt en lidt hurtigere ladetid for de samme KWH, som skal bringe bilen til næste Supercharger på en langturs rejse. Der kan man så vurdere, om man vil betle 109.000 kr for det i dag, og få en del af dem tilbage som ekstra brugtvogns værdi, hvis den tid kommer. Er det anslået 10 minutters sparet tid på hver ladning ved Supercharger på tur?

Jeg kender ikke andre end Kristian fra Randers, der i det daglige kan have god brug for de 90 KWH.

Måske også sqlcph?

Her er et lik til en anden tråd om det:

http://teslaforum.dk/forum/topic/s60ejere-manglende-batteriopladnings-performance-ved-supercharger

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 20 '15
perhansen
perhansen Jul 20 '15

Tak, for jeres input. 

Vi ved jo at rækkevidde går ned med ca 20% i koldt vejr og jeg kører en del motorvejskørsel med 145-150 kmt i timen nu, hvilket jeg ikke vil give afkald på.  dvs reellt er rækkevidde "kun" omkring 250-300 kmt med nogle friske accelerationer også og brug af A/C osv.

Iogmed de 90 kwh er til rådighed nu, bør den også kunne holde pris bedre ved gensalg.  er da også rart at supercharger fungerer hurtigere

Niels
Niels Jul 20 '15
min erfaring er at rækkevide falder med mere end 20% om vinteren. her om sommeren (18-20 grader) har jeg et forbrug omkring 180 w/km på motorvej med lovlig hastighed. om vinteren (0 grader) kan dette godt ligge omkring 270 w/km. dvs. omkring 50% mere.<br />
forventet rækkevide her om sommeren ligger vel lige under 400 km, mens den om vinteren nok nærmere er 250 km. hvis du ligger og køre 150 km/t er regnestykket lidt anderledes.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Jul 20 '15
perhansen
perhansen Jul 21 '15

Så er sidste øjebliks dilemma om jeg skal vælge 21" cyklone ellers 19".  Ser jo noget federe ud, men er der store problemer med at Teslaen ligger for lavt og for bredt ift kansten.? 

Ved godt at det vil give lidt mindre rækkevidde, men har valgt 90D batteri pga Niels vintererfaring med reduceret effekt (samt gensalgsværdi) , så bør ikke være et problem.

Kører dog ikke mere end 12.000 km privat årligt (ikke erhverv) og hidtil ikke udenlandsture, så måske er det overkill ift at købe 70D?

Men vil der være købere til 70D o 4-5 år, når næste opdatering på 85kwh måsker heddder 100Kwh?

bob
bob Jul 21 '15

21" er uden tvivl at foretrække, hvis du selv synes de er flotte så tror jeg at du vil komme til at fortryde hvis ikke du valgte dem, især hvis du møder nogle andre model s ejere på din vej som kører på 21", bilen ser så meget federe ud! - og endnu mere perfekt hvis man har luftundervogn hvor man selv kan hæve eller sænke bilen og du behøver ikke være bange for at skrabe på nogen steder, selvfølgelig skal man passe på kantstene, men det skal man jo uanset hvad.

Mht. lavere rækkevidde med 21", er det på ingen måde noget man ligger mærke til, det kun din fod og speederen som at det afgørende i henhold til rækkevidden. Luft undervogn har dog også en effekt, da den automatisk kan justere bilen ned i LOW ved motorvejskørsel og dermed reducere vindmodstanden og forøge rækkevidden, det kan kraftig anbefales ved længere ture eller når man kører på ferie sydpå. 

Hookmaker
Hookmaker Jul 21 '15

Køb ikke med 21", men istedet 19" - de er alt for dyre og så kan du købe et sæt brugte 21" eller andre 21-22" + at du så ligger inde med et sæt 19" til vinterhjul.

perhansen
perhansen Jul 21 '15

ok tak.  ja smart valg, men bør jeg så bestille med luft undervogn for at være sikker at have rette højde på vogn i givne situationer og ved brug af 21"?

så en der havde flotte Vossen fælge, men ved ikke om de fås i hhv 19 og 21" og det er tilrådeligt at sætte dem på ved senere lejlighed

JL
JL Jul 21 '15

@Per: Jeg ville bestille med luftundervogn hvis du gerne vil have 21 eller 22" - dels så du kan hæve/sænke den efter behov (bruger det kun selv sjældent), men også fordi jeg synes det er klart pænest at den er sænket, hvis man sætter store fælge på. Hvis man ikke sænker biler, så er det efter min mening bare ikke pænt med store fælge (gælder for alle biler og ikke kun Tesla :-)).

Jeg ville ligesom Hookmaker bestille med 19", som er "gratis" og smide vinterdæk på dem og så finde nogle flotte 21" eller 22" fælge. Der er ofte 21" orginale Tesla fælge m/ dæk til salg herinde til mellem 26-30.000.

Mht. Vossen, så er det super flotte fælge, som du kan få i 19", 20" og 22". Der var på et tidspunkt et flot sæt 20" til salg herinde - ved ikke om det stadig er tilfældet :-)

bob
bob Jul 21 '15

@Per, jeg synes bestemt også at du bør bestille luftundervogn, og helt enig med Hookmakers smarte strategi mht. at bestille bilen med 19" som er gratis og dermed finde et sæt fine brugte 21". Mht. Vossen fælge skal du bare være opmærksom på at Tesla er lidt besværlige vedr. garanti/service da de ikke vile røre uoriginale fælge, de kan også påvirke din rækkevidde da Vossen ikke er bygget med nøjagtige mål til en Tesla, men bare standard mål. 

Sider: 1 2 »