Jeg har ikke selv prøvet det, men har læst mig frem til at det primært kommer til udtryk hvis der er mange bakker - byer såsom San Fransisco.
Har lige været i Østrig med en ny S70D
3800 km på 12 dage.
Gennemsnit 200 wh/km, uden nogensinde at have "sparet", 130-180 km/h på motorvej, når det kunne lade gøre.
lidt OT...
@Oleviby: Jeg har selv kun rundet 1500km i min egen 70D, men syntes at kunne se et mønster omkring at wh-forbruget stiger relativt meget hvis jeg på motorvejen går fra 110 og op til 130 km/t, så jeg har generelt været meget forsigtig med højrefoden på længere ture. kan du konkludere noget omkring wh-forbrug ved forskellige motorvejshastigheder hastigheder?
@dorph
Jeg lagde mærke til at typical range næsten altid passede ved130-140 km/t.
Iblandet lidt motorvejsrep. som der var en del af.
Man skulle virkelig være rå for at køre dårligere end typ. range.
Nu spørger jeg om noget jeg muligvis ville vide, hvis jeg havde haft mere erfaring end to prøveture bag 17 tommer skærmen. Kan man ikke gennem systemet se hva der er af muligheder omkring SC'erne? Jeg er lidt skuffet over at høre de ligger øde, men hvis man kan styre udenom de "kedelige", så vil det være fint. Jeg har solgt ideen med fede kør-selv-ferier til den bedre halvdel udfra at vi alligevel skal strække ben og ha lidt til ganen løbende. Jeg har ikke sagt man skulle ud at vandre langt for det i samme forbindelse. :-D
Nogle Supercharger ligger ødet mens andre ligger gode steder :-)
Et godt sted at kigge er på "Planlæg tur" som du finder i menuen på denne side.
Eller klik på:
www.evtripplanner.com/planner/2-5/
Når du zoom'er ind på de forskellige Tesla Superchager kan du se hvad der er i nærheden af dem.
Jeg vil mene hvis man virkelig vil kan man sagtens finde nogle Superchager der ligger i nærheden af spisesteder m.m.
Jeg har besøgt en hel del SuC i Tyskland og de er alle i og for sig OK. Den ved bad Fellinsbostel hvor der kun er 2 stk ligger ved et slags byggecentrum a la det i Middelfart. Det er alligevel interessant, hvis man gider og der er også en restaurant der har åbent det meste af dagen. Men de SuC der ligger i Frankrig de ligger lidt mere ilde til af uvis årsag.
MEN når det så er sagt, så har jeg altid betragtet SuC som et ladestop a max 40 min, og har derfor mindsettet sporet ind på det samt bilen tanket med diverse drikkevarer og spiseligt. Enhver spisemulighed, shopping etc. er for mig kun et extra plus. Jeg er fuldt ud klar over, at udfordirngen kan være en anden for en børnefamile.
Haha, det er ikke sådan når SuC ligger tæt på Lloyd fabrikken....;-) Men det med topmaven der må du have brillerne på, vaskebrættet står skarpt!...;-)