Loading...
dk

85 kontra 85D | Tesla Forum

Chris
Chris Jul 20 '15
Er der nogen der har viden om eller erfaringer med hvorvidt rækkevidden i praksis er længere med firhjulstræk som Tesla beskriver i designstudiet for 85'eren
shan
shan Jul 21 '15

Jeg har ikke selv prøvet det, men har læst mig frem til at det primært kommer til udtryk hvis der er mange bakker - byer såsom San Fransisco.  

Sithfury
Sithfury Jul 21 '15
Nu har jeg ikke haft en 85, men kun min 85D, og jeg kan godt køre rated range hvis jeg kører nogenlunde pænt, så jeg vil tro at rangen i 85D er lidt længere.

Men 4hjulstrækket i D'eren en fedt. Det har indtil videre haft fat i vejen ligemeget hvad. Det er som at køre på skinner.
oleviby
oleviby Jul 21 '15

Har lige været i Østrig med en ny S70D

3800 km på 12 dage.

Gennemsnit 200 wh/km, uden nogensinde at have "sparet", 130-180 km/h på motorvej, når det kunne lade gøre.

Dorph
Dorph Jul 21 '15

lidt OT...

@Oleviby: Jeg har selv kun rundet 1500km i min egen 70D, men syntes at kunne se et mønster omkring at wh-forbruget stiger relativt meget hvis jeg på motorvejen går fra 110 og op til 130 km/t, så jeg har generelt været meget forsigtig med højrefoden på længere ture. kan du konkludere noget omkring wh-forbrug ved forskellige motorvejshastigheder hastigheder?

oleviby
oleviby Jul 21 '15

@dorph

Jeg lagde mærke til at typical range næsten altid passede ved130-140 km/t.

Iblandet lidt motorvejsrep. som der var en del af.

Man skulle virkelig være rå for at køre dårligere end typ. range.

Peterborre
Peterborre Jul 22 '15
Har netop kørt til Spanien i en P85+....
2.500 km på 2 dage med en overnatning. Kørte fra DK søndag morgen kl 0500 fuldt opladt med 385 km typical Range og ankom til final destination i Alicante mandag aften ved midnat. Spændende tur - var pænt presset fra den sidste SC i Girona ved Barcelona til en T2 ved Renault i Castellon - 375 km i bjergterræn og 35 grader med wife og to børn - så AC et must. Ankom til Renault i Castellon, hvor der er T2, med 0km tilbage.
Gennemsnitsforbrug 195 watt/km. Ialt 6 SC + 1 T2 stop ialt. Så gennemsnitligt 325 km pr hop. Hastighed 110-130 km/t.
Stoppede i: Bremen, Dortmund, Metz, Dijon, Orange, Girona, Castellon (T2). Alt i alt hyggelig tur, men vi er meget skuffede over placering af SC. Den ene øde og forladte P-plads efter den anden. Få spisemuligheder - måtte gå 1.5 km ved SC I Dijon for nærmeste restaurant. Spiller ikke Mr. ELON MUSK. Hvis man køber en Tesla til 100.000 Euro så er alternativet
i Europa (uden for DK) en M5, en RS6 eller en Mercedes E AMG til samme pris. Denne type kunder er som regel vant til lidt højere standard end 2-3 stjernede IBIS hoteller og øde P-pladser med langt til nærmeste restaurant. Jeg forstår ikke placering af SC, da der ingen sammenhæng er mellem den luksus og livsstil bilen udstråler og de steder man lader...
Overall rating af Road Trip...: 7/10. Vi gør det ikke igen før der er flere SC I Spanien da T2 er for langsom, når man er på farten.
MS vækker dog pænt meget opmærksomhed her i Spanien, som faktisk arbejder positivt for grøn transport. Tesla er dog stadig en sjælden ting hernede. Tror faktisk jeg er den første dansker der har taget hele turen i en MS...
Del gerne jeres erfaringer af Road Trips og SC...
Mvh Peter

Michael84
Michael84 Jul 22 '15

Nu spørger jeg om noget jeg muligvis ville vide, hvis jeg havde haft mere erfaring end to prøveture bag 17 tommer skærmen. Kan man ikke gennem systemet se hva der er af muligheder omkring SC'erne? Jeg er lidt skuffet over at høre de ligger øde, men hvis man kan styre udenom de "kedelige", så vil det være fint. Jeg har solgt ideen med fede kør-selv-ferier til den bedre halvdel udfra at vi alligevel skal strække ben og ha lidt til ganen løbende. Jeg har ikke sagt man skulle ud at vandre langt for det i samme forbindelse. :-D

BlackPanther
BlackPanther Jul 22 '15

@MRA1984

Nogle Supercharger ligger ødet mens andre ligger gode steder :-)
Et godt sted at kigge er på "Planlæg tur" som du finder i menuen på denne side.
Eller klik på:
www.evtripplanner.com/planner/2-5/

Når du zoom'er ind på de forskellige Tesla Superchager kan du se hvad der er i nærheden af dem.

Jeg vil mene hvis man virkelig vil kan man sagtens finde nogle Superchager der ligger i nærheden af spisesteder m.m.

Michael84
Michael84 Jul 22 '15

Den var da egentligt slet ikke så dum den der! Takker. :-)

Hookmaker
Hookmaker Jul 22 '15

Jeg har besøgt en hel del SuC i Tyskland og de er alle i og for sig OK. Den ved bad Fellinsbostel hvor der kun er 2 stk ligger ved et slags byggecentrum a la det i Middelfart. Det er alligevel interessant, hvis man gider og der er også en restaurant der har åbent det meste af dagen. Men de SuC der ligger i Frankrig de ligger lidt mere ilde til af uvis årsag. 

MEN når det så er sagt, så har jeg altid betragtet SuC som et ladestop a max 40 min, og har derfor mindsettet sporet ind på det samt bilen tanket med diverse drikkevarer og spiseligt. Enhver spisemulighed, shopping etc. er for mig kun et extra plus. Jeg er fuldt ud klar over, at udfordirngen kan være en anden for en børnefamile.  

lysmanden
lysmanden Jul 25 '15
Hook.: citat: " enhver spise mulighed eller shopping er for mig kun et ekstra plus"

Syntes ogsådu havde fået lidt top mave på sidste gang jeg så dig..... Men tilgengæld stod du kniv skarp i det mest moderne tøj
Hookmaker
Hookmaker Jul 25 '15

Haha, det er ikke sådan når SuC ligger tæt på Lloyd fabrikken....;-) Men det med topmaven der må du have brillerne på, vaskebrættet står skarpt!...;-)