Loading...
dk

Alarm fra bagklap | Tesla Forum

Aski
Aski Jul 21 '15

Er der nogen, som har erfaring med at frakoble hyletonen når bagklappen lukker? Den er jeg ved at være træt af!

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 21 '15

Det var da et dejligt spørgsmål som jeg håber der findes et positivt svar på,  da jeg også selv har tænkt tanken mange gange. Dog er vi nok ude i noget med at det ikke kan lade sig gøre, da jeg tænker at det er noget sikkerhedsmæssigt amerikaneri, hvor man risikerer at blive sagsøgt langt ind i h.... såfremt at man får bagsmækken i hovedet uden varsel eller nogen i den stil men det kunne da være dejligt at være fri for lyden.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jul 21 '15
Genild
Genild Jul 21 '15

Lever selv med hyleriet uden problemer, så er ikke i besiddelse af den store erfaring.

Mit gæt er dog at finde sådan en fætter i kassen:

Kør op og ned med klappen for derigennem at identificere kilden til hyleriet og så bruge værktøjet indtil der er ro :-)

Der findes nok også en mere korrekt og kedelig løsning, men den kræver typisk at man starter med at læse en manual.

De bedste hilsner i ferietiden L@rs

Niels
Niels Jul 21 '15

enig. Bilen giver rigeligt opmærksomhed på p-pladsen. Ikke nødvendigt med en så høj lyd npr den lukker.

hvis ikke tesla kan/vil afkoble lyden kan man vel blot fysisk afkoble lydenheden...med mindre den også bruges til andet ...alarmen ?

Empty
Empty Jul 21 '15

Det er jo bare en tonegiver er sidder i bagklappen, jeg skal nok finde og afmontere den når jeg engang får tid til at gå igang med at støjdæmpe bilen.

så tager jeg billeder af dens placering så i andre også kan få fred.

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 21 '15

Super! Det glæder vi os til :-)

Bianco
Bianco Jul 21 '15

Den sidder lige her med et stik, og LAAANGT det nemmeste er at vride gitteret af. 

Kiefer
Kiefer Jul 21 '15

Personligt synes jeg nu det er meget rart med den lyd hver gang bagklappen lukker. Så ved ungerne, at de skal holde hovedet væk...

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 21 '15

Ja jeg kan godt se praktikaliteten i at have lyden tilstede når 3 række anvendes til ungerne. Det giver god mening. Ville bare være rart at kunne slå den fra evt. på skærmen.

supergaard
supergaard Jul 21 '15

@Bianco, tak for billede og tip. Lidt off-topic men har du den store lydpakke? For burde der ikke være 2 højttalere omme bag det gitter i bagklappen? Har ikke selv haft det pillet af. Men jeg har nemlig også undret mig over at, når man skruer lyden helt om bag i bilen med balance-værktøjet i radioen kan man kun høre lidt fra bassen, altså er der ikke højttalere deromme som der vel burde!

RobertJ
RobertJ Jul 21 '15

tak for info, den får saksen når jeg kommer hjem idag!

- R

Klaus_
Klaus_ Jul 21 '15

@supergaard, ingen højtalere deromme hvis man har standardpakken. 

Jeg kan nu også godt li alarmlyden, så ved man at det er halshugning eller væk. 

(med forbehold at jeg også blir træt af den engang....)

kajakaj
kajakaj Jul 21 '15
Done. Tog blot 10 sek at vippe hulpladen af og demontere stikket. Dejligt at slippe for denne irriterende hyletone.
Gustavsfar
Gustavsfar Jul 21 '15

@kajakaj

Hvordan gøres det præcist siger du? Er lidt bange for at komme til at ødelægge noget i min iver for at få pladen af...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jul 21 '15
kajakaj
kajakaj Jul 21 '15
En bred skruetrækker ind i underkanten og vippe den ud hele vejen hen. Derefter trækkes hulpladen nedad. Stikket sidder i den runde alarm dims. Tryk tappen midt i stikket og det er let at trække ud
Torben_E
Torben_E Jul 21 '15

Det er sjovt at nogle gange bliver man gjort opmærksom på et problem (som dette) som jeg ikke selv havde tænkt videre over og nu skal jeg også have det deaktiveret (tak for tippet og anvisningen)

Ikke helt relateret.. og dog.... jeg har nogle gange bemærket når jeg skal bakke Teslaén ind i min garage... at jeg løfter mig i sædet når jeg vender mig om (nej bruger ikke kun bag kameraet) og så registrer bilen at der ikke sidder nogen i sædet og lavet en pludselig opbremsning.

Har i også oplevet det og ville det ikke være rart at denne sikkerhedsfunktion var deaktiveret når man bakker ?

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Jul 21 '15
Tesloid
Tesloid Jul 21 '15

Ikke helt relateret.. og dog.... jeg har nogle gange bemærket når jeg skal bakke Teslaén ind i min garage... at jeg løfter mig i sædet når jeg vender mig om (nej bruger ikke kun bag kameraet) og så registrer bilen at der ikke sidder nogen i sædet og lavet en pludselig opbremsning.

Har i også oplevet det og ville det ikke være rart at denne sikkerhedsfunktion var deaktiveret når man bakker ?

Hej Torben, Ja jeg har oplevet det samme i flere andre situationer. Bilen stopper (hårdt!) hvis den ikke kan mærke en fører. Den kan mærke en fører ved pedaltryk, sæde-føleren eller at selen er klikket i. Jeg brugte de to første måneders ejerskab på at ændre mine vaner, da jeg sidder så langt tilbage i sædet, at føleren ikke fangede mig. Så jeg fik en del utilsigtede stop, når jeg slap trykket på pedalerne :-S

Så på med selen, eller hold en fod på bremsen.

(Jeg fandt først ud af ovenstående efter fejlmelding og loganalyse hos tesla. Står ingen steder).

kajakaj
kajakaj Jul 21 '15
Måske kun de nye modeller med autopilot der har den funktion at der skal være en fører i bilen. Jeg har ikke oplevet det men sidder dog også ned når jeg bakker.
supergaard
supergaard Jul 21 '15

Hører gerne fra folk med stor lydpakke, som kigger under dækslet når de har knibtangen fremme, om de har højttalere deromme og om de vitterligt spiller :)

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 21 '15

Så er det fixet og jeg er nu befriet fra den for mit vedkommende unødvendige larm. Det var dog lidt grænseoverskridende for første gang at "yde vold" mod den kære bil. Det gik nu fint. Jeg brugte en plast tommestok til at vride panelet fri med. Der gik dog et par clips til spilde men den sidder stadig fint fast med 2 manglende clips. Tak for hjælpen til Kajakaj & CO.

Sider: 1 2 »