Tror det er et spørgsmål om hvorvidt Tesla kan få bagsæderne leveret, da de fra tid til anden er mulige at vælge. NextGen pakken med NextGen bagsæder koster omkring 28k, mens det er ca. 20k for forsæderne alene.
Jeg har NextGen bagsæder, der er overhovedet ingen forskel på hvor meget de kan lægges ned i forhold til de standard. Det eneste som ikke kan ligge helt ned er ungerne på bagsæderne, hvilket de kan på standard bagsæderne
@P85D, ahh, det er ikke hlet rigtigt - ihvertfald ikke i min. Mine NextGen sæder står vel en 5% mere op end de gamle i S85'eren, men det har absolut ingen betydning. Jeg er VIRKELIG glad for at jeg nåede at få dem.
Fik også NextGen sæder for og bag da jeg var heldig at bestille da muligheden var der, og er også super glad for bagsæderne. Vil iøvrigt sige at opgradering til NextGen forsæder var den vigtigste af alle der er kommer i bilens levetid.
@Hookmaker - tror kun det er 4,12% i forhold til de gamle ;-)
Pointen var mere at de gamle eller standard bagsæderne folder heller ikke helt fladt ned, hvilket hvis det var tilfældet, så kunne jeg forstå hvorfor nogle ville vælge NextGen bagsæder fra.
Er der nogen der ved om man kan købe Next Gen-sæder til eftermontering? I en brugt bil f.eks.?
http://teslaforum.dk/forum/topic/k%C3%B8bess%C3%B8ges-nextgen-i-brunt-l%C3%A6der
@P85D - point taken...;-)
Der er efter min mening en verden til forskel på de to sæder, jeg sidder pænt godt i NextGen bagsædet (186 cm) og når jeg får centerkonsollen i august, så bliver det sikkert endnu mere fornøjeligt. MEN det er langt fra det ideele bagsæde.
I de sidste 1,5-2 måneder har der ikke været forskel på almindelige std. bagsæder og NextGen bagsæder.
Der er to væsentlige årsager til Tesla droppede de gamle NextGen bagsæder.
Dels kunne man ikke ligge bagsædet fladt ned (næsten helt fladt).
Den måske væsentlige grund var det var umuligt at sælge bilen med NextGen bagsæder til "lidt" overvægtige (100+ kg) Amerikaner :-)
.
Jeg er ved at bestille, og nu bliver jeg da lidt bekymret.
Jeg skal have cyklen med, så sæderne skal kunne foldes ned - derfor er det ok for mig at executive sæderne er væk, selvom de var meget fede. Men nu siger I at NextGen optionen kun gælder forsæderne og vil det sige at bagsæderne er elendige eller? Er der en midterkonsol bagi som jeg har set på noget billeder eller er det et tilkøb?
Peter
Bagsæderne findes i dag kun i 1 version - så der findes ingen NextGen bagsæder mere.
Rear Console er tilkøb og spændes fast via en sele i det "anker" der er på bagsiden af sædet (som også børnesæder kan bruge) : http://shop.teslamotors.com/collections/model-s
Det er rent faktiskt bagsædet v.2 der er kørende idag (betragt NextGen som v.3) - dvs samme "bænk", men de to yderste nakkestøtter er højere end v.1.
Nåh, jeg kommer jo ikke selv til at sidde der alligevel - men må hellere bestille en rear console.
Du skal ikke græde alt for meget over at next gen ikke kan fås mere.
Ja de ser federe ud, men man savner stadig lårstøtte på bagsædet. Også i next gen.
@fmm1000, yep, men jeg synes alligevel det er synd at det er væk, jeg sidder en del i det og synes det er mega meget bedre end det gamle, med min CC der kommer om nogle uger, bliver det et helt rigtigt ministerkontor....;-)
@Hook - hvorfor sidder du på bagsædet ? ;-)