Loading...
dk

Kørsel gennem Tyskland til Østrig og Italien | Tesla Forum

Marlin
Marlin Jul 22 '15

Vi tager en tur til Italien, nærmere bestemt Gardasøen.

Gennem Tyskland tager vi Teslas SuC og i Østrig kan vi lade på hotellet, men hvad gør vi i Italien ? Jeg kan se på PlugShare at der er en ladestander ikke så langt fra hotellet, men man skal åbenbart have et kort fra GardaUno for at bruge den. Deres hjemmeside er på Italiensk hvilket for mig er det rene volapyk. Hvor kan man bruge kortet og skal man evt. have andre kort til andre stationer.

Har nogen kørt i Italien og hvad er jeres erfaringer. Synes ikke helt jeg kan finde noget på forummet.

BoHolden
BoHolden Jul 23 '15
  1. Ikea ved Milano har gratis opladning uden kort med Type 2 kabel.
  2. Ikea ved Genova har opladning vha kort fra butikken som du kan få hvis du har Ikea Family kort.
  3. Designer outlet ved Serra Valle kombinerer god shopping med gratis Type 2 ladning. (få aktiveringskort I receptionen og lad op på P området I modsatte ende af receptionen)
BlackPanther
BlackPanther Jul 23 '15

@Marlin

Hermed GardaUno's hjemmeside på dansk:

http://translate.google.com/....it/&prev=search

og nej, selv på dansk er den ikke så nem at finde ud af :-)

Men jeg tror du skal kigge her:

http://translate.google.com/...ard%2F&sandbox=1

Forummets indlæg er redigeret af BlackPanther Jul 23 '15
Marlin
Marlin Jul 23 '15

Vi skal bo ved Gardasøen så Milano, Genova og Serra Valle ligger pænt langt væk. tesla-laderen i Milano er tættere på men alligevel ca.80 km. væk.

Jeg prøvede at maile til Garda Uno og fik svar i dag. Jeg har kopieret svaret ind længere nede.
Det er åbenbart et nystartet firma der er i gang med at opsætte ladestationer og den hun nævner i ~Padenghe s/G vil passe os meget godt. Salo ville være bedre men der er vi taget hjem igen.
Vi ser hvordan det ser ud når vi kommer derned.

Hotellet siger også vi kan lade hos dem, men lad os nu se hvordan virkeligheden ser ud når vi kommer :)
Vi er før blevet negativt overrasket når vi ankommer.

Svar fra Garda Uno:

~Hi,

I apologize for the web-site contents, but it is new and we are  going to provide some updates.
To date there is only a working recharge point in Padenghe s/G.
But by the end of July we will activate two additional stations in:

Via Montessori - Salò         (coordinates45.602543, 10.514647)
Via O. Fallaci - Calcinato    (coordinates45.456800, 10.418165)

Mobility card can be bought into our office in via I. Barbieri 20 in Padenghe s/G (from 8.30 at 12.30 from monday to friday and saturday from 9.30 at 12.00).

Best Regards.

Ing. Laura Maestrini
Settore Energia
Garda Uno S.p.A.
tel  030/9995426
fax 030/9995458

Marlin
Marlin Jul 23 '15

MrTesla:     Google Translate er ikke altid lige god.....ha-ha

lohansen
lohansen Aug 14 '15

Hej Marlin,

Hvordan gik turen og hvor mange stop måtte I lave på Autobahn i Tyskland for at tanke?