Loading...
dk

P85 vs. 85D | Tesla Forum

shan
shan Jul 23 '15

Jeg har allerede bestilt en 85D og glæder mig rigtig meget.

Jeg har dog lige modtaget et tilbud på en P85 og ville høre om der er nogen som har erfaringer med disse 2 modeller og kan fortælle om de oplever nogen markant forskel?

På forhånd tak

Forummets indlæg er redigeret af shan Jul 23 '15
The_Stig
The_Stig Jul 23 '15

Er det TESLA der tilbyder dig en alternativ levering? Det vigtige er vel om du mener det skaber værdi for dig at betale 200k for den højere motorydelse? Bilerne er jo identiske i forhold til udseende og udstyrsmuligheder.

Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Jul 23 '15
Raymond
Raymond Jul 23 '15

STNI: P85 og 85D er vist meget lig hinanden I ydelse! (P85 må være en brugt bil)

Sithfury
Sithfury Jul 23 '15

85D har:

• 4 hjuls træk
  • Autopilot hardware
  • Bedre opløsning på kører skærm
  • Bedre opløsning på bak kamera
  • Bedre lyddæmpning
  • Længere rækkevide
  • Invendig LED belysning

P85 har:

• Røde bremsekalibre
  • Spoiler
JL
JL Jul 23 '15

@Sithfury: Du kan sagtens finde P85'ere med autopilot hardware - der er flere til salg på Bilbasen. Min P85'er (gammel) har også indvendig LED belysning (fodrum, under armlæn osv.).Men i sidste ende tror jeg mere det er et spørgsmål om ny vs. brugt og hvad man skal betale for dem. Jeg købte brugt fordi jeg gerne ville have alt udstyret og fordi en anden så har taget de første afskrivninger :-)

Nommensen
Nommensen Jul 23 '15
Det kommer an på om P85 er efter medio november 2014, for så har den det samme som 85d, dog ikke 4 hjuls træk.
ekniert
ekniert Jul 23 '15

@Sithfury:

• Autopilot hardware
  • Bedre opløsning på kører skærm
  • Bedre opløsning på bak kamera
  • Bedre lyddæmpning
  • Invendig LED belysning

Ovenstående følger også en nyere p85/p85+, afhænger af HVORNÅR den er blevet produceret, da de løbende laver forbedringer hele tiden.
shan
shan Jul 23 '15

Det er en P85 med autopilot fra december måned. Og ja det er en lettere brugt bil og ja den har alt udstyr med undtagelse for ekstra bagsæder.

Det eneste som P85 ikke har er de nye lædersæder hvilket jeg selv føler er et stort minus :(

Forummets indlæg er redigeret af shan Jul 23 '15
RobertJ
RobertJ Jul 23 '15

Jeg er yderst tilfreds med min lettere brugte P85. Jeg har altid været stor RWD fan, mest for sjov og ballade i vintertiden. (Kørte min E-klasse med ESP permanent slået fra det meste af sidste vinter)
Kan godt lide udfordringen og kontrollen det kræver.

Accelerede igår ud af en rundkørsel ved lettere fugtigt vej, bagenden smuttede 2 gange på vej ud af rundkørselen, hoppede nok 10-15cm og fik instant vejgreb igen. Tesla'en reducerer motoreffekt når den registerer forholdsmæssigt slip mellem dæk og vej, og gør det ret godt.
Er du ikke til den slags små overraskelser er en RWD Tesla ikke noget for dig, lovpriser du  til gengæld BMW's DSC så er en classic P85 lige noget for dig.

- R

shan
shan Jul 23 '15

Tak for jeres input.

Jeg har valgt at fastholde min bestilling på 85D :)

Niels
Niels Jul 23 '15
enig med robert. en P85 er faktisk sjov at køre fordi det relativt let skrider i bagenden. en awd model (P85d eller S85d) er meget sværre at provokere, og når det sker er det på en anden måde.
savner faktisk en gang imellem at kunne 'glide' igennem et sving mens speederen doseres for at opnå vejgreb igen på det rette tidspunkt ( accelerer når næsen pegede i den ønskede retning).
Efter at have ejet både en p85 og nu en p85d ville jeg dog stadig vælge en D model da den gøre det overbevisende godt under de fleste forhold. enten en 70D, 85D eller P85D.<br />
en D model føles meget mere sikker og gør bare hvad føren beder om, mens en single motor variant kræver lidt mere 'indlevelse' når den presses.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Jul 23 '15
Hookmaker
Hookmaker Jul 23 '15

P85D er da super nem at provokere, du skal bare dreje hjule til venstre/højre og give fuld gas, så skal du se hvad der sker...;-)

Niels
Niels Jul 23 '15
ja begge kan bruges som legetøj, og man skylder sig selv at ofre første sæt dæk på at lege lidt med bilen.
Niels
Niels Jul 23 '15
ja begge kan bruges som legetøj, og man skylder sig selv at ofre første sæt dæk på at lege lidt med bilen.
jkaspersen
jkaspersen Aug 5 '15

Har en P85+ færdig produceret den dag de annoncerede D modellen....(dvs at jeg har den nye hardware)...er begejstret over at have den "rigtige" baghjulstræk.......Min gamle Q7 4,2 TDI var snorlige når man "gjorde noget"... men ren bag-ende mortor er det lidt sjovere....  men hver mand/kvinde sin smag....     men selvfølgelig er den "ligeud" pedal down.... nok sjovere i en P85D inkl upgrade....

Skule nogle ønske sig en Q7 4,2 TDI,, med det hele mega billigt er de velkommen til at henvende sig 87K kilometer, knap 8 år...

Forummets indlæg er redigeret af jkaspersen Aug 5 '15