Loading...
dk

"knirkelyde" fordi Next gen fører sædet konstant gnider op af center konsollen (arm-lænet) | Tesla Forum

Waker
Waker Jul 23 '15

Har den seneste tid begyndt at få et super irriterende "knirkelyd" når jeg kører fordi fører-sædet og center konsollen (armlænnet/kopholderen) sidder så tæt at de gniderne sig op af hinanden.

Lyden kommer typisk hver gang der skabes lidt bevægelse i sædet (ved opstart, opbremsning, bums i vejen etc.).

Havde derfor forleden min bil forbi Tesla på Amager, som fortalte at flere personer havde denne problemstilling, men at de ikke lige nu havde nogen løsning.

Har NeXT gen forsæder.

Problemet var der ikke i starten så virker lidt som om at sædet over tid har givet sig en smule og derfor opstår dette problem nu. Lige nu er de knirkelyde på et niveau og så ofte at jeg snart kører bilen i havnen, så håber på en snarlig løsning......

Andre som har disse erfaringer? Og har I fået det fikset hos Tesla eller?

Mvh.

Mikkel

Klaus_
Klaus_ Jul 23 '15

Jeg lavede en tråd herinde om det for nogle uger siden. Min umiddelbare løsning var at hæve sædet en smule, det hjalp en del men ikke nok. Så derfor fandt jeg noget en lap "stof"-agtigt (f.eks. sort filt) med klister på den ene side, som jeg satte på sidestøtten på sædet, dvs det nu er det stof der gnider op af armlænet - det siger nemlig ingenting, i forhold til læder-mod-læder. Det var som at få en helt ny bil at blive fri for den "knirken" :-)

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Jul 23 '15
nicom
nicom Jul 23 '15
Jeg har de samme sæder og har præcist det samme problem som dig.
GO4IT
GO4IT Jul 23 '15

Rart at vide hvad man kan gøre for at imødegå knirkeriet - bilen er for ny endnu men kan se vi kan/skal forvente det.

Waker
Waker Jul 23 '15

Hej Klaus,

Super med en potentiel midlertidig løsning, men forventer selvfølgelig stadig at det er noget Tesla laver en god løsning på da jeg ikke vil betale 1 mio. kroner for en bil for derefter at bygge den op med små lappeløsninger rundt omkring.

Hører meget gerne fra endnu flere som enten har samme problem eller løsning... Især også hvis nogle har fået udbedret deres problem hos Tesla....

Niels
Niels Jul 23 '15
har ligeledes nex gen, og har ikke hørt knirkelyde fra sæderne.
at dette rettes er nok korrekt, men forvent dog kun at 'kosmetiske fejl' rettes i fremtidige model S'er. dette er ikke noget som tesla er ene om. der findes utallige eksempler på biler som har været designet uhensigtsmæssigt.
tesla har dog ry for at strække sig længere end andre fabrikater.

Hvad du har betalt for bilen er i den forbindelse egentligt ligegyldig - og for den sags skyld batteriet er halvdelen af bilens pris og den skal derfor i kvalitet m.m. sammenlignes med en bil omkring 4-500.000 kr, og her passer en tesla bedre ind.
nicom
nicom Jul 23 '15
Jeg har løst problemet med at hæve forsæderne og smurt læderfedt på det det område som vil røre centrekonsolen (cirka 7*5cm )) .. Derefter har sænket sæderne til normal indstilling ..
Niels
Niels Jul 23 '15
dem som har problemet, er jeres sæder efterbehandlet med noget ?, min er original og ikke efterbehandlet med noget, har faktisk slet ikke vasket dem endu eller lignene.
spørger fordi jeg engang havde en rover som jeg gav noget rude behandlig og i lang tid skrabede viskeren hen over ruden med ubehagelig lyd...simpelt hen på grund af den rude behandling som var meget effektiv og gjorde ruden var uden vand når viskeren fejede hen over.

hvis de er behandlet kan det måske være årsag til knirkeriet ?
Klaus_
Klaus_ Jul 23 '15

Mine sæder var ubehandlet da det begyndte at "knirke", passagersiden gør det umiddelbart ikke men det er heller ikke brugt ret meget. Jeg tror simpelthen det er fordi sæderne bliver "sat til", så de begynder at give sig en smule her og der. Måske også kombineres med ens vægt/bredde - der hører jeg til i den "voksne" liga, ved ikke med jer andre som har/ikke har knirken :-D

Waker
Waker Jul 24 '15

Hej Niels,

Er på ingen måde enig med dig og vil selvfølgelig ikke kun forvente at Tesla retter kosmetiske fejl.

Hvis bilen med ret jævne mellemrum knirker fordi de ikke har lavet en hensigtsmæssig løsning forventer jeg selvfølgelig at de fikser dette (skal lige siges at Tesla på nuværende tidspunkt ikke har afvist at fikse det, men blot at de endnu ikke har fundet en løsning).

Prisen på bilen er på ingen måde irrelevant da Tesla har lagt sig i et Premium segment som selvfølgelig også forventer noget for deres penge. Koster bilen en million vil den blive sammenlignet med en anden bil til en million - of course.

Har andre biler i samme prisklasse og har aldrig oplevet at disse producenter ikke tager deres ansvar seriøst og retter eventuelle fejl og mangler... Man du kan selvfølgelig altid finde et eksempel på det modsatte - det udgør dog ikke nødvendigvis en trend.

Waker
Waker Jul 24 '15

Meget enig med din teori Klaus....  Derfor var lyden der heller ikke fra start af... Optimalt skulle der selvfølgelig være afstand mellem sæderne samt center-konsol (armlæn) så de ikke gnider sig op af hinanden....

I relation til størrelse/bredde så ja... Hvis konen på under 50kg kører bilen er der stort set ingen lyd da hun jo ikke "påvirker" sædet særlig meget.... Men det betyder nok også at potentielt alle Tesla-ejere har dette problem og det er måske kun et spørgsmål om henholdsvis tid før endnu flere vil opleve dette problem. Enten fordi sædet begynder "at sætte sig" flytter sig eller fordi der pludselig sidder en "voksen" mand i sædet ;-)

Lad os håbe Tesla kommer med en god løsning.

lysmanden
lysmanden Jul 24 '15

hej alle. Mine gør det også og bliver værre og værre.

Klagede over det i april og Tesla har lovet at skaffe en speciel lder fedt hjem som sædet skal behandles med. Det er dog ikke kommet hjem endnu. Husk at meddele til til tesla, for de har sjov nok kun hørt om det gang før :-)

lysmanden
lysmanden Jul 24 '15

jeg talte med tesla i tirsdag da jeg hentede min bil fra servicel. Kenneth havde ifb. med service havde ellers prøvet at sidde i min bil og kunne slet ikke få den til det sagde han. Dejligt at høre at i har samme problem stilling og at jeg ikke er alene Jeg bliver så irriteret over lyden at jeg overvejer at sælge bilen hvis fedtet ikke virker. Det er bare ikke iorden på en bil der er 2 mdr gammel

Carmen
Carmen Jul 25 '15
Jeg har også knirkelyde i min, jeg kunne bare ikke lige lure hvor det kom fra. Men efter at ha læst din tråd har jeg så fundet svaret ;)

Tak !

NCL
NCL Jul 25 '15
Jeg har også masser af knirken. Det kommer dog umiddelbart fra dørene - er der nogen af jer der også oplever det?
lysmanden
lysmanden Jul 25 '15
Som skrevet så har Tesla et fiks for dette problem. Ring derud og fortæl dem det. Der er laaaaaang tids leveringstid på fedtet som de IKKE lager fører i DK
Niels
Niels Jul 25 '15

jeg tjekkede i går om jeg havde knirkelyde noget sted fra - jeg kørte 250 km, og kunne ikke få den til det, forsøgte at rokke lidt i sædet. Anyway jeg er ikke i tvivl om I har et problem og tænker i kan have ret i at det kan have en betydning hvor 'voksen' man er.

jeg selv er høj og ikke så voksen i breden. Lyder som om at bedste permanente fix er skift til clasic sæder..de har nok lidt mere afstand....clasic sæder har også en form som passer bedre til voksne personer (breden) da de ikke presser i siderne.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Jul 25 '15
lysmanden
lysmanden Aug 1 '15
Kære venner. Så fik jeg min fixet idag. De fik det først hjem i går efter 3-4 mdr vente tid. Jeg syntes det har hjulpet men sædet stod ikke indstillet som passende til mig men det tyder på at det afhjælper..... Indtil det tørrer ud hehe
Det varslet behageligt at køre hjem derude fra. Imorgen skal jeg have instinmet sædet ordentligt så må vi se hvad det ender med
Klaus_
Klaus_ Aug 1 '15

@lysmand, var det noget du fik med hjem så du selv kunne smøre på løbende, eller var det en behandling der kun kan foretages af Tesla selv?

Jeg er spændt på hvor lang tid løsningen holder. Hvis det stadig holder for dig om 1,5 måned når jeg har en aftale hos Tesla, vil jeg formentlig nævne det for dem, at jeg også har knirkelyde. 

Niels
Niels Aug 6 '15
kan det tænkes at det er selve midter konsolens montering som knirker - altså ikke det at sæde/konsol gnider op ad hindanden, men mere det at sædet skubber til midter konsolen som så knirker i beslagene hvor den sider fast i gulv eller ligne ?

lyden af knirken kan måske afsløre om det lyder som læder mod plastik eller som plastik/metal mod plastik/metal.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Aug 6 '15
Sider: 1 2 »