Loading...
dk

Skal jeg bestille vinterdæk med hos Tesla? | Tesla Forum

griffel
griffel Jul 23 '15

Efter mange overvejelser, beregninger osv. - og en prøvetur (i en P85D) i dag (Wow!!), er jeg omsider klar til at bestille! Det blir nok en 70D 19". Samtidig tænker jeg på, om det er smart at bestille et sæt vinterhjul med med det samme? Eller er det billigere at købe dem et sted efterfølgende?

Tænkte også på om den mon bliver leveret med vinterdæk hvis man får den leveret i december f.eks. Ikke at jeg har tænkt mig at vente så længe (det kan jeg ikke...), men sætter de vintersutter på ved levering om vinteren?

griffel  :-)

Hilbert
Hilbert Jul 23 '15
Sørg i hvert fald for at den IKKE leveres med helårsdæk, da de støjer for meget. Jeg ville vælge sommerdæk med højst 69 dBA, og tilkøbe vinterdæk evt. fra Tesla.
Mwn
Mwn Jul 24 '15
Jeg har helårs dækkene og så slemme er de heller ikke.

Min plan er at bestille vinterdæk hos tesla senere på året. Jeg hørte et sted at prisen er den samme selvom du bestiller senere, men kan ikke huske hvor.

Jeg vil se om jeg kan købe vinterdæk af tesla og få dem på mine originale fælge (std). Så ville jeg nemlig købe et sæt 19" Cyclone til de originale dæk.
KimT
KimT Jul 24 '15
Jeg regner med at bestille uorg. Evt Broch b32 med LM32.
PS undre mig over h or meget billige vinterdæk er hos Tesla i Norge ift DK
Mwn
Mwn Jul 24 '15

@KimT: Hvor meget billigere er de vinterdæk? En weekendtur til Oslo kan man jo altid klare?

KimT
KimT Jul 24 '15
Jeg er på roaming i Italien på en iphone, men mener det var 13K for de samme som koster 19K i DK. Bare gå ind på teslas hjemmeside og vælg Norge
DeaconWP
DeaconWP Jul 24 '15

Gå ind på Teslas hjemmeside, Og start bestilling af en Tesla S. Skrolle ned i bunden af siden og tryk på flaget. Vælg flag for det norske marked. Så kommer dine muligheder og priser som norsk kunde frem.

19” Nokian vinterhjul piggdekk

Nokian Hakkapeliitta 7 piggdekk, spesielt designet for Nordiske vinterforhold, innebyggede støtdempere som minimerer motstanden fra piggene mot veioverflaten. Dette reduserer både kabin-støy og slitasje. Inkluderer fire standard 19” felger med dekk montert.

kr. 21.000 og i danske: 17.220 kr

Inkluderer dekk og felger

19” Nokian vinterhjul uten pigg

Nokian Hakkapeliitta R2 piggfrie vinterdekk, spesielt designet for Nordiske vinterforhold, har små miljøvennlige krystaller i gummien som forbedrer veigrepet på snødekte veier. Inkluderer fire standard 19” felger med dekk montert.

kr. 21.000

19” Pirelli Vinterhjul sett

Pirelli Vinter Sottozero Series II combinerer både lav rulle-motstand og bra grep på vinter veier. Det inkluderer fire standard 19” felger med påmontert vinterdekk.

kr. 16.000, i danske : 13.120Kr

Sett med 21" vinterdekk Fire standard 21" hjul med påmontert Pirelli Winter Sottozero vinterdekk, størrelse 245/35-21. Vinterfelgene tilpasses din Model S. kr. 35.000 i danske 28.700 Kr

Inneholder felger og dekk

Lund
Lund Jul 24 '15

DeaconWP, hold da op, det lugter af en efterårstur til Norge. Problemet er bare at få dem med hjem.

Nogle tips, kan 4 stk. være i bilen?

Klaus_
Klaus_ Jul 24 '15

Jeg har set billeder af folk med 4 dæk i bilen, hvertfald 19", så det kan da lade sig gøre. Personligt har jeg kun kørt med 17" bag i (sæderne klappet sammen) men det virkede til at der var rigeligt med plads til overs :) 

MS
MS Jul 24 '15

Ikke noget problem at have 19" bagi med dæk monteret, hvis man lægger sæderne ned. Men sørg for at få nogle poser til at trække over hjulene for at undgå smuds og snavs i bilen.

shan
shan Jul 24 '15

Det var vildt - Og det lugter helt sikkert af en tur til Norge. En hurtig google søgning viser også at selv 21" sølv Tubine fælge kan fås helt ned til 21.000 danske kr hvor de eks. kun er kørt 600 km. :)

Mwn
Mwn Jul 24 '15

Et enkelt i frunk'en og så resten i trunk så går det jo så rigeligt. Koster 1400 med færger t/r. Ville da være totalt hyggelig weekend.

120281
120281 Jul 24 '15

Jeg har både haft 4 stk. 19" og en anden gang 4 stk. 21" i bilen ved kun et ligge bagsæderne ned. Så du kan ikke have hele familien med til Norge :-)

Lund
Lund Jul 24 '15

120281: Kan man nøjes med at ligge et enkelt sæde ned. Så kunne måske slippe for at efterlade børnene på molen.

fmm1000
fmm1000 Jul 24 '15

På vegne af os, der får bil leveret til efteråret vil jeg høre, om nogen af jer har erfaringer for, om man kan få bilen leveret med vinterdæk, eller er der kun mulighed for sommerdæk eller helårsdæk.

Lund
Lund Jul 24 '15

fmm1000, uden at være 100 % mener jeg du får vinterhjul.

fmm1000
fmm1000 Jul 24 '15

OK. Så er det vel bare at skrive til ens DS, at man gerne vil have bilen leveret med vinterdæk.

shan
shan Jul 24 '15

Jeg har forsøgt at få bilen med vinterdæk i stedet for sommerdæk, men de har sagt at det ikke kan lade sig gøre.

Claus8930
Claus8930 Jul 24 '15

@shan

Velkommen til Tesla verden. Her findes ikke service. Forsøgte det selv da jeg fik min bil leveret.

shan
shan Jul 24 '15

@Claus890

Det er da også super ærgerligt specielt fordi da jeg ringede til dem for et par dage siden sagde de at det var for sent, men blev i dag ringet op af Tesla for at fortælle mig at der er kommet en 90D udgave og om jeg havde lyst til at opgradere bilen for små 25.000 kr.

Undre mig at hvordan det kan være for sent at ændre dæktypen for nogle dagen siden, men ikke hele batteri pakken.

Antager at det blot ikke kan lade sig gøre og at Tesla blot brugte undskyldningen "for sent".

Sider: 1 2 »