Loading...
dk

Kuk i lader? Måske | Tesla Forum

TBElvogn
TBElvogn Jul 24 '15
Jeg indstiller til 10 AMP på skærmen, men den lader kun med 6-7 AMP. Troede det var min ladebox hjemme det var galt med, men har lige prøvet med mobilladebox fra Tesla... Det er det samme. Jeg gætter på det er laderen i bil der er kuk i hva siger i? Tror ikke det er fejlvisning... Det tager nemli længer tid at lade op nu. Der står også et lille 3 tal så den har alle faser..
PS har dobbelt lader. Har i prøvet noget lignede ?? TB
DeaconWP
DeaconWP Jul 24 '15

Du skriver, at den kun lader med 6 til 7 ampere.

Det gør den, når du har bilen tilkoblet med et fast kabel fra din ladeboks.?

Og det samme, når den er tilsluttet med rød CEE connector på det medfølgende kabel?

Hvor kobler du det mobile ladekabel til? Hvor kommer strømmen fra, når du bruger det?

Hvis du lader med det mobile ladekabel et andet sted, altså hjemmefra, hvor meget lader den så med?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 24 '15
nicom
nicom Jul 24 '15
Er det den samme sikringsgruppe du lader fra. (både fra mobilladeren og ladeport)?, og er det de gammeldags sikringer der sidder i kan være at en af sikringerne er slidt og er tæt på at" brænde over " . Hvis så, skift alle sikringerne..
Bianco
Bianco Jul 24 '15

Har det virket tidligere på samme installation? 

Det kunne nok være givtigt at prøve at lade med samme ladekabel fra en anden installation.

TBElvogn
TBElvogn Jul 24 '15
Ja det har virket perfekt før på både 10-13 AMP. Tror jeg prøver at låne naboens 16 amp 400 volt stik... I har sikkert ret med det er min egen instaltion der fejler... Skal nok skrive når fejlen er rettet. Tak.
RobertJ
RobertJ Jul 24 '15

Jeg har oplevet samme før.

Det drejer sig om mit Solcelle anlæg der har en 1 faset inverter.
Ved solskin pumper mit PVanlæg store mængder strøm ud på 1 fase og de to andre faser er uændret.
Det giver en spændingsforskel mellem faserne på op til 10-15v. Det er Tesla's mobillader ikke glad for.

Har du en storforbruger på 1 fase eller et 1 fase PV anlæg?

- R