Loading...
dk

Er mit kabel til redplug tykt nok | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Jul 24 '15

Jeg modtager min Tesla til september.
Der har i mange år stået et redplug i min gårdsplads, som aldrig har været brugt.
Fra redplug går der en ledning under min gårdsplads (10-12 meter) og ind i tavlen, som sidder inde i huset.
Spørgsmålet er, om kablet er tykt nok.
Jeg har taget en video som kan ses på linket herunder.
Er der en venlig sjæl med forstand på strøm, som kan fortælle, om kablet ser OK ud.

https://youtu.be/ftlIABlpKIY

DeaconWP
DeaconWP Jul 24 '15

Det ser da fint ud det kabel. Der er mange tal og bogstaver, som alle siger noget om kablet. Det der for strømmen er vigtigt er, at der står 5 x 2,5 på det. Så kan det uden problemer bære de 16 Ampere, som du skal bruge.

Jeg ved ikke hvad et redplug er, men det passer vel til dit Tesla stik.

God ladning. :-)

RobertJ
RobertJ Jul 24 '15

Man må formode der er tale om et Rødt 16A CEE stik. Kablet ser fint ud fmm1000.

fmm1000
fmm1000 Jul 24 '15

Har taget et billede at stikket, som er vedhæftet. Er det OK?

Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Jul 24 '15
fmm1000
fmm1000 Jul 24 '15

Kæft det her forum er genialt.
1000 tak for jeres hjælpsomhed.
Det er vildt, at man får svar inden for få minutter.
Fedt.
Det ser ud til jeg lige har sparet adskillige 1000 kroner til elektriker :-)))))).
Kom så med den bil Tesla  NU.

Jeg har ingen planer om 32A. De 16 tror jeg rækker til mig.

fmm1000
fmm1000 Jul 24 '15

Ja min vaskemaskine sidder på samme gruppe, men det er vel bare, at lade være med at vaske tøj samtidigt med, at man lader bilen.

Hvis man nu får brug for at vaske mens bilen lader, kan man så ikke bare gå ind på iphoneappen og stoppe opladningen.

FrederikC
FrederikC Jul 24 '15
Ja enten kan du stoppe ladningen, eller skrue ned for bilen. Nyere vaskemaskiner bruger ikke 16a og som ofte kun 1 fase.
DeaconWP
DeaconWP Jul 24 '15

Jo, lige nøjagtigt. Bare sluk, og tænd igen.

Og hvis man kan nøjes med at lade med den hastighed som en enkeltlader har (det kan de fleste jo), er de 16 A jo rigeligt.

Også selvom man skulle have en bil med dobbeltlader.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 24 '15
Klaus_
Klaus_ Jul 24 '15

Du kan evt. også "schedule" opladningen på selve bilen, til først at starte kl 23 eller om natten, så husker bilen det for din placering og den starter så først opladningen på det tidspunkt, hvor man næppe vasker tøj / laver mad.