Tja, så er det slut, der var da svar på en del spørgsmål. Jeg kunne godt have tænkt mig præcise datoer for SC'er i danmark.
33 grader her i Thailand, glæder mig til at komme hjem til min Tesla, men glæder mig ikke til at komme hjem til kulden!!
Haha ja præcis, tak!
ACD ville være nice, men har ikke haft fornøjelsen af en bil med det endnu, så er ikke afhængig, men ja det har lange udsigter og det kan jeg dælme ikke vente på, nu har jeg ventet præcis et år! :)
Så ved du mere end mig om TuneIn, blir spændende at prøve! Overvejer selv et Wimp HIFI abonnement, folk siger at selv med den store lydpakke er anlægget følsomt overfor dårlige mp3-filer så man bør gå i lossless / FLAC... Nu får vi se om mine ører bløder uden :)
Min config er:
85, 19" std., mørkegrå, panoroof, p-sensor, sort læder, sound studio, hattehylde, lyspakke, techpakke, dobbeltlader og black piano black décor.
Hvilken config er du klar med bestilling på?
Jeg synes bare du skal trykke, så har du lidt tid før udbetalingen på 30.000 forfalder og dem kan du altid få tilbage, skulle du mod forventning komme på andre tanker.... Lige nu skubber du bare levering foran dig ;)
Hej Lasse
Du har helt ret - man kan altid "lige vente på den næste feature", men hold op jeg vil godt nok gerne have ACC med (og så, at de får gjort noget ved dæktryksindikatioren :-)). Har i øvrigt mht det sidste spurgt Tesla DK et par gange uden det har udmøntet sig i et helt konkret svar om det kan klares med en SW opgradering eller der skal et HW tiltag til.
Jeg har vedhæftet min config. Er i tvivl om Soundpakken. Hvad var din baggrund for at vælge det med? Har du hørt det med/uden tilvalget?
Mht. TuneIn, så så jeg det i en dansk brugermanual v. 1.0 til Teslaen (link ligger i Forummet -> Interiør... -> Dansk Tesla manuel.) på side 5.15 bl.a. Derudover er der en del snak om det i diverse fora, men det nu mest på US sider jeg har set det. Håber da det er TuneIn - bruger jeg meget og er superglad for det.
Glæder mig til at høre om dine oplevelser med Teslaen og håber du smider nogle billeder op! :-)
VH
Jan
Hey,
Kender ik til problemer med dæktryksindikatoren, TPMS? Den understøtter kun to sæt dæk, er det det? Jeg tror nok vi kan regne med at der kommer mulighed for selv at nulstille til nye dæk snart :)
Cool config, dog kan jeg ikke helt se hvad man vil med vinterpakke i DK, men ok den er jo ikke dyr.
Jeg har valgt "Ultra hi-fi lyd" fordi jeg elsker musik og ikke vil gå på kompromis. Da jeg testede anlægget engang den var udstillet til et arrangement i det "Sorte Tårn", var jeg meget meget tilfreds og det var en af de ting der overbeviste mig, så vil ikke risikere en flad lyd som nogle amerikanere taler om. Med til historien hører dog også at da jeg færdiggjorde min bestilling kostede lydpakken 7.650 som den helt klart er værd. Jeg kan ikke vurdere om den er 19.100 værd... Men du kan glæde dig over at bilen alligevel samlet set er 30-40.000 billigere i dag end da jeg bestilte...
Jeg skal have mange langture til jylland og planlægger en masse roadtrips ned gennem Europa, så valgte dobbeltlader. Som mange har understreget herinde er det sjældent nødvendigt hjemme i garagen og nu hvor de har sat turbo på superchargers er det måske et sted jeg ville vælge at spare, hvis jeg skulle gøre det om i dag, men de næste 6 mdr bliver det nok ret lækkert at lade med 100 km/t hos Clever i nødsituationer.
Kender ikke TuneIn men noget tyder på at jeg kommer til det! :) Så godt TuneIn nævnt i går da jeg skimmede manualen for at få ventetiden til at gå (26 timer og 25 minutter tilbage). I USA har de Slacker. Bruger du ikke Spotify eller Wimp? Er TuneIn ikke mere til radio end til playlister og "egen" musik?
Så een i US der brokkede sig lidt over TuneIn, at det startede f.eks. en sang eller podcast forfra når han lige var ude af bilen i 2 sekunder... Lad os se :)
Dualcharger koster 11.500 kr. og giver mulighed for ladning med 22Kw AC. Hvis man sagtens kan nå at lade bilen op hjemme om natten på enkeltlader med 11Kw AC til daglig, er der mere økonomi i at købe Chademoadapteren til 7.600 kr. - så kan man lade med 50Kw DC (240 km pr. time) når man er på farten alle de steder der er installeret Chademo ladestandere (pr.31.1.14 over 50 i DK og over 1000 i Europa) se link til kort.
Elon Musk og JB i Oslo. Til dem som ikke så det live, ligger her en recording...
Fedt at de udtrykker "commitment" for Supercharging fra Norge til Paris senest i slut-sommer 2014.
Der er også lidt nyt og spændende omkring den kommende Firmware 6.0 og en del spørgsmål omkring Model X.
Jeg har læst at der skal opsættes 5000 ladestandere i EU med type2 Mennekes stik, men max ladeeffekten er jo 22 kw, så DC-ladning er nødvendigt når vi har større batterier, så jeg tror type2 bliver suppleret både med Teslas SC og Chademo, men selvfølgelig kan andet komme op med tiden.
Har jeg ret i, at man ikke behøver dobbeltlader for at få fuld effekt af Chademo?
Hvordan fungerer det med de ChaDemo standere der er på det kort kajakaj lagde op.. man skal vel betale på en eller anden måde for at få strøm? Er det kontant-afregning, eller skal man have abonnement på noget?
Og så lige et sjovt tip, hvis man ikke kan få nok Tesla Model S, kan man i spillet Asphalt8 til iPad, vælge netop Model S som bil. Spillet er middelmådigt, men udseende og lyden på bilen er god nok (men den burde være hurtigere end en del af de konkurrenter man har derinde). Spillet er i øjeblikket gratis.