Loading...
dk

Hvordan er det lige med emner på TF ? | Tesla Forum

NeWT
NeWT Jul 28 '15

Er det tilladt at bringe emner på banen i "uden for kategori" der ikke har noget med tesla at gøre?
Jeg tænker på formidling af en ferielejlighed ( - og så siger jeg ikke mere, for så har jeg ikke overtrådt noget ).
Min umiddelbare tanke er, at alle er målgruppen, men jeg gider ikke sure opstød om at det ikke hører til her - ligesom sure FB-gruppeadministratorer kan finde på.

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 28 '15

Hvis du tilbyder opladning af teslaen i ferielejligheden burde det vel være ok og kunne eksempelvis postes under "Tilbud til Tesla Ejere i DK"  :-)

NeWT
NeWT Jul 28 '15

Det gør jeg ikke, da den ligger i Spanien, hvor privat el er rimelig dyrt og der er ingen SuC de sidste 1000 km. Der er SuC de første 2800 km. 
Tesla har jo åbnet deres første SuC i det nordlige Spanien, så mon ikke det snart kommer til resten af Spanien?
Men tænker at rigtig mange herinde er i golf-segmentet (sporten... - ikke bilen)

NeWT
NeWT Jul 28 '15

Kan se der kommer SuC hele vejen i løbet af 2015 :-)

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 28 '15

Reglen i Dk er at man ikke må tjene penge på salg af el i forbindelse med udlejning af ejendomme derfor tager man typisk betalt hvad den reelle elpris er. I spanien koster el vist noget i retning af ca. det halve af i dk så vidt jeg ved er det ikke korrekt?

NeWT
NeWT Jul 28 '15

Kan ikke huske det nøjagtigt, men jeg ved ihf at en uge med aircon i en lejlighed kan løbe op i 1000,- danske kroner :-)

tintin
tintin Jul 28 '15

Jeg synes det vil være en fin ide at oprette en tråd hvis nogle her i forummet har lejligheder i Sydeuropa de vil leje ud. Mener dog at det må være et must at der er mulighed for at lade enten på matriklen eller i umiddelbar nærhed. Er lige kommet hjem fra Mallorca hvor vi havde lejet et hus, 4 værelser med aircon der kørte hver nat. Strømforbruget for 14 dage var 600 danske kroner

NeWT
NeWT Jul 29 '15

Jeg kan se hos Tesla at der skulle være fuldt dækket med SuC hele vejen til Sydspanien inden årets udgang.
Så hvis nogle er interesseret i en lidt længere tur....
1,5 times kørsel til Europas sydligste og største skisportsted (Sierra Nevada).... så ski om formiddagen og pool om eftermiddagen.

Mere info:
www.laspalmeras.dk

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 29 '15

Det ser da super lækkert ud!

NeWT
NeWT Jul 29 '15

Der er så skønt! Der er 5 min til golfbanen, 1 min til udfordrende mountainbike-bakker. Kæmpe naturområde. Tæt på skønne strande.... og 10 min til nærmeste Apple Store :-)