36 kwh er lige med 180 km. men har brugt 326 km. for at kører 214,4. km. rigtigt. 326 km. er dem der står på, når jeg har ladet op, svært at forklare rigtigt. og helt op =506 km. pis.
36 kwh er lige med 180 km. men har brugt 326 km. for at kører 214,4. km. rigtigt. 326 km. er dem der står på, når jeg har ladet op, svært at forklare rigtigt. og helt op =506 km. pis.
Hvilken værdi kan man tillægge antal Wh/km på appen? Min viser et gennemsnit på 330 Wh/km mens triptælleren for al kørsel viser 241 Wh/km.
Der bliver jævnligt talt om forskel i forbrug sommer vs vinter.
Jeg har lavet vedhæftet som viser mit forbrug pr. måned de 10 måned jeg har haft bilen.
Der mangler selvfølgelig to af de lidt koldere måneder, men tænker det giver et meget godt billed af hvor meget forbruget svinger pga vej og vejr forhold.
At juli ikke helt passer med de andre sommer månede skyldes sommer ferie, som blandt andet gik gennem Tyskland, hvor den fik 190 hvor muligt.
Data er fra en 60'er på originale 19" fælge, og den bliver generelt kørt efter forholdene og "altid" indenfor det tilladte (måske lidt over på motorvej).
Data er fra bilen, så jeg kan ikke se tab i forbindelse med opladning, parkering og ej heller det forbrug der dækker opvarmning af kabinen, en funktion der bruges flittigt.