Loading...
dk

RDS trafikmeldinger | Tesla Forum

PerF
PerF Aug 5 '15

Jeg får kun trafikmeddelelser når jeg hører FM radio. Er det et kendt problem, eller gør jeg noget forkert?

Jeg har den store lydpakke og DAB. Selv ved DAB radio kommer der ikke nogen trafikopdateringer.

PerF
PerF Aug 5 '15

@Mwn, ja men det kan da godt være at jeg skal glemme trafikmeldingerne.

Jeg oplevede faktisk selv hvor god navigationen var i sidste uge da vi skulle hjem fra Sønderjylland. Vi blev ledt ind gennem Kolding og af landevej til Odense. Jeg er sikker på at det faktisk var den mest ideelle rute den dag, så jeg kan bekræfte at det virker super godt.

Forummets indlæg er redigeret af PerF Aug 5 '15
NCL
NCL Aug 5 '15
Tjaa det er vist lidt som vinden blæser om man kan regne med den vælger den mest ideelle rute. Er lige nu i Italien og prøvede i går at lade navigationen beregne turen hjem. Den vil så have at vi starter med at køre næsten til Modena (hvor der ligger en supercharger, og det ville give mening at lade her), men i stedet for at lade her, vil den så have at drejer og kører 100 km NED i Italien for at lade, for så at køre tilbage igen :-)
P85DK
P85DK Aug 5 '15

Havde nogle spøjse oplevelser i Brussel, hvor navi overhovedet ikke havde styr på lukkede og ensrettede veje. Den valgte konsekvent den mest lige vej uagtet at det var gågade, spærret helt af pga tivoli, ensrettet vej.

Løsning: Et let fransk træk på skuldrene, hovedet lidt på skrå og armene ud til siden mens man fulgte navi'en :-)

NCL
NCL Aug 5 '15
@Mwn det er nu ikke ligefrem den tætteste supercharger den har valgt som den første, men jeg giver dig ret i at resten af ruten er planlagt fint. Dog er jeg bekymret for at den pludselig laver et eller andet om undervejs, så jeg har det slået fra og indstiller bare fra charger til charger undervejs.
KS
KS Aug 5 '15
Radioen er helt forfærdelig dårlig, og implementeringen af RDS er mangelfuld om overhovedet eksisterende. Bruger den aldrig, men er glad for Googles trafik rapportering i forbindelse med kørsel. Den virker når man har lagt en rute ind og laver fint alternativ rute ved kødannelse
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 5 '15

@ken

Giver den egentlig besked om at man ledes på  en alternativ rute ved eksempelvis kødannelse eller gør den det bare uden videre? Jeg synes nemlig den valgte et par sjove afstikkere i Frankrig både på vej derned og hjem men bemærkede umiddelbart ikke nogen besked herom.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 5 '15
KS
KS Aug 5 '15

@Kristian: Den gør det bare - så lidt opmærksom skal man være hvis man er vant til at køre vejen. Sætter derfor altid navigationen når jeg skal afsted.

Så sent som i dag, skulle en tur til Havnsø, og lige før Holbæk ændrede den rute og ledte mig via Fårevejle. Zoomede ind, og kunne se røde veje omkring Svinninge. De forsvandt dog hurtigt igen, og turen blev lagt tilbage.