Loading...
dk

Advarsel om rabat ved køb af ny Tesla! | Tesla Forum

Hilbert
Hilbert Aug 6 '15

Her på teslaforum.dk og i øvrigt internettet generelt kan ses Teslaejere, som ønsker at nye købere skal støtte dem ved at købe ny Tesla via deres link. Køberen får så f.eks. 10.000 kr i rabat.

Da alle teslaejere af Tesla S har fået en sådan kode, som givere en ny køber 10.000 kr i rabat, vil du imidlertid næppe have vanskeligt ved at finde en ven eller god bekendt, som med glæde vil give dig samme mulighed for rabat, og sågar måske vil give sin fortjeneste til velgørende formål i stedet for selv at tjene på det.

Derfor – lad dig ikke narre af smarte sælgere – men tænk dig om – det er let at få rabatten, på fornuftig vis.

RobertJ
RobertJ Aug 6 '15

Informativt, meget fint.
Det jo Win-Win! :)

- R

lysmanden
lysmanden Aug 14 '15
Hilbert: hvordan kan man opnå rabat ved køb af bil? Fik du rabat i butikken eller af sælgeren ?
JL
JL Aug 14 '15
@lysmanden: Prøv at se på forsiden af forum :-). Det er det Hilbert refererer til...
lysmanden
lysmanden Aug 14 '15

jeg er stadig ikke med. Hilbert skriver at man kan få rabat mener han i butikken?

Jeg så godt det link Ken har lavet men det er vel til ham der laver alle de test af model s. altså ham der har opnået så mange henvisninger? eller er jeg forkert orietneret?

KimT
KimT Aug 14 '15

Hvis du bestiller igennem et link fra en buger får du 10K i rabat, og ham hvis link du har bestilt igennem får 10K til brug hos Tesla (service/udstyr m.m.).

Kiefer
Kiefer Aug 14 '15

Lysmanden: Har du været helt væk fra Forum de sidste 14 dage? ;-)

Der har været flere diskussioner om emnet, nogle mere, hvad skal jeg sige, "aktive diskussioner" end andre. gnaske underholdende at se hvor meget lidt rabat og returkommision kan få folk op i det røde felt :-)

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Aug 14 '15

lysmanden: Det oprindelige indlæg er såmænd bare et lidt surt indlæg fra en tid, hvor der her på forum var en anelse irritation over, at nogen kunne finde på at anbefale sit eget link, og så ville tjene en rabat på det. Så det han mente den gang var, at i stedet for at lade sig lokke af nogen, der tilbød medgift fra linkets "ejer", så kunne man jo hjælpe en ven der havde et link, eller bruge et link, hvor det var en uselvisk person, der i stedet for at tjene en rabat, ville forære den til et godt formål.

MVH Deacon

lysmanden
lysmanden Aug 14 '15

kiefer: Spot on. Jeg har ikke været på de sidste 2-3 uger. Den har stået på arbejde, børneværelse, fruens 30 års fødselsdag, min kære mors 70 års fødselsdag, barnedåb, have arbejde, fruens drivhus hun fik i gave, med dertilhørende 40 m2 flise terasse der skulle lægges til hendes krukker( som ikke var en del af planen ) osv. Pyha

Det tætteste jeg har været på Tesla er "mit tesla mareridt". Tesla har virkelig vendt rykken til os som forbrugere. Jeg kæmper en kamp med dem om at finde fejlen på min bil. Das må have ansat en blind montør med tilskud fra kommunen. Min bil er ihvertfald ved at falde sammen efter at være samlet derude og fejlen fra mit soltag er stadig ikke fundet. Udover det så har jeg et lille ekstra mareridt omkring manglende performance på p85d bilen ligesom de andre brugere herinde.

men har hørt noget om at det link skulle gå til ham Bjørn der tester bilerne på youtube så han får belønning den vej igennem?

Hilbert
Hilbert Aug 14 '15

@lysmanden: Det lyder sør´me ikke rart med din tesla.
Har du fundet dit eget link på ”my tesla”? Dette kan dine venner (eller andre) bruge til at få 10.000 kr i rabat ved køb af ny Model S (prøv selv at gå ind på det).
Hvis nogen køber en ny Tesla S med dit link, får du en rabat fra Tesla til køb af udstyr mv. på op til 10.000 kr. Den rabat/besparelse du herved får, kan du selvfølgelig anvende, som du ønsker.
Jeg har valgt ikke at tjene på mit rabatlink, og i stedet give besparelsen til velgørende formål – se evt.
http://teslaforum.dk/forum/topic/tesla-experiments-with-giving-out-free-cars?&page=4
#69.
Andre har valgt at give besparelsen til køberen. De fleste stikker åbenbart pengene i egen lomme.

SimonHN
SimonHN Aug 15 '15
Man kan ikke stikke pengene i egen lomme. Det er stadig Tesla Kredit som skal bruges ved Tesla.

Du er nu ikke den eneste her inde der gerne vil gi pengene til velgørende formål. ;)
Kiefer
Kiefer Aug 15 '15

DerHansi: Ja, indtægten på de 10.000 kroner skal vel opgives til SKAT som værende B-indkomst og er fuldt skattepligtigt.

Det er vel så op til folks egen moral om de husker at opgive indtægten, egentlig er det vel Tesla der skal opgive til SKAT at de har udbetalt et beløb svarende til 10.000 til den enkelte person. Det hele skal efter min mening ses som værende, at man er ansat på provision hos Tesla som bilsælger

Hvis man opgiver indtægten til SKAT, så svarer det til, at dele indtægten med os alle sammen, og så går pengene jo også til velgørende formål ;-)

Med hensyn til Kens link på forsiden, ja det svarer jo så bare til en hver anden form for bannerreklame. Den er bare en anelse sværere for adblock at fjerne...

Hvis det kan være medvirkende til, at Ken får en lille skilling via Tesla for, at drive dette site, så helt fint med mig.

Edit: Det var den så ikke, adblock kan fint fjerne den ;-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 15 '15
DerHansi
DerHansi Aug 15 '15

@kiefer : moral - som du jo nok har gættet - beskæftiger jeg mig ikke så meget med, men, hvis jeg var SKAT, ville jeg nok udbede mig et udtræk af de konti som Tesla havde krediteret. Så ville evt. "glemsomme " modtagere jo også få en lille nytårshilsen. Tesla skulle have tæsk for at lave det her koncept - eller ændre det så linkgiver skulle have 1,50 x besparelsen for køber. Topskat er jo ikke noget helt ukendt fænomen - her i landet :-(.

Clubman
Clubman Aug 15 '15
I øvrigt er køber vel også skattepligtig af den rabat han får, idet han jo ikke får den direkte af Tesla men af en tredjemand. Men det kan man måske godt konstruere sig ud af som køber. Men linkgiver må utvivlsomt være skattepligtig....

Jeg har ikke noget problem med at linkgivere selv beholder deres finders fee, men enig i det kan blive lidt for meget når nogen smider deres link ud åbent for at få folk de end ikke kender til at bruge det.

Jeg håber, at Tesla rent faktisk sælger flere biler ved dette, for ellers skulle de efter min mening ikke lave denne slags tiltag, da den negative omtale nok er mindst lige så stort som den positive. I hvert fald at bedømme efter trådene i dette forum.
Kiefer
Kiefer Aug 15 '15

Clubman: Nej, køber får rabatten af Tesla. Man får den ikke af 3. mand da du jo køber bilen af Tesla og der så bare er en linie med rabat på indkøbssedlen.

/Martin

Clubman
Clubman Aug 15 '15
Ok, så er det kun finders fee der er i beskatningsfare
Busimiss
Busimiss Aug 15 '15
Jeg synes vi helt skal lade være med at diskutere dette herinde, da det kun skaber dårlig stemning og splid. Vi er åbentlyst ikke enige, hvilket vi heller ikke skal være. Det er et fantastisk forum, hvor vi deler viden og passionen for en fantastisk bil / Busimiss
MartinPedersen
MartinPedersen Aug 15 '15

Selv om der ikke er enighed om Tesla's markedsføring, så må man da tage hatten af for folk som Bjarni, der tilbyder hele rabatten til køberen!

DerHansi
DerHansi Aug 15 '15

Hej Bjarni

Jeg går ud fra du HAR forstået at du bliver/risikerer at blive beskattet af din "referal" ?

Hvis ja, så er du dæleme den mest altruistiske Tesla-ejer som jeg til dato har set - respekt !!

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Aug 15 '15
DerHansi
DerHansi Aug 15 '15

Busimiss : Nej, det er da for pjattet. Den enkelte bruger kan da bare tilmelde/abonnere sig de  emner som nu interesserer ham/hende

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Aug 15 '15
Sider: 1 2 »
Dette emne er låst