Loading...
dk

Protype Automatisk Supercharger | Tesla Forum

Sithfury
Sithfury Aug 6 '15

Her fremvises en Tesla prototype på en automatisk oplader.

https://twitter.com/teslamotors/status/629305813912326146

Man bliver imponeret og lidt træt af, at de europæiske biler ikke fik auto close.

MS
MS Aug 7 '15
Tak for linket - den robotladearm vækker minder om Alien filmene - så jeg ved faktisk ikke om jeg bare foretrækker den manuelle løsning vi har idag
Kiefer
Kiefer Aug 7 '15

Hold da op hvor ville jeg gerne have et par stykker af dem stående i min garage :-)

/Martin

Klaus_
Klaus_ Aug 7 '15

Hvis den alien arm kan finde vej til ladehullet ved siden af ladelågen, mon så ikke også den kan finde selve lågen og lukke den med et blidt skub, ligesom vi selv gør. Auto-close burde ikke være en showstopper i det tilfælde. 

krumling
krumling Aug 7 '15

Det er helt klart en alien-arm jeg godt gad at eje.. 

Graadig
Graadig Aug 8 '15
Den arm ser dyr og klodset ud. Det må da kunne gøres meget mere enkelt, bilen kan jo selv køre frem og tilbage så den passer, så burde der kun være 2 akser der skulle styres.
Kiefer
Kiefer Aug 8 '15

Graadig: I princippet kunne den jo sådan set fungere til alle typer af biler, uanset om der er autopilot i bilen eller ej, eller om der er automatisk lukke af ladeport efterfølgende.

/Martin

nicom
nicom Aug 8 '15
Overflødigt blær. Den har dog potentiale på SuC og autopilot. Målgruppen må være dovne fantasiløse rigmænd der dog ikke har råd til en rigtig butler. Jeg vil give 799kr for den (uden lader) 4000-5000kr hvis der var lader i den. Jeg glæder mig til at se den robot som FrederikC Udvikler/laver for den kan sikkert også støvsuge og vaske bilen oveni..just kidding ;-)
P85DK
P85DK Aug 8 '15

@Nicom - overflødigt blær, arhhh

Når de åbner for at den selv kan køre i garagen etc, så er det da dejligt at du ikke skal gå efter den for at sætte lade kabel i

nicom
nicom Aug 8 '15
Overflødigt. Den bliver der ikke solgt mange af! Prisen bliver langt over 100000 kr hvis den skal bevæge sig så elegant som denne prototype, og det tror kun 1 ud af 100 gider at betale. Til SuC har den en chance og dog, så heller flere SuC for pengene......