Loading...
dk

Ingen "vask-selv" mulighed i Århus?? | Tesla Forum

Jgilberg
Jgilberg Feb 6 '14

Jeg skal til barndåp 16 feb i Galten. Vi ankommer lørdag 15 feb og jeg har fået 400v stik hos Scandic Århus V, hvor vi skal bo. Min Tesla vil nok være psyko-beskidt efter køreturen fra Norge til Århus. Jeg har veldig lyst til at have en "pæn" bil når vi tross alt skal til en barndåb, MEN jeg har ikke klaret at finde en tankstation der tilbyder "vask-selv-hal". Findes det virkelig ikke i Århus?

Jeg har ringet og sendt mail til "alle" tankstation-kæder, men ingen kan tilby vask-selv-hal eller vaskemaskin der er børsteløs. Min Tesla fik jeg i december, og jeg har svært lite lyst til at køre den i vaskemaskin med børster.

Har jeg overset noget, eller kender noget et sted der tilbyder håndvask eller "vask-selv-hal" i nærheden af Århus? Jeg kan nævne at svært mange tankstationer i Norge tilbyder dette. Ellers har "alle" industriområder typisk et "vask-selv-område" med flere "båse" hvor du trækker kort eller mynt for at låne en "bås" i x antal minutter. Fungerer helt supert!

hilsen

Jørgen

ps: Vi er i Århus først rundt kl 19 lørdag 15 feb og jeg regner med at bilplejefirmaer da har lukket.

Forummets indlæg er redigeret af Jgilberg Feb 6 '14
Kiefer
Kiefer Feb 6 '14

Hej.

Rigtig mange vaskehaller i DK har fået den besked fra det firma der leverer deres vaskehaller, at de ikke må have en "vask selv" hvis du også samtidig skal have en vaskehal, jeg ved at X/Y ved havnen i Århus en gang havde vask selv, men om de stadig har det ved jeg faktisk ikke.

Det er godt nok mange år siden jeg sidst har set en vask selv plads i Danmark.

/Martin

kajakaj
kajakaj Feb 6 '14

Hej Jørgen. Du er velkommen til at vaske her og lade imens d. 15.2. Vestergade 4, 8870 Langå. ca 13 km fra motorvejen Randers afkørsel C, så det er ikke så meget omvej. Jeg har tlf. 51861727. vh Kaj

Jgilberg
Jgilberg Feb 6 '14

Hei Martin, jeg har undersøkt X/Y på havnen. Den "sidste" der havde en sådan hal var Hydro/Texaco på Søren Frichs vej.

kajakaj
kajakaj Feb 6 '14

Har ikke set en Tesla siden prøvekørslen d. 19.10, så et besøg her vil være rigtig dejligt. Skal hente vores d. 12.3 så heldigvis ikke så længe til nu.

Jgilberg
Jgilberg Feb 7 '14

Supert kajkaj, det er søren mig flot! Jeg forsøger at kigge forbi så vi kan sparke dæk og spule over bilen!

kajakaj
kajakaj Feb 8 '14

@ Jørgen. Herligt det glæder jeg mig til. Husk ladekabel, hvis du vil ha´ strøm på. Vi har jo ikke fået bilen endnu.

Hvad tid regner I med at være her - bare sådan cirka +/- 1 time er fint.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Feb 8 '14
Skaarup
Skaarup Feb 8 '14

Kajakaj, det ender med at du bliver et knudepunkt i Jylland for Tesla-ejere, indtil SC er på plads :-)

kajakaj
kajakaj Feb 8 '14

Dejligt at møde andre Tesla fans. Var for øvrigt lige forbi og checke en lademulighed i Århus i dag.

Det er NRGI, der som elleverandør har opstillet en fin ladestander på Dusagervej 22 i Århus N. Tæt ved Randersvej, så passer perfekt hvis man kommer over med færgen. Der 4 CEE stik (1 32A og 3 16A)

Opladning og P er gratis.

Niels
Niels Feb 9 '14

tjekkede lige gps, men fandt ikke en dusagervej i århus men en dalsagervej - er det den. Kunne være nyttig indtil SC kommer i jylland.

i øvrigt fint at offentlige gratis standere er langsomme 16amp. Det gør at de primært er brugbare når det er nødvendigt = altid ledig. Det vil være begrænset hvad der trækkes af strøm over et år fra disse, selv hvis jeg kom kørende forbi hver dag gad jeg ikke bruge dem. Men en tur fra kbh til aalborg kunne godt bruge en pause til at sjatlade.

mortenhomann
mortenhomann Feb 9 '14
NRGi ligger på Dusager i Århus N - ligger også på Plugshare. Se http://goo.gl/maps/xkp4h.
Forummets indlæg er redigeret af mortenhomann Feb 9 '14
sriQ Administrator
sriQ Feb 13 '14

new

test
test Feb 13 '14

test

test
test Feb 13 '14

hiiii

test
test Feb 13 '14