ok, ja det giver mening. Hvad med mit sprøgsmål om det total gennemsnitsforbrug, hvor jeg ser det?
Du har 2 trip tællere, en af og en b. Mange ejere har fået den vane, at de i bilens levetid aldrig har resat den ene af dem, så den vil vise totalen siden levering. Der findes vist ikke andre muligheder. Du finder dem på mange "lade situations" billeder her på forum
perhansen: Vejret betyder meget, eksempelvis sommer 190wh/km, vinter 230wH/km. Kørsel i byen koster ekstra - men man kan ikke andet end sige, at du kører råddent med det forbrug :-)
:) det lyder helt fantastisk du kan lade til 390 typecial ved 90% det er jeg vildt imponeret af :) hvis du holder hjulet nede på rettet kan du vælge trips, så kan du se dine totaler.. Jeg har en P85 den kan jeg lade til 340 km ved 90% og det kan jeg let køre ved landevejs kørsel.. men vejens beskaffenhed våd tør, sne is, vind og vejr ser man tydeligt på alle bilers forbrug.. man ligger bare mere mærke til det i en elbil fordi det er så tydeligt på rangen.. glæder mig til at stifte bekendskab med min 90D når den kommer slut november.. så skal jeg aldrig lade til 100% igen :)
Tillykke med bilen Kristian :-) beholder du den gamle efter november eller er den allerede afsat?
Raymond: Nej slet ikke råddent:) holder mig under de 60-65 km og det er det der undrer mig at jeg rent faktisk ikke kan køre mere end godt 200-220 km iøjeblikket ved 90% opladning.
Kristian: Ikke at jeg skal køre mere dagligt, men var jo rart om man kunne undlade en ekstra ladning pr uge. Har vel 240 typical tilbage og skal til Falster imorgen og der må jeg så holde mig på 120 km/t for at kunne nå ned, hvor jeg normalt ville køre 140-150 km/t.
Jeg lader hver eneste dag, og det kommer jeg nok også til med den næste, den står jo bare i stikket natten over så er det jo dejligt at komme ud til en bil der er fyldt til randen, husk en glad TMS er en der er sat i stikket når den ikke ruller.. :)
@Per Det kan være at det er en 60'er du har fået med den rækkevidde. De må have vendt 6 tallet forkert :--)
Tillykke med bilen Kristian :-) beholder du den gamle efter november eller er den allerede afsat?
Hej, jeg har sat den på bilbasen.dk... der er en del der kigger på den, men den er ikke afsat endnu.. vil nok gerne have den solgt inden den 1. dec.. men ser det ikke som en katastrofe hvis jeg skal have den over julen.. kan jo være det bliver et mindre marked den skal sælges på i det nye år..
det er ellers det der er med til at holde dit batteri sundt.. men fakta er de første 10- 20 km sluger forholdsvis meget støm.. det er først efter de 20 -25 km det udlinger sig.. man kan snyde lidt ved at forvarme inden afgang.. du kan finde det i mange forskellige tråde på dette og andre forummer.. :)
:) det lyder helt fantastisk du kan lade til 390 typecial ved 90% det er jeg vildt imponeret af :) .. glæder mig til at stifte bekendskab med min 90D når den kommer slut november.. så skal jeg aldrig lade til 100% igen :)
Glemmer du ikke her, at man bør lade til 100 % en gang i mellem for at vedligeholde batteriets kapacitet.?