Loading...
dk

pris på p85d ludicrous opgrade ? | Tesla Forum

Niels
Niels Aug 9 '15

Nogen der har fået tilbagemelding fra tesla på pris og hvornår den kan forventes ? - altså p85d ludicrous opgrade.

syntes kun jeg har set US priser og den skal jo lige "oversættes" inkl dansk moms.

henrik_dk
henrik_dk Aug 10 '15

Er der slet ingen, der har fået svar fra Tesla om prisen for upgrade af P85D til ludicrous?

 

Jeg skal hente min P85D på torsdag og vil da spørge Morten Larsen / Tesla Århus om, han ved noget om en pris.

Mig
Mig Aug 10 '15

Har også spurt på det, Tesla kommer tilbage så snart de ved noget.

lysmanden
lysmanden Aug 15 '15

de ved intet derude.

P85DK
P85DK Oct 1 '15

Bump - prisen er nu officiel i USA $7,500, hvilket nok bliver et sted mellem 70 - 80.000 DKK inkl. moms etc.

For de 80.000 kr får man en performance som er tæt på, ikke helt lever op til, det som du som P85D ejer allerede har betalt for.

Med opgraderingen får du en acceleration fra 0-100 på 3,4s, men altså ikke de 3,3s du oprindeligt har betalt for. Opgraderingen giver altså heller ikke helt P90DL specs

Citat: 'This upgrade represents an estimate 10% increase in power over the already insane P85D and provides for a 0.2 second improvement over your current vehicle performance. (The retrofit will not be an exact equivalent performance spec as a new P90D.'

Med hensyn til hk, så er det stadig et skud i tågen, en P85D ejer har købt 700hk og fået leveret 550hk og en bunke ubrugelige bortforklaringer, opgraderingen vil i følge ovenstående give ca. 10%, så et sted lige over 600hk.

Læs mere her: http://shop.teslamotors.com/...crous-mode-pre-order

edge
edge May 6 '16
Er der nogen P85D-ejere, der har fået ludicrous-opgraderingen?

Elon Musk annoncerede jo 17. juli 2015, at eksisterende P85D-ejere kunne få opgraderingen til 5000 USD + arbejdsløn det næste halve år. Men det kneb lidt med at få det ordnet.

Jeg bestilte for lang tid siden, da det "var lige på trapperne til at komme til DK" (med stort besvær, for ingen vidste noget om det). Siden blev det udskudt til januar. I februar viste det sig at det alligevel ikke var bestilt, men det blev det så. I marts spurgte jeg hvordan det gik, og det ville de undersøge og vende tilbage, hvad de ikke gjorde. Nu har jeg så i dag været i butikken i Aarhus for at spørge til det, og det viste sig at jeg alligevel ikke var skrevet op. Men det var lige på trapperne, der var sket utrolig meget lige her på det sidste, og nu blev jeg skrevet op. Så blev jeg ringet op lidt senere, om at det ikke var lige på trapperne alligevel, fordi P90D-modellerne var foran i køen, og det var kun opgradering til P90D-modellerne, der var på trapperne. Mærkeligt egentlig at den model har førsteprioritet, for P90D har man jo kunnet bestille med ludicrous fra begyndelsen, hvis man ville. Men opgradering til P85D var på vej - kommer om et par måneder (hvilket vel betyder i 2017). Men jeg fik at vide, at jeg er først i køen til den pakke (hvilket er meget mærkeligt, da mange andre må have bestilt før mig).

Så jeg er lidt nysgerrig: findes det? Har nogen fået det? Evt. monteret i udlandet? Eller venter alle ligesom jeg, og er alle andre også "først i køen"?

Forummets indlæg er redigeret af edge May 6 '16
fmm1000
fmm1000 May 6 '16
De første svenske p85dl er lavet. Mener også det kører i norge. Svenskerne er godt tilfredse og siger den er hurtigere. 
henrik_dk
henrik_dk May 6 '16
Ludicrous upgrade bestilt til den 27 og 28 juni i Hamburg.

Tesla kunne godt tidligere, men det kunne jeg ikke. Vil kombinere det med en forlænget weekend med familien i Hamburg og måtte vente til skolerne sommerferie startede, så den ældste søn også kunne komme med :-).
Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk May 6 '16
KS
KS May 7 '16
Så vidt jeg ved, er de første P85D Ludicrous lavet også i DK. Den første blev lavet for lang tid siden, og var en stor udfordring for Tesla at lave. Noget med at batteriet blev sendt til Holland flere gange, og Århus knoklede på at få det til at virke. Vist nok den første P85DL uden for USA - og så skulle den køre i Ålborg og omegn..
edge
edge May 7 '16
Tak skal I have for info!

Det lyder som om det er lidt vanskeligere end at skifte en almindelig sikring. Men også som om der er håb om at det faktisk kan ske inden for en overskuelig fremtid..

Niels
Niels May 8 '16
kommer snart = vi ved ikke noget
først i køen = vi har hørt dig

årsagen til at p90d kommer først er at batterier Allerede har nødvendig hw og blot skal sw aktiveres = nemt for telsa.
din skal formodentlig have fikset fuse i batteri, hvilket involdvere at det skal åbnes.

og i øvrigt ening i at vi ved opgradering blot får hvad vi oprindelilgt har betalt for...syntes der er rimmeligt tavs omkring slagsmålet med tesla og fdm's sag mod tesla...? har de fået mundkurv på?