Loading...
dk

Placering af BroBizz | Tesla Forum

3450rbt
3450rbt Aug 9 '15

Jeg føler mig efterhånden lidt fjoget over at sidde og vifte med BroBizz'en gennem soltaget når jeg skal over broen :-) Er der nogen der har lykkedes med at sætte BroBizz'en i forrunden så den virker? 

Busimiss
Busimiss Aug 9 '15
Der har vi også været ;-). Du holder den bare i det prikkede område ved siden af bakspejlet. /Busimiss-Helle
JL
JL Aug 9 '15
Mener også der er nogen der har sat den bag nosecone'en. Den kan afmonteres på 10 sek. Jeg har tænkt på det, men har ikke fået gjort det :-). Man mangler jo også bip-lyden, så man ved man ikke brager ind i bommen :-)
Kiefer
Kiefer Aug 9 '15

3450rbt: Jeg føler med dig, jeg sidder også altid og vifter med bizzen op igennem soltaget :-)

JL: Ideen med nosecone synes jeg er nogenlunde, eneste hage er, at hvis den så ikke lige virker ved gennemkørsel, så ville jeg nok følge mig endnu mere fjoget ved, at skulle stå ud af bilen for at få den fisket frem mens bilen holder bag bommen...

/Martin

JL
JL Aug 9 '15
@Kiefer: Ja, det er ikke optimalt :-). Omvendt har jeg også været ud for at min Brobizz ikke har virket fordi jeg har fåer nyt dankort. Der har jeg fået en lap papir og har så kunnet betale efterfølgende, så mon ikke man kan undgå at skulle fiske den ud foran bommen :-)
MS
MS Aug 9 '15

Jeg bestilte for nogle måneder siden Autopass brikken fra norske Fjelllinjen og placerede den som anvist. Da jeg første gang skulle bruge den på Øresundsbroen virkede den ikke. Det venlige personale ved broen sagde - som også nævnt ovenfor - at på Tesla virker den hvis man placerer den i den prikkende område til højre for bakspejlet. Og de havde sågar de nødvendige velcro klistreting, som jeg bare fik, så der sidder den nu. På hjemturen virkede det upåklageligt.

TvBH
TvBH Aug 9 '15

enig med @Busimiss. Sugekoppen kan ikke holde på det prikkede område, men hvis man placerer den lodret med det grønne Brobizzlogo opad, kan den godt sidde med kun den nederste sugekop ved siden af bakspejlet/kameraet. Det har fået sat en ende på mine 

armflagringsmanøvrer ved broen :-)

3450rbt
3450rbt Aug 9 '15

Jeg var over broen idag, men måtte igen udføre en soltags-fægtekamp med Brobiz'en. På trods af jeres gode beskrivelser kan jeg ikke få det til at virke. Er der en af jer der vil tage et billede af monteringen? 

HH
HH Aug 9 '15

Jeg har kørt over broen en del gange i min 85D uden problemer med brobizz. Holder venstre side af brobizz helt op af højre side af plastikstykket øverst på forruden. 

Forummets indlæg er redigeret af HH Aug 9 '15
MS
MS Aug 9 '15

@3450 - her et billede at montering af min Autopass, der fint fik bommen på Øresundsbroen til at gå op i sidste måned. Skal til Fyn onsdag - så må vi se om det virker der. Monteret med Velcro.

Korsnab
Korsnab Aug 9 '15
@3450 Hermed billede. Det ser ikke fantastisk ud, men virker. Begge sugekopper helt ud til kanten.
Forummets indlæg er redigeret af Korsnab Aug 9 '15
MS
MS Aug 13 '15

Var over Storebæltsbroen igår og idag - Autopass fra norske Fjelllinjen virkede upåklageligt. Og prisen er marginalt mindre end normalen. Omvendt en lille kursrisiko da betaling sker i NOK. Men dejligt at man i skandinavien kun behøver een Brobizz (Autopass).

DeaconWP
DeaconWP Aug 13 '15

Får du lyst til at købe dette Autopass fra Fjelllinjen, så finder du link til det i denne tråd, med links jeg har samlet fra forummet her.

http://teslaforum.dk/forum/topic/nyttige-links-til-hverdagen-uden-snak

PeterE
PeterE Aug 14 '15

Jeg har ikke ret meget lyst til at fylde min forrude med klistermærker, kamera, brobizz og p-skive...argh! Og ja, jeg gør det nok alligevel :)

TvBH
TvBH Aug 14 '15
Her et billede af min opsætning af brobizz, der virker!
Forummets indlæg er redigeret af TvBH Aug 14 '15
3450rbt
3450rbt Aug 14 '15
Tak for input og alle billederne !! Jeg kan se at de fleste sætter den til venstre for spejlet set indefra. Jeg har kun prøvet på højre side og har ikke kunne få det til at virke. Jeg skal snart over broen igen, så kan jeg teste.
MDamm
MDamm Aug 14 '15
Sloges selv med brobizz sugekopper på pletterne til højre for bakspejlet indtil jeg fik at vide at jeg kunne køre i manuel banen, og bytte sugekop-holderen, til en med klister, og den falder ikke sådan lige af....
LennartG
LennartG Sep 23 '15
Tak for svarene. Jeg har også været "fanget" foran bommen et par gange :)
Kiefer
Kiefer Sep 23 '15

Derfor man vælger soltag på bilen ;-)

Jeg sidder altid og vifter med hånden ud gennem soltaget. Jeg har dog også fået tilbud om løsningen med en med klister, men eftersom jeg har en bizz til både DK og Norge (erhverv/privat) er det ikke helt en mulighed...

/Martin 

Daduck
Daduck Sep 23 '15

Vi havde tidligere en af de gamle brobizz, fik den byttet til en ny, og nu er det muligt at komme igennem ved at holde den helt oppe i toppen af vinduet, inde mod midten, som også andre har beskrevet.

Sider: 1 2 »