Loading...
dk

Parkering og "bilkabuler" | Tesla Forum

Anders
Anders Aug 9 '15

Jeg har efterhånden fulgt med længe på dette forum, men undres over ikke at have læst om "bilkabuler" ved parkering.

Jeg tænker om dette skyldes, at alle jer andre parkerer ligesom jeg - dvs. længst væk fra alle andre eller på pladser, hvor der kun er bil på den ene side og så med så god afstand som muligt?

Er der i øvrigt nogen, der har erfaring med udbedring af små buler, hvis uheldet skulle være ude? Herunder hvordan det kan gøres og pris?

Jeg overvejer i øvrigt at få installeret Dashcam, så hvis nogen af jer også har erfaringer hermed i forhold til parkering må I meget gerne skrive dem her.

 

andersh
andersh Aug 9 '15
Jeg har tænkt det samme. Bred bil lavet af blødt aluminium virker som en god opskrift på Bilkabuler. Eller måske har mange en gammel Berlingo, der kun bruges når de skal i Bilka?
Werge
Werge Aug 9 '15
Jeg har ikke fået nogle Bilka-buler, men parkere også som du beskriver, når det er muligt.

Jeg har desværre lidt erfaring med hagel, da vi på vores tur til Østrig blev ramt aften haglbyge, og dermed fik en masse små fine buler. Har heldigvis glastag, så det blev ikke til så mange som det kunne være blevet til.
Kan godt vende tilbage med mere information når jeg har fået det lavet.

DashCam har jeg fået installeret hos Autoskadestuen, og to dage efter blev bilen påkørt da den holdt parkeret i Lyngby (lidt nord for København). Jeg havde det hele på film, men et vidne havde også sat en seddel, også nåede jeg i øvrigt lige at komme tilbage til bilen, mens de to drenge stod og overvejede hvad de skulle gøre med vidnets seddel. De indrømmede dog det var dem der havde ramt mig, så ingen officiel brug af filen.
Genild
Genild Aug 10 '15

Nu er vi jo gudskelov i den heldige situation, at den overvejende del af befolkningen i landet, har fået den opfattelse, at motion er noget der dyrkes i et dyrt betalt motionscenter (mange har så ikke noget månedskort til slige steder, og er naturligvis derfor helt afskåret fra fysiske udfoldelser). Man er derfor typisk på sikker afstand af de første udgaver af Opel Astra og Nissan Sunny'er, så snart man vælger at parkere mere end 20m væk fra indgangspartiet.

Ellers er kunsten af finde en bil, der er dyrere og nyere end ens egen og parkere helt op ad denne - om man så parkerer så han kun har en brevkasseåbning til at komme ind familiens "glæde og stolthed", skal han nok undgå fysisk kontakt med din bil.

Mvh L@rs, der endnu ikke har været i Bilka i R2-D2 

PeterE
PeterE Aug 10 '15

Werge, lyder godt med dashcam til den slags - selvom du ikke fik brug for det. Vil du ikke lige fortælle hvormeget du faktisk kunne se på filmen? Nummerplade fx? 

Werge
Werge Aug 10 '15
Forholdene var ikke gode, da det regnede, men på videoen er det tydligt at se og høre bilen bliver ramt da han prøver at komme "forlæns" ind foran. I det efterfølgende ser man han prøver at lave en rigtig parallelparkering. Dog giver han op til sidst og kører væk og parkere noget længere fremme, og kommer så tilbage.
På video er det tydligt at se nr plade, ansigter da de kommer tilbage mm.
Werge
Werge Aug 10 '15
PS. Original billedet er meget tydeligt. Her kan jeg nemt også læse den gule nr plade.
PeterE
PeterE Aug 11 '15

Det kan man da slet ikke leve uden, er der ligeså gode billeder bagudrettet? På forhånd tak Werge.

lysmanden
lysmanden Aug 17 '15

jeg holder altid på yderste parket. Eller gerne ved siden af en anden Tesla hvis muligt. Så ved jeg at der tages hensyn