Loading...
dk

Lidt friske billeder, SuperCharger og OptiCoat | Tesla Forum

Torben_E
Torben_E Aug 10 '15

Hej alle sammen.

Lidt friske billeder fra de sidste 24 timer...

1. Opladning med 332 A .... der er noget mere end i min egen garage. (det var på vej ud om lørdagen og alene om 2 standere),,

2. Middelfart søndag eftermiddag (sent). Fuld house og 4 ventende biler... Som det kan ses er der kun 7 der lader da en af superchargerne var ude af drift.

3. Og her mandag morgen, hos Morten.. hvor der vaskes, poleres og opticoates til den store guld medalje.

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Aug 10 '15
NeWT
NeWT Aug 10 '15

Det ser godt ud. For fanden hvor er den flot i rød!

Torben_E
Torben_E Aug 10 '15

Hej Nicolai...

Ja er den ikke :-) .. hvilken farve har du valgt og hvornår kommer din Model S.

Torben_E

Genild
Genild Aug 10 '15

Øv - jeg har kun opnået 323A i Middelfart, men jeg havde 366 volt på min da jeg suttede de 323A.

Klaus_
Klaus_ Aug 10 '15

@Torben, hvordan fungerede kø-kulturen i Middelfart, med så mange i kø? 

NeWT
NeWT Aug 10 '15

@Torben_E Jeg har også valgt rød...

Model S 70D
Rød multicoat paint
Panorama glastag
19" hjul
Sorte next-gen sæder
Pianosort decor
Sort Alcantara-himmel
Autopilot komfortfunktioner
Premium interiør og belysning

DeaconWP
DeaconWP Aug 10 '15

Genild: ;-)

Torben_E
Torben_E Aug 10 '15

NeWT... AWESOME... du bliver så glad for det... 

T_E

Torben_E
Torben_E Aug 10 '15

Klaus_

Køkulturen furngerer forbavsende godt...

Lidt ligesom hos bageren (uden nummer) .. når du lige komme ind ved du ikke hvem der er først... men så snart der kommer en ny ind så ved du jo godt at du kom først og du vil lade alle de andre købe brød inden det er din og den ny-til-komnes tur. Der var en NL, D, 1xS og resten danskere. 

Også iøvrigt hilste på flere, fik en snak, og 2 timer senere mødte mange af dem igen i Køge... der var dog masser af plads og ingen kø så kunne få max power. I middelfat måtte vi dele og jeg kunne kun få 200 A.

T_E

Genild
Genild Aug 10 '15

Her var der bare ikke nogen, der skulle have femten gifler - smurt!!! :-)

MicTheCat
MicTheCat Aug 10 '15
@Genhild. Jamen så ladede du men næsten 1/2 kW mere end Torben ;-)
Genild
Genild Aug 10 '15

Jebber :-) og det er jeg da vældig glad for.

Såd'n uden at skele til eventuel faseforskydningsvinkel og slige sager der gør beregninger træls, så har jeg fået en effekt på 118 kW i timen fra ladestanderen - det er da heller ikke så ringe endda. 

Torben_E
Torben_E Aug 10 '15

Ehhhh.. Genild... der er ikke faseforskydning på DC.....

P(dc) = U x I

P(ac) = U x I x Cos(phi)

(hvor phi er faseforskydningsvinklen)

T.

Genild
Genild Aug 10 '15

Torben - Næh, det har du ret i, på SuC er det jo helt straight, så de 118 kW er helt reelle :-)

Genild
Genild Aug 10 '15

Jeg har dog endnu til gode at se de oplyste 450A som vel må formodes at skulle være ved 400v, svarende til 180kW.

Det gør dog ikke det store, for jeg bor sammen med en sønderjysk bondedatter, og for den slags er nydelsen ved at tanke gratis bare så meget desto længere :-)

Torben_E
Torben_E Aug 10 '15

Good point Genild...

Og når først man falder i snak med en Tesla ligesindet så går tiden super hurtigt.

Iøvrigt hvor har du hørt om 180 kW ?

T_E

nicom
nicom Aug 10 '15
Jeg har ikke set mere end 116-118kw på min bil men jeg har læst der skulle findes 135kw (i hvert fald i Tyskland) men hvor? Eller er det fordi 135kw bliver til 118 kW pga varmetab/effekttab?........ Genild, så vidt jeg har forstået det falder 450A og 400V ikke på sammen tid. Starter ladning med højt spænding og slutter højt strøm(eller er det modsat)
Genild
Genild Aug 10 '15

Det 180kW var min egen beregning ud fra en formodet spænding på 400v,hvorfor jeg også tog et grammatisk forbehold ved brug af "formodes", men de 450A stod faktisk som en mulig ladestrømstyrke under SuC før Tesla's hjemmeside fik et gennemgribende makeover for vel omkring tæt på et år siden.

I dag står der klart 120kW som en mulig ladeeffekt på hjemsiden, så mon ikke de entusiastiske og optimistiske begynderbeskrivelser er blevet mere konkret begrænsende efterhånden som virksomheden er blevet mere voksen.

Mvh L@rs - som faldt i snak med en sød og rar familie fra sydhavsøerne en gang, så ladning nåede helt op på "daily charging"

nicom
nicom Aug 10 '15
:-)
Forummets indlæg er redigeret af nicom Aug 10 '15
Hookmaker
Hookmaker Aug 10 '15

Der blev ladet med 144 KW på SuC i Sverige på vores tur...;-) 

Sider: 1 2 »