Loading...
en

Kan ikke oplade med 400 v mere ?

Wess
Wess Aug 10 '15
Jeg har netop erfaret at min bil ikke lader med 400 v mere ? Jeg har prøvet to steder begge med 16 A 400v - den lader med 16 A og nu kun 230 v. Har åbent en sag hos hotline som mente det var normalt ? Hvad siger man til det ?
Bianco
Bianco Aug 10 '15

Den skal lade 16 A med 3 gange ca 230 v, hvilket vha faseforskydning og lidt sort magi bliver til 400 v.

Wess
Wess Aug 10 '15
Jeg har ladet med 400 v fra mit røde stik både hjemme og på arbejdet ... Men det vil bilen ikke mere, det må da være en fejl på inverteren eller kablet ?
nicom
nicom Aug 10 '15
Min har heller ikke nogensinde kunne lade med 400volt dog går det fint med 3 gange 230 ved 16 ampere som svare til 3*3.7ampere=11 kw svare til 51 km/timen. Hvis din lader blot med 16 ampere (3.7kw) eller 17km/time både på arbejdet og hjemme, så må du forbi tesla og få det fixet
The Forum post is edited by nicom Aug 10 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 10 '15

Hvor mange km/t lader du med hjemme nu? Du er opmærksom på det lille 3 tal som Bianco henviser til?

nicom
nicom Aug 10 '15
Med mindre to sikringer er sprunget både hjemme og på arbejdet
Wess
Wess Aug 10 '15
Den lader med 40 km/t - jeg har haft bilen i 2 mdr og har altid kunne lade med 400 v 16 a så noget er sket ?
Kiefer
Kiefer Aug 10 '15

Wess: Din bil opfører sig helt normalt og lader med 16A på 3 faser, 230V på hver fase. Det giver ved typical range ca. 40km/t og med rated range ca. 50km/t pr. opladning. Hvis du slår din bil over på range under indstillinger for værdier vil du kunne se det aktuelle KW tal din bil lader med. Det tal skulle ved 16A-400V være lige godt 11KW.

Hvis der var sprunget 2 sikringer ville du ikke lade med ret meget over 10-15km/t, ca 3,7KW.

Bilen vil altid skrive 230V i dit display under opladning, med mindre du lader på en SuC.

/Martin

Torben_E
Torben_E Aug 10 '15

@Wess.. Helt rigtigt hvad Kiefer skriver... og der er ved 3x230 VAC også et lille 3-tal....

Det betyder at den lader med 400 VAC.... eller rettere 3 x 230 VAC som er det samme som 3 x 400VAC. Forklaringen er at det er et 3 faset net så der er både 230 VAC og 400 VAC. 3x230 mellem fase og nul (jord) og 3x400 VAC mellem hver af de 3 faser.

Se her :

Torben_E

Wess
Wess Aug 10 '15
Ok tak for hjælpen ...
Broder
Broder Sep 12 '15

Min bil lader kun med 10 amp og max 40 km/t og jeg har prøvet 3 forskellige 16 amp stik, er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

Bianco
Bianco Sep 12 '15

Prøv lige at skifte fra Vis Forbrug = Distance til Vis Forbrug = Energi. Så vil bil og app vise Kw istedet, og der skulle den meget gerne sige 11 Kw. Hvis den ikke gør det, så tage et billede som Torben_E's ovenstående og send det til Tesla.

DeaconWP
DeaconWP Sep 12 '15

Kære loge Broder.

Du virker for mig som en relativt nyt navn her på forum.

Derfor vil jeg, med fare for at fornærme det højtærede logemedlem, forsigtigt spørge ind til, om der skulle være en uhensigtsmæssigt indtastet ladestrøms begrænsning lige i øjeblikket? Måske er der under en demo, eller en afprøvning af skærmens mange betjenings muligheder smuttet en 10 A begrænsning ind i systemet.

Jeg formoder du ved, hvor du kan ændre den?

lysmanden
lysmanden Sep 12 '15

hvis en af sikringerne er sprunget så sænker den amperen.

omvendt så vil bilen automatisk tilpasse sig den lade strøm / spændning der er på lade stikket

lysmanden
lysmanden Sep 12 '15

jeg lader normalt med 52 km/t på 16a

Broder
Broder Sep 12 '15
Bil er sat til 16 amp. Men den lader kun med 10 amp. Kan det være ladekablet der er i stykker?
lysmanden
lysmanden Sep 12 '15

jeg havde bøvl med min i starten. Den sprang sikringerne konstang. Så fik jeg sat en 25a sikring op. Nu kører den problem frit. 

Da min i tidernes morgen bøvlede og sprang sikringerne så gik den automatisk ned på 10a

Jeg bor i Karlslunde så hvis du / i der har bøvl med bilen så skal i være velkommen til at komme forbi og teste med jeres kabel og mit kabel på jeres bil og evt min bil

Klaus
Klaus Sep 12 '15
Jeg har to gange fået skiftet min lader i bilen hvor den har haft samme symptomer. Begge gange har det i følge Tesla været pga et dårligt relæ i bilens lader.
Kiefer
Kiefer Sep 12 '15

Broder: Mål på om der er spænding på alle 3 faser. En manglende fase vil svare nogenlunde til 10A.

/Martin

JesperM
JesperM Sep 16 '15
Jeg går og bøvler med det samme problem.<br />
Det virkede fint med 3 faser og 16A i starten. Jeg havde ikke fået lavet en egen gruppe og sikringen slog fra nogle gange, hvorefter den pludselig ikke ville lade med mere end 10A.<br />
Tesla Service har fjernkigget på det nogle gange uden at komme med noget godt bud på hvad problemet er.<br />
Der er ikke uacceptable spændingsfald på nogen af de 3 faser.<br />
Jeg har nu prøvet at måle hvor meget strøm den trækker på faserne og kan konstatere at den kun lader på 2 faser selv om den anerkender at der er 3 faser tilrådighed. Den trækker næsten 16A på de 2 faser og mindre end 1 på den sidste. På basis af disse målinger kan det næsten kun være on-board laderen eller ladekablet der er problemet som også anført længere oppe i tråden.<br />
Har også prøvet at lade fra et andet 16A CEE stik med samme resultat.<br />
Nu er jeg spændt på hvad Tesla siger.
The Forum post is edited by JesperM Sep 16 '15
Pages: 1 2 »