Loading...
dk

Kan ikke oplade med 400 v mere ? | Tesla Forum

Genild
Genild Sep 16 '15
Hmm, det skulle jo ikke være helt umuligt at lpne et ladekabel og en 16A stikdåse i dit nærområde, så du kan få afgjort om fejlen ligger i ladekabel eller bil. Bor du i mit nærområde må du såmænd godt prøve hos mig.

Dernæst har du et mere konkret udgangspunkt at snakke med Tesla ud fra.

Mvh Lars, Odense
Broder
Broder Sep 17 '15
Jesper M
Det billede du viser er totalt det samme som min bil viser.
Har skrevet til service i Århus men de vender ikke tilbage, så jeg vil gerne høre hvis du får svar eller finder
fejlen.
PS bilen er 10 dage gammel.
DeaconWP
DeaconWP Sep 17 '15

Jesper: Synes du har en klokkeklar fejlfinding.

Hvordan konstaterer du, at der trækkes 16 ampere i de to faser, og faktisk intet i den tredje?

Hvad står der i displayet, hvis der kun kommer 2 faser frem til Teslaen? (altså hvis den ene sikring er sprunget? Pillet ud. )

Sluk for en fase ad gangen. Se om det gør en forskel, udfra hvilken fase der mangler. Hvis ladestrømmen, (her km/h) falder ved de to fasers fravær, men ikke ved den trekjes fravær, så "mangler" den allerede.

Det lille 3 tal, bliver det lavet om til et 2 tal i disse forsøg?

Hvis Teslaen kan se spændingen, ved at vise et 3 tal ved de 230 volt, og kun lader fra de to af de tre faser, virker onboard laderen ikke.

Bed så Tesla om at kalde din bil til reparation, når de har en ny på lager.

DeaconWP
DeaconWP Sep 17 '15

Jesper M: Nu har jeg gennemlæst dit indlæg nummer 20.

Jeg vil foreslå dig, at du henvender dig til en Tesla ven i nærheden, og prøver at lade på dennes mobillader.

Fejlen kan stadig ligge i den, selvom jeg mener den er lidet sandsynlig.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 17 '15
JesperM
JesperM Sep 17 '15
Tak for input.
Jeg tror du har ret i at fejlen sikkert er i laderen i bilen.
Jeg kører alligevel forbi Odense på Søndag omkring Middag, kunne være jeg kunne få lov at prøve Genild's ladekabel.
Jeg konstaterede at den kun lader på 2 faser med et tangamperemeter, målt i CEE stikdåsen.
Den er forsynet fra en 20A 4polet automatsikring uden andre forbrugere på, så tror ikke på at det er forsyningsproblemer, har jeg selvfølgelig også målt efter (mange gange...:-))

Jeg skal nok opdatere med hvad jeg finder ud af og ligeledes med hvad Tesla siger.
Genild
Genild Sep 18 '15

Det hitter vi nok ud ad Jesper - jeg har sendt dig adresse og mobilnummer direkte.

Mvh L@rs

DeaconWP
DeaconWP Sep 20 '15

Lars og Jesper: Hvordan gik det så i dag med at afprøve ladning fra 400 Volt?

Genild
Genild Sep 20 '15

Hej Deacon - det gik vældigt fint. Her på adressen og med mit ladekabel var der ingen problemer - der er med andre ord intet galt med ladekredsen på Tesla'en.

DeaconWP
DeaconWP Sep 20 '15

Det var da godt.

Jeg formoder I også prøvede hans ladekabel på din adresse? Var fejlen så med hjem til dig?

Genild
Genild Sep 20 '15

Det skulle vi Deacon, men ladekablet var desværre blevet hjemme, så det må vente til en anden god gang.

Det vigtigste er dog at der ikke er en Tesla der skal skilles ad for at få problemet løst, men bare et kabel der skal ombyttes.

DeaconWP
DeaconWP Sep 20 '15

Jeps. Og så blev jeg så meget klogere, at jeg nu ved, at man ikke skal stole på det 3 tal, der står ved de 230 volt i det lille display. Det står der også, selvom den ikke lader på dem alle tre.. Gad vide om den tredje fase i det hele taget når frem til Bilen. Nå, det finder jeg aldrig ud af.

Tak for feedback.

Raymond
Raymond Sep 20 '15

DeaconWP: Ja, og du bliver endnu klogere, når du får din Tesla ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Sep 20 '15
JesperM
JesperM Sep 24 '15
Så er der opdatering.
Tak til Genild for hjælp, kaffe og for at stille CEE stik til rådighed.
Som Genild skriver fejlede laderen i bilen ikke noget, den ladede med fuld effekt via hans mobile lader.
Jeg kontaktede Tesla i tirsdags med de seneste oplysninger, de kunne stadig ikke helt forstå at det ikke skulle være noget der var galt med installationen. De anerkendte dog hurtigt at der ikke var andet at gøre end at sende en ny mobil lader. Laderen kom så i dag og vupti straks op på 16A og fuld effekt - synderen er fundet :-) herligt.
Genild
Genild Sep 24 '15
Hej igen Jesper og dejligt at høre at problemet nu er løst.
Min indsats i det hele er nok meget overkommelig og det var hyggeligt at møde jer.

Fortsat god fornøjelse derude vest på, og vi kan jo være heldige at dumpe ind i hinanden igen et eller andet sted.

De bedste hilsner herfra, Lars
Skrubben33
Skrubben33 Sep 26 '15

Nyt smart ladekabel , fra 1x230v 10A til (3x230v) 400v 32A lad med op til 22 kw , drop ladeboksen , den er indbygget i kablet med type B sikring og forbrugsmåler som aflæses på mobilen , tjek dette link http://www.nrgkick.com/home/features/

Bianco
Bianco Sep 26 '15
Citat fra Skrubben33

Nyt smart ladekabel ...

6.500,- for det billigste... Så lyder det faktisk rigtig billigt det som Tesla sælger for 4.500,- (som jeg husker det) 

Sider: « 1 2