Loading...
dk

Starthjælp på bakke - hvor stejl en bakke skal der til? | Tesla Forum

Kaspar
Kaspar Aug 12 '15

Med mindre det er en ret stejl hældning, som f.eks. den på vej ud fra Superchargeren ved Køge, kan jeg ikke få starthjælpen til at aktivere. Det gør det ret svært at parallelparkere et sted hvor der er lidt hældning, da bilen med det samme begynder at trille, i splitsekundet fra man flytter foden fra bremsen til speederen. Og man har jo ikke nogen håndbremse der kan hjælpe en...

Er det også sådan for resten af jer, eller er det min der har en fejlkalibreret sensor?

Sithfury
Sithfury Aug 12 '15

@Kasper når du siger starthjælp, så mener du hill hold ikke?

Jeg oplever lidt af det samme, at der skal en større hældning til, før den aktivere. Har desværre ikke lige en løsning til dig.. Der kommer self autopark om 1 måned eller 2.

Kaspar
Kaspar Aug 12 '15

Ja lige præcis. I den danske manual kalder de det starthjælp.

Klaus_
Klaus_ Aug 12 '15

Ja jeg synes også at den bakke der skal til for at den aktiveres, er lige en smule for stejl. Den kunne godt slække en anelse på kravene.

Alternativt kunne man måske slå "creep mode" til, hvis man skal parkere på en halv-stejl bakke hvor hill-hold ikke aktiveres? 

Lborch
Lborch Aug 12 '15
Har slet ikke oplevet det - men det er nok fordi creep er slået til. Elsker creep-mode :-)
MicTheCat
MicTheCat Aug 12 '15
I min oplever jeg at der ikke skal meget bakke til før det fungerer. Jeg bliver helt overrasket hver gang over at den bare holder mig.

Men bortset fra det så håber jeg at de smarte ingeniører hos Tesla snart blot indfører moment hold lige meget hvor stejl Bakken er. Så behøver de slet ikke bruge parkeringsbremsen. Og så bevæger bilen sig kun hvis du trykker på speederen
Forummets indlæg er redigeret af MicTheCat Aug 12 '15
Kaspar
Kaspar Aug 25 '15

Nu har jeg talt med Tesla, som siger at der skal en 4% hældning til. Men jeg har ofte oplevet at den triller, så grænsen er vist sat for højt.