Loading...
dk

Man har vel lov til at drømme.... | Tesla Forum

Torben_E
Torben_E Aug 12 '15

Kære Venner og specielt nuværende og kommende P85D/P90D ejere.

Tilbage i januar, helt præcis d 23. bestilte jeg en P85D med den berømte 3,4s "Insane" mode. Den blev leveret 11 juni....

Jeg har aldrig opnået de 3,4s og ej heller de senere proglamerede 3,3s men indtil i sidste uge havde jeg P85D på bagsmækken. Det kalder jeg falsk varebetegnelse for det er jo ikke Insane at køre 3,9 eller 4,0s. Ja hurtigt men ikke Insane. Så jeg har pilelt bogstaverne af.

Jeg drømmer stadig om at få 3,3s....

Nu er Ludicrous så kommet på banen med 3,0s fra 0-100 km/t. Jeg har lagt bestilling ind på en upgrade af sikringspakken.

Ja også har jag valgt at skrive PDL med de "afpillede" bogstaver. Det ene kan vel være ligesågodt som det andet....

Man har vel lov til at drømme...

Torben_E

nicom
nicom Aug 12 '15
Torben, jeg har sovet i timen... Hvad koster en opgradering af sikringspakken til ludicrous?
Torben_E
Torben_E Aug 12 '15

Hej Nicom... nej du har nok ikke sovet... men jeg lagde billet ind på at få min opgraderet allerede d. 18 juli.

Der er ikke kommet endelig DK pris eller montage omkostninger endnu.

Der sker sikkert først noget i september. 

Torben_E

P85DK
P85DK Aug 12 '15

Top dollar, Bred ymer - eller hvad de unge siger nu til dags

Er det photoshop eller havde du glemt linealen da du satte det på skærmen?

Torben_E
Torben_E Aug 12 '15

Hej P85DL sorry DK... 

Nej ikke Photoshop ... det var bare quick and dirty... 

Har også kun et sæt.... så flyttede det rundt...

T_E

Abildskov
Abildskov Aug 12 '15

Fedt Torben at du har opgivet kampen :-)

Du køber bare ludicrous :-)

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 12 '15

Nu langer du ud efter Tesla og deres accelerations opgivelser.

Har du undersøgt under hvilke forhold Tesla har opnået disse accelerationer?

Det er jo netop bilens top præstationer, altså det bilen max kan yde under bedste forhold, med bedste kører.

Det er jo ikke sikker hr. og fru Jensen kan opnå samme resultater nede på villavejen, med deres køreevner, men hvis man forventer det, så er det klart at man kan blive skuffet...

Junior
Junior Aug 12 '15

Ken har vidst undersøgt en enkelt P85D (Eller 10) og facts er, at ingen kan komme i nærheden af de omgivne 3,3 sekunder, ej under ideale forhold.

MartinPedersen

Under samme forhold som Tesla har brugt til deres tests?

Junior
Junior Aug 12 '15

Nej, ikke i en vindtunnel :-) Men der blev den bedste tid 3,7 sekunder, målt med prof. udstyr fra Racelogic og det er immervæk ikke tæt på de opgivne 3,3 sekunder. Nuvel, 0,4 sekunder er ikke meget, men når vi er nede i så lave tider, så betyder det en del kontra en kedelig 10 sekunders bil.

Kan vi få Ken på banen? Ham og jeg fik en lang snak om dette forleden kl. 01 om natten i Køge :-)

egernmus
egernmus Aug 12 '15

@Torben_E .. synes det er fedt du køber det .. men har du nogen forventning om hvad du kommer ned på i tid? Det bliver vel ikke 3.0? ;-)

MartinPedersen

Jeg tænker specielt på opvarmning af dæk.

Umiddelbart er det jo nærliggende at tro, at hvis man selv skal betale for sine dæk, at så kunne man jo spare lidt på opvarmningen af disse =)

P85DK
P85DK Aug 13 '15

Hvad er optimale forhold? Tesla vil ikke fortælle hvad de mener er optimale forhold, lige som at de ikke vil fortælle hvor mange hk en P85D har. Ned ad geels bakke hjælper heller ikke, 3,9s

Med hensyn til opvarmning af dæk, hvilken temperatur tænker du på her? http://lufttryk.dk/lufttryk-sommerdaek har siger de at dækkene er varme efter 3 km. Alle test er lavet med min 10 kms opvarmnings kørsel, da det får batteriet op i den rette temperatur.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Aug 13 '15
Oreo100
Oreo100 Aug 13 '15

En ting der undrer mig her er vægten. Har nogen uden soltag og luft prøvet? Det vejer en del ekstra. Ved ikke hvad normal kutyme er for tider er i forhold til udstyr.

Plus greb må være vigtigt. Dæk skal være rimelig varme plus der skal helst ligge et lag gummi på vejen.

Det underlige er at 85D er en del hurtigere end opgivet. De fleste får 3.9-4.0.

P85DK
P85DK Aug 13 '15
Gummi på vejen og meget varme dæk, det er jo ikke formel 1 det her :-) der er en grænse for hvor varme almindelige dæk kan blive og det er jo ikke muligt at varme dem op med en lille brænder i bedste dhb stil. Er der nogen som har vboks målinger på en 85D?
Sithfury
Sithfury Aug 13 '15

Syntes også det lyder lidt vildt hvis du kun opnår 3.9, når jeg fuldt opladet og gode forhold kan opnå 4.1x i min 85D. (Ikke målt m vbox, men med linkmytesla)

P85DK
P85DK Aug 13 '15

Det synes jeg også - Jeg købte dette:

Det eneste jeg har fået 100% er firehjulstræk og betegnelsen P85D bagpå. Rækkevidden har jeg ikke opnået, men heller ikke rigtigt forsøgt. 0-100 km/t har jeg forsøgt igen og igen og den er i bedste fald 3,8s. Den har været på rullefelt for at finde de 700 hk, de er ren fatamorgana. Tophastigheden er reelt 248 km/t, men det kan jeg godt leve med.

Det er accelerationen og de 700 hk som vigtigst for mig - desværre

Har du lyst til at få tjekket din 85D med en vboks? Den er lidt mere præcis end Teslas API data.

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 13 '15

Hvad siger Tesla, når du siger til dem at din bil ikke levere de HK den skal, det må jo være en fejl. Som de må fikse, eller i sidste ende tage bilen tilbage.

P85DK
P85DK Aug 13 '15

Har forsøgt at have en dialog med dem siden medio april. De havde den inde til test i starten af juni og har intet hørt fra dem siden, tiltrods for utallige opfølgninger.

Da der er en del flere P85D'ere der oplever det samme, så må de snart tage det alvorligt

Oreo100
Oreo100 Aug 13 '15

Er der nogen der ved hvordan andre bilfirmaer gør det? Hvis man feks bestiller en 335i så opgives tiderne kun separat for automat vs manuel gear. Der må være en eller anden måde man opgiver sine tider på. En hvilken som helst anden bil vejer vel også forskelligt afhængigt af hvad der er af udstyr i. For tesla er soltag jo allerede 70 kilo mere. Man kunne forstille sig at det var worst-case de opgav. Dvs alt udstyr og de medfølgende dæk. Det ville være mest rimeligt, men jeg ved det ikke.

Sider: 1 2 »