Loading...
dk

Brede eller "smalle" turbine fælge bag på | Tesla Forum

Kramer
Kramer Aug 13 '15

Hej

Der findes både brede(9" mener jeg) og "smalle" (8,5") originale Turbine fælge.

De brede kom fra 85+ - men de leveres også på p85D - korrekt?

Når jeg nu skal ud og købe nogle brugte Turbine fælge - er der forskel på om jeg vælge 9" eller 8,5" bag til?

Er grib markant bedre?

Er der markant mer-pris på nye 9" frem for 8,5"?

Er der markant mer forbrug på EL?

Andet jeg ikke har tænkt på?

Eller er det en smags sag?

Kristian70k
Kristian70k Aug 13 '15

jeg har 20" ikke orginale tesla, men Niche - de er 245 foran og 275 bagpå.. der er stor fordel med grip.. i forhold til tidligere.. hvis du overvejer andre en tesla turbine (verdens dyreste fælg kan jeg da sælge dig nogen 22" igennem en kammersjuk.. super fine fælge.. og til langt mindre end tesla turbine... bruger ikke mere strøm ved mit skifte.. trods mange formaninger om det ville ske.. 

PKT
PKT Aug 14 '15

@Kristian70k - har du et billede af hvordan 20" ser ud til bilen ( hvorfor valgte du 20" og ikke 21") hvilke dækhøjde bruger 20". vedr. de 22" har du billede og hvad koste de 

henrik_dk
henrik_dk Aug 16 '15

Min P85D leveret torsdag den 13/8 kom med de "smalle" fælge for og bag. Det er Continental dæk 245/35-21.

Desværre. Ville meget gerne have haft Michelin dæk og 265 bag, men det er vist tilfældig, hvad P85D leveres med efter, hvad jeg kan læse på teslamotorsclub.com.

DeaconWP
DeaconWP Aug 16 '15

henrik_dk: Prøv at se i til salg rubrikken. Der er de fælge du efterlyser, som Polarwheels har til salg. De sælges for 27.000 kr.

Jeg køber gerne dine 21"fælge fra bilen, til samme pris, så du kan handle og blive glad uden udgift.

Jeg har dog ingen Model S selv, men jeg kan da håbe, de vil passe på en X.