Loading...
dk

0 km | Tesla Forum

homer
homer Feb 8 '14

Så begynder det at være spændende når der er 0 km rækkevidde tilbage og man ikke er hjemme endnu :) Dog kun en km hjem og det gik fint. 

Andre som har været endnu længere nede? Ville være rart at vide hvor meget buffer der er i praksis.

Forummets indlæg er redigeret af homer Feb 8 '14
Skaarup
Skaarup Feb 8 '14
Mener Elon har udtalt der er 5 miles (7-8km) i reserve, men dem der har kørt videre har fået 20 miles (godt 30km) ud af den.
Niels
Niels Feb 9 '14

hvor langt havde du kørt ? Og hvad var en ladt op til (range mode ?)

homer
homer Feb 9 '14

Havde givet den 100% opladning. Efter 240 km gav jeg den lidt strøm ved en clever lader, og fortsatte hjem. Tur total 496 km.

Min range mode er 500 km hvis der lades i garage (10 grader). 496 km hvis der lades ude i ca 0 grader.

Storgaard
Storgaard Apr 21 '14
Efter 5,9 opdateringen ser 0 km anderledes ud, da det ser ud til at alt strøm i batteriet er brugt (se billede) jeg kørte ca 1,5 km på "0" km. Er der andre der har prøvet at køre længere på "0" km?
Før opdateringen til 5,9 havde man et rødt stykke når der stod "0" i batteriet, men det har man ikke længere.
Er der nogen som ved om det er de 20-30 km, man har delt ud på hele batteriet, så man bare går helt død når man rammer 0?
Hookmaker
Hookmaker Apr 21 '14

Det er svært at se hvor meget strøm du har tilbage fordi du har ladet undervejs og den står på 0 ved et totalforbrug på 39,6 kWh siden sidste ladning.. Men jeg har kørt min i "0" en gang på en fuldladning og derefter kørt 6 km på motorvej. Jeg havde brugt 76 kWh efter den tur og jeg regner med jeg kan trække til 81 kWh - så der var ca 6 kWh tilbage som med forsigtig kørsel under 80 burde kunne række til en 20-25 km.

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Apr 21 '14
Bianco
Bianco Apr 21 '14

Jeg kørte ca. 10 km m. 90 km/t med "0" i range (firmware 5.8). Eller rettere Viktor fra Tesla Amager gjorde.

Det var på prøveturen, og jeg synes ikke jeg ville side bag rattet hvis den nu skulle gå helt død.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Apr 21 '14
P85D_Roskilde
P85D_Roskilde Jun 18 '15

TUR på 750 KM - NO Problem !

En tur fra Roskilde til Skive - Skive til københavn og Købehavn og hjem, intet problem. Men UDEN Energy visning var det ikke gået. Jeg starter på 100% opladet og kørte med fuld fart til Middelfart uden at tænke på forbrug over hovedet. Så kom udfordringen at nå til Skive og tilbage til Middelfart super charger på en "hurtig" opladning på 30 min, så jeg ladede op til 415 km Rated Range og skulle nu køre 300 km - så der skulle køres økonomisk - og det lykkedes med 14 km i reserve. Så blev der ladet op igen i 35 min og videre mod købehavn - men for at kunne nå helt hjem, tog jeg lige 10 min i Køge også til København. Og efter aftens møde retur til Roskilde uden problem med 24 km i reserve.

SÅ NO Problem Elon, here we drive :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85D_Roskilde Jun 18 '15
Hookmaker
Hookmaker Jun 18 '15

@P85D_Roskilde, øhh jeg forstå ikke helt din pointe? Jeg har lige kørt 3800 km til Annecy og tilbage No problemo - og på næste torsdag kører vi 6 Teslaer til Norge/Sverige og tilbage, det bliver No problemo..?

P85D_Roskilde
P85D_Roskilde Jun 18 '15

Jeg synes bare 750 km på en dag gik super - og var tilfreds med det - Det var min pointe med det !
Jeg var spændt på at høre hvad erfarne brugere har som maks km på en arbejdes dag ???
Jeg formoder ikke 3800 km er på en dag :-)

Genild
Genild Jun 18 '15

Men Peter, det er faktisk også en glimrende turbeskrivelse fra det virkelige liv og i mine øjne viden som mange bliver glade for at modtage.

Man kan nemt udvikle en nærmest panisk sogneangst, hvor man får tydelige tics hvis man skulle formaste sig helt over til nabobyen, og er jeg nu sikker på ikke at dø af sult midt ude på en landevej imellem etc.

Derfor er det mange gange godt at høre om, grundlæggende helt almindelige mennesker, der på en helt almindelig dag er lykkes med at køre fra at sted til et andet, uden af skulle skubbe Tesla'en det sidste stykke vej. 

Næste gang du kører samme eller en tilsvarende tur er jeg overbevist om, at du faktisk også oplever at kigge ud ad vinduet og nyde udsigten, for nu ved du med sikkerhed at det er muligt.

Kunsten bliver så at smide pinden lidt længere ud næste gang, og næste igen, så man til sidste er helt på det rene med, hvordan man med fordel kan planlægge og disponere sine ture bedst muligt.

God tur næste gang også, Lars

P85D_Roskilde
P85D_Roskilde Jun 18 '15

Ha Ha Ha ja Lars du har fuldstændig ret og tusinde tak

Hookmaker
Hookmaker Jun 18 '15

Ja ok, men vi var lige to kolleger der dampede fra Lyngby til Sulingen syd for Bremen for lige at shoppe lidt sko og jakkesæt hos Lloyd - hjemme igen til aften -  no problemos! Sådan en tur giver giver ro på...;-)