Først indrømmede de d. 4 september på det Amerikanske forum at de bruger 1-foot roll out.... 0,3 sek langsommere fra 0-100 km/t.
Nu indrømmer de at 85 kWh batteriet ikke kan levere nok power til P85D (515 kW).
Vi ejere i P85D gruppen har beregnet det til 425 kW og målt 418 kW.
Se lige denne udtalelse ;
“Da vi lancerede den firehjulstrukne P85D, tog vi en ligefrem tilgang og specificerede den kombinerede effekt fra de to elektriske motorer foran og bagved (…) I takt med at vi har øget den samlede effekt fra elmotorerne, vil det oftere ske, at batteriets "hestekræfter" er mindre end elmotorenes hestekræfter.”
Med andre ord, erkender han, at bilens samlede effekt ikke retvisende kan beskrives som en sum af effekten af bilens elmotorer, når det gælder producentens topmodeller. I dag skriver Tesla da heller ikke længere, at P85D har en samlet ydeevne på 700 hk. I stedet opgives en ydeevne på 262 hk for forakslen og 510 for bagakslen. Han kommer dog ikke ind på, hvor meget batteriet så egentlig kan præstere.
Her er linket.
http://ing.dk/artikel/tesla-indroemmer-vi-kan-ikke-altid-levere-fuld-effekt-178952
Nu er 3 måneder opslidende arbejde slut med at bevise at Model S P85D ikke levere det som er lovet.
Mit spørgsmål er hvorfor det tog fra Lanceringen i oktober 2014 til September 2015 at komme ud med sandheden. Enten er Tesla Motors folk inkompetente eller også har de hold informationen tilbage for at blive ved med at sælge 700 hk biler.
Jeg var på Kokkedal slot for 2 uger siden. Jeg spurgte sælgeren..
Hvormeget har den udstillede P85D.
Han svarede 770 hk....
Nå sagde jeg mildets talt forbløffet for det er "Ludricrous" tallet (som iøvrigt er uopnåeligt)
Hvor hurtig er den så ?
Under 3,3 sek... Nå sagde jeg så... Det er da for vildt.... så kikke han over på min røde Model S, uden type betegnelse og spurgte..
Hvad kører du... jeg sagde en P85D....
Og jeg ville ikke sige til kunderne den kører på under 3,3 sek, vi måler 3,6. Du skal huske 1-foot toll out... det viste han ikke hvad var. Og den har heller ikke 700 hk og slet ikke 770 hk. Vi måler 430 hk på rullefelt og 550 hk vis REST data.
Så sagde han.. Nå ja det har Ken (Seitzberg) også godt nok sagt til mig.....
Hvad fanden har de gang i hos Tesla.
Det er selvfølgelig ikke sælgerens skyld men ledelsen der ikke informerer og træner deres folk godt nok...
Torben_E