@Clubman
Rigtig god ide... og meget aktuelt med det P85D issues vi er nogle der har for tiden...
Må jeg foreslår og tilbyde at du bruger "mit" Grøn? ark oppe på menuen. Jeg har allerede lavet et extra faneblad der hedder "Power fra de forskallige modeller. Det du gør er at lave felter og text og så kan folk selv taste ind. Så har vi alle adgang til det og der er jo et levende doument som vil blive opdateret løbende.
Mvh
Torben_E
@Torben_E, så er arket tilrettet og folk kan hælde data i det. Skemaet kan jo evt. udvides med accelerationstider og andet, hvis der er interesse herfor (f.eks. med 2 kolonner efter hver modeltype med 0-60 og 0-100). Men det skal dog helst ikke blive alt for uoverskueligt.
@Clubman - jep, har haft den på rullefelt, deprimerende 430 hk målt på hjulet. Du kan læse mere om det her http://teslaforum.dk/...en-lover?&page=2
Den trækker max 415 kW fra batteriet (set på linkmytesla) men det fortæller ikke hvor mange HK der kommer ud af motorerne kun hvor meget energi der bliver trukket fra batteriet :-)
Jeg vil lige tillade mig at fluekneppe lidt i denne tråd.
Det hedder f.eks. 315 kW og ikke 315 KwH - det er en helt anden sag. Går ud fra du snakker effekt, og ikke batterikapacitet.. :(
@Gustavsfar1
De 341 kW kan du omregne til 463,6 HK som din bil har ydet i det øjeblik og det er vel ikke så dårligt?
Målingen på de 341 kW foretog jeg i foråret ved ca. 15 grader celcius med en 100 % ladning og balancerede batterier på 19 tommer standard helårsdæk uden ellers at have forvarmet bilen. Fik i øvrigt gentagne 0-100 km/t målinger på 5.1-5,2 sek. Har læst om en på det amerikanske forum som har målt 4,8-4,9 sek. fra 0-60 mph hvilket passer meget godt med mine målinger. Mener på et tidspunkt at have læst at tabet er knap 20 % hvilket så stemmer meget godt overens med de pt. opgivne ydelser for S85 som er 378 hk