Loading...
dk

Målt KvH på S60, 70D, S85, P85, 85D, P85D (m.fl.) | Tesla Forum

Clubman
Clubman Aug 15 '15
Med fare for at dette har været debatteret før (jeg kan ikke finde det), så vil jeg gerne høre, hvor meget de forskellige modeller rent faktisk kan trække af KwH. Som jeg har forstået det, kan data jo trækkes via Linkmytesla, og jeg har selv prøvet det på min P85.

Ifølge bilens stamdata skulle den have 421 HK (310 KwH), selvom den mange steder står angivet til at have 470 HK (350 KwH), hvilket også giver god mening, da det vel er samme motor som den bagerste i P85D. En P85D skulle så kunne trække 515 KwH og den nyeste 565 KwH. Der kan jeg dog forstå på tidligere indlæg, at mange ikke kan komme i nærheden af 515 KwH i deres P85D (jeg går ud fra at de pågældende også måler via Linkmytesla - eller har nogen været på rullefelt med deres bil måske?).

Men hvad måler I i praksis i de forskellige modeller?

Jeg har selv målt via Linkmytesla og den viser 356 KwH.
Torben_E
Torben_E Aug 15 '15

@Clubman

Rigtig god ide... og meget aktuelt med det P85D issues vi er nogle der har for tiden...

Må jeg foreslår og tilbyde at du bruger "mit" Grøn? ark oppe på menuen. Jeg har allerede lavet et extra faneblad der hedder "Power fra de forskallige modeller. Det du gør er at lave felter og text og så kan folk selv taste ind. Så har vi alle adgang til det og der er jo et levende doument som vil blive opdateret løbende.

Mvh

Torben_E

Clubman
Clubman Aug 15 '15

@Torben_E, så er arket tilrettet og folk kan hælde data i det. Skemaet kan jo evt. udvides med accelerationstider og andet, hvis der er interesse herfor (f.eks. med 2 kolonner efter hver modeltype med 0-60 og 0-100). Men det skal dog helst ikke blive alt for uoverskueligt.

Michael
Michael Aug 15 '15
@Clubman
Fint initiativ. Har være inde og udfylde. Har tilladt mig at tilføje en række med hk baseret på de målte gennemsnit for hver model, samt en række hvor man kan skrive Tesla officielle antal hk for hver model. Så er det nemt at sammenligne kW og hk.

Var det en ide at tilføje en kolonne for hver model til bedst opnåede accelerationstid. Det ville være interessant at se hvordan de forskellige modeller ligger i forhold til hinanden.

Fx. Kan jeg med min S60 nå 100 km/t på 5.5 sek, selvom den officielt burde være 6.1 sek om det.
P85DK
P85DK Aug 15 '15

@Clubman - jep, har haft den på rullefelt, deprimerende 430 hk målt på hjulet. Du kan læse mere om det her http://teslaforum.dk/...en-lover?&page=2

Den trækker max 415 kW fra batteriet (set på linkmytesla) men det fortæller ikke hvor mange HK der kommer ud af motorerne kun hvor meget energi der bliver trukket fra batteriet :-)

Clubman
Clubman Aug 15 '15
Alle ændringer og forbedringer er mere end velkomne. Jeg håber, at mange vil udfylde, så vi kan se, om vi får det, man kan forvente (pt tydeligvis ikke tilfældet med P85D).
Leth
Leth Aug 16 '15

Jeg vil lige tillade mig at fluekneppe lidt i denne tråd.

Det hedder f.eks. 315 kW og ikke 315 KwH - det er en helt anden sag. Går ud fra du snakker effekt, og ikke batterikapacitet.. :(

Clubman
Clubman Aug 16 '15
Helt ok:-)
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 16 '15
En anden ting er jo at det antal kW som linkmytesla viser jo ikke er det antal Kw bilen kan yde men kun er et tal som viser hvor meget man på et givent tidspunkt kan hive ud af batterierne. Jeg har på min s85 målt 341 kW men jeg kan ikke rigtig se hvad man kan bruge det til?
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 16 '15
Lars72
Lars72 Aug 16 '15
Er der nogle der har målt en alm S85 Fra 0-100. Officielt hedder den 5,6sek men virker lidt hurtigere?
NCL
NCL Aug 16 '15
Lars de 5,6 passer ret godt.
BlackPanther
BlackPanther Aug 16 '15

@Gustavsfar1
De 341 kW kan du omregne til 463,6 HK som din bil har ydet i det øjeblik og det er vel ikke så dårligt?

Clubman
Clubman Aug 16 '15
Jeg ved ikke om det er korrekt forstået, men tallene fra Linkmytesla er vel sammenlignelige for de enkelte biler (uanset at de ikke siger noget om, hvor mange HK der rent faktisk kommer til hjulene)? Men klart at tallene ikke tager højde for tab af effekt i motor, dækopsætning mv.
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 16 '15

Målingen på de 341 kW foretog jeg i foråret ved ca. 15 grader celcius med en 100 % ladning og balancerede batterier på 19 tommer standard helårsdæk uden ellers at have forvarmet bilen. Fik i øvrigt gentagne 0-100 km/t målinger på 5.1-5,2 sek. Har læst om en på det amerikanske forum som har målt 4,8-4,9  sek. fra 0-60 mph hvilket passer meget godt med mine målinger. Mener på et tidspunkt at have læst at tabet er knap 20 % hvilket så stemmer meget godt overens med de pt. opgivne ydelser for S85 som er 378 hk 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 16 '15