Loading...
dk

Glasforsikring | Tesla Forum

Juhloz
Juhloz Aug 17 '15

Har lige haft besøg af TopDk og inden vi siger ja tak til deres tilbud, skal jeg lige høre om nogen kender prisen på udskiftning af ny forrude på en Tesla.

Glasforsikring koster nemlig 815kr/år hop TopDk og på min A6 kostede ny forrude inklusiv arbede kun 2200kr. Så med selvrisiko og årlig udgift, vil jeg gerne kende en ca. pris på en ny forrude, inden jeg siger ja/nej til glasforsikring.

Nogen der kender prisen ??

På forhånd tak for svar.

/Lars

Skaarup
Skaarup Aug 17 '15

Den kan jeg (uheldigvis) svare på. For lidt over et år siden kostede det 9.660,- kr. inkl. moms og montering. Der har vist været en reducering i priserne på reservedele siden, men om det også omfatter ruden ved jeg ikke.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Aug 17 '15

Skulle lige til at sige ca. 8K mener at Mdamm herinde også fik en skiftet og at det ligger i det prisleje..

Juhloz
Juhloz Aug 17 '15

Super, så kan det godt betale sig at nuppe den med.

Mange tak for hurtig svar.

P85DK
P85DK Aug 17 '15

Virkelig? Jeg ville være kommet til modsatte konklusion.

Jeg har haft bil i 45 år (stor del af årene 2 biler, så derfor det høje tal) og har aldrig fået skiftet en forrude. Jeg har fået lavet stenslag, men ikke skiftet en forrude. 

Med en pris på 815 kr/år og en omkostning på ca. 8.000, skal du forvente at der skal skiftes en hvert 10 år for bare at breake even. Jeg ved godt at når den skal skiftes er det 0 og 1 og ikke en procentberegning af sandsynlighed, men alligevel ... hvis de 8.000 ikke er et problem for dig at tage ud af budgettet i det daglige, så ville jeg vælge 'selvforsikring' i dette tilfælde og sige nej tak til TopDK

Det er trods alt 8-9% af en standard P85D forsikring de ønsker bare til at dække udskiftning af forruden

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Aug 17 '15
lysmanden
lysmanden Aug 17 '15

kommer vel an på ens kørsel behov. Kører 45.000 om året. En bruger der kun kører 5000 km om året har jo mindre risiko end jeg har

P85DK
P85DK Aug 17 '15

det er rigtigt, vi kører samlet ca. 45k om året i de 2 biler. Det bliver lidt højere nu hvor der er en tesla i familien.

The_Stig
The_Stig Aug 17 '15

Det er nok mere kørefacon der koster ruder end distancen der tilbagelægges. Tæt kørsel til forankørende med relativ høj hastighed giver voldsommere stenslag end tilbagelænet "vi når det nok" kørsel .

I mange år havde jeg et kørselsbehov på ca. 50tkm/året hvor det kostede en rude om året, andre gange fik jeg den skiftet efter 3-4 år fordi den var totalt sandblæst.

Og ja! ruder er dyrest via forsikringsselskabet - brug et rudeudskiftningsfirma der betjener privatkunder og sig der ikke er forsikringsdækning og pludselig falder prisen med 50+% (altså for forruder) - måske er der ikke flow nok på TESLA ruder endnu til, at der kan forhandles priser? men mon ikke NORGLAS snart laver en kopirude på deres fabrik I Polen? bare chancen for at sælge ruder til "Grusvejs Norge" med en DG på over 10% vil sikkert give dem blod på tanden.... :-)     

kajakaj
kajakaj Aug 17 '15
1 frontrude udskiftning i løbet af 40 år og 635000 km så billigere selv betale end at have glas forsikring.
rasmusn93
rasmusn93 Dec 6 '15

Ja, det er meget billere 

Vh. 

Rasmus Nørgård

Season Sports