Loading...
dk

Aircondition nu kun med halv effekt | Tesla Forum

Reklame
lysmanden
lysmanden Aug 17 '15

Hejsa venner

Jeg har lagt mærle til at min aircon kører med meget lav effekt. Selvom dysserne  er lukket ned til bagsædet og den til højre for passager siden,( dvs jeg kører kun med de 3 åbne), så er der alligvel ikke meget blus på selvom den står på 8-10.

Jeg har kun "luft i ansigtet" aktiveret og ej på benene eller ruden. Alligevel er der ikke meget blæs på. Skal jeg have tryk på så skal jeg over på recirkulation. Det er jo ikke fordi det er varme forhold vi har haft de sidste par uger. Hvad har i gjort jer af erfaringer?

DerHansi
DerHansi Aug 17 '15

Har du checket du ikke har sat Tesla i Range mode ?(evt. ved en fejl). Det nedsætter AC betragteligt

lysmanden
lysmanden Aug 17 '15

arrrh Hansiiiii. Nu bliver jeg sku forvirret :-)Jeg har som sådan ikke pillet ved noget. Er det inde under ladning i menuen man gør det? Når jeg lader batteriet op så står den på laveste værdi ( hvis man kan bruge det udtryk ) dvs den opgiver færrest km i Range. Er det mon det du mener?

Ikke desto mindre så mener jeg ikke at have trykket på noget

DerHansi
DerHansi Aug 17 '15

Njaaeh, måtte lige ud selv og checke : det er under controls derefter driving. Range mode skal stå i off, hvis du skal have  max AC

(hint : climate kan gå til 11 når driving range er off)

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Aug 17 '15
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Aug 18 '15

Man kan også se om range mod er slået til hvis der ved aircon symbolet er vist et lille "ECO".

Lennart
Lennart Oct 12

Hvis man kun skal have lavet en Aircon service, hvor er det så billigst? Eller det vil sige at jeg tror det er et aircon service, for den skal tit stå i HI før der kommer bare lidt varme ud :-( Har i andre været ude for noget ligenede? P85d 2015, har købt over 80.000 km

TorbenS
TorbenS Oct 12

@Lennart, aircon køler kun så hvis det er varme du mangler, så er det nok Tesla værksted som skal ind over.

KimT
KimT Oct 12

Varmeapparatet består i en Tesla i princippet af en 6kW "brødrister" (og kan ikke huske om overskudsvarme også indgår i kabinavarmere eller om det kun er til batteri). 

Hvis ikke Tesla så tag fat i Hinnerup auto/ Autohjørnet Køge / Autoskadestuen

MOS
MOS Oct 12

@Lennart

Tjek lige, om den står i Range Mode = ON. Hvis den gør det, så får du kun halv varmeeffekt. Range Mode = OFF giver fuld varmeeffekt.

Lennart
Lennart Oct 12

Tak for de gode svar. Range mode er off, ser ud til at jeg skal ringe til Tesla, og evt. Autoskadestuen

PEB
PEB Oct 12
Hvad med pollenfilteret? Hvis der kommer mere luft ud af dyserne ved recirkulation, tyder det på at varmeapparatet har problemer med at suge luft udefra (gennem pollenfilteret) = stoppet pollenfilter. Du kan evt prøve at afmontere det. Det er ret nemt.
Lennart
Lennart Oct 13

Hej PEB. Dette er blevet skiftet, men det hjælp ikke. Bilen skal til Tesla d.1/11 

Reklame