Loading...
dk

NextGen vs. alm forsæder | Tesla Forum

KennethOlsen
KennethOlsen Aug 18 '15

Er der nogle der kan dele erfaringer fra Next.Gen sæder vs. de almindelige?

Jeg tænker specifikt på hvordan de føles omkring lår/ryg/læn osv?

Jeg har også læst et sted at hvis man er til den lidt runde side så opleves de umiddelbart som "smalle" grundet de øget sidestøtte?

GO4IT
GO4IT Aug 18 '15

Vi synes man sidder fantastisk i dem ;-) Vi synes man sidder bedre i dem end i de almindelige men det må komme an på den enkelte. Hvis du bor i nærheden af Århus har vi sæderne så du kan prøvesidde.

Junior
Junior Aug 18 '15

Jeg foretrækker klart next gen og det kan jeg sige, efter at have brugt mange km. i Tesla's gamle pressebil tilbage for snart 3 år siden. Der er en verden til forskel, især med bagsæderne. Men I må ud og prøve dem, der er ikke andet for :-) Tesla Aarhus har sikkert begge versioner hjemme.

Forummets indlæg er redigeret af Junior Aug 18 '15
KennethOlsen
KennethOlsen Aug 18 '15

Tak Go4IT bor i Næstved så desværre en lidt lang tur ;-)

KS
KS Aug 18 '15
Kenneth: kom en tur til Bjæverskov så skal du prøve dem
Junior
Junior Aug 18 '15

Ja, smut en tur forbi Ken - mig bekendt, kan han fremvise begge slags sæder lidt endnu :-)

krabbe
krabbe Aug 18 '15
Jeg skal muligvis selv til Næstved på fredag hvor i gerne må se og prøve (og har standard læder i min bil) jeg "lånte" i 3 dage en Tesla i sep 2014 med standard læder og syntes ikke de var specielt gode, (mærkede allerede efter de første 500 km. Har nu kørt 29.000 i min bil og ikke mærket nogen problem med komfort overhovedet.

Kunne jeg ved bestillingen have købt next gen til min bil (det kunne man kun tik p85D) havde jeg dog gjort det !
Frede
Frede Aug 18 '15

@Larsendk

Er bagsæderne ikke de samme, uanset om man vælger nextgen eller standard læder?

Det ser hverfald sådan ud på deres hjemmeside.

JL
JL Aug 18 '15
@Frede: Jo, det er de (lige) nu. I starten var de ikke, men det lavede Tesla om. Flere mener det var fordi de ikke kunne lægges helt fladt ned. Så forsvandt, så kom de tilbage og nu er de væk igen :-)
Junior
Junior Aug 18 '15
Citat fra Frede

@Larsendk

Er bagsæderne ikke de samme, uanset om man vælger nextgen eller standard læder?

Det ser hverfald sådan ud på deres hjemmeside.

Jo, nu er de :-) Jeg nåede heldigvis at få min med de nye Next Gen bagsæder og de ser altså bare bedre ud (Og så sidder man bedre i dem!)

Junior
Junior Aug 18 '15

Og i øvrigt, så kan de fint lægges ned, så man kan transportere div. ting

AxelEmil
AxelEmil Aug 19 '15

Har netop været på en 5000km tur med next gen. sæder for og bag - super gode- også for de stor børn bagi Det er ærgeligt at de ikke fås til bagsæderne mere. 

Michael84
Michael84 Nov 5 '15

Hvordan ser Jeres NextGen-sæder ud med tiden?

Mine brune/tan er 2 måneder gamle og farvelaget på syningerne er ved at være slidt i stykker et enkelt sted, selvom jeg ellers skulle mene jeg generelt passer på og ikke springer ind og ud. De har to gange fået en tur med Optimum Leather Protectant netop for at passe på dem.

jr
jr Nov 5 '15

Har lige været en tur til Cannes 5000 km med NextGen sæder, støtten er ok, men savner meget at kunne justere nakkestøtterne

PS: syntes også at sygningerne virker lidt løse, men stadig intakt bilen er 1 md gl.

Forummets indlæg er redigeret af jr Nov 5 '15
Gronhund
Gronhund Nov 5 '15

Vi lånte en med stof sæder, og vi fik altså lidt ondt i røven, efter at have kørt i den hele dagen. Så vi har bestilt NextGen.

Om de så holder, ved jeg ikke noget om endnu.

tintin
tintin Nov 5 '15

Mine nextGen i lys læder er fra marts og ser stadig ud som nye selvom bilen bliver brugt hver dag

Michael84
Michael84 Nov 6 '15

Det er nu heller ikk fordi det skriger til himlen, men hvis to måneder giver denne slitage, bliver det da dekorativt når den runder flere år...

Forummets indlæg er redigeret af Michael84 Nov 6 '15
DavidS90D
DavidS90D Nov 6 '15

Hmm.. Hvis sæderne efter så kort tid viser tegn på slid, mener jeg ikke der kan være tale om "almindelige brugstegn"! Der er jo nærmere tale om en defekt/fejl i materialet = garantisag.

Jeg har læst garantibestemmelserne og er klar over Tesla fraskriver sig næsten alt, når bilen er "kørt over kantstenen". F.eks. må man heller ikke køre på grusveje eller veje med huller (danske vinterveje).

TVJ
TVJ Nov 6 '15

Skræmmende :-(

For et par måneder siden var jeg i hannover og så på en Mercedes C63 AMG med 50.000 km. på tælleren og 2 år på bagen. Der var INGEN slid overhovedet - heller ikke på førersædet. Troede faktisk bilen var spritny indtil jeg så hvor langt den havde kørt.

Hookmaker
Hookmaker Nov 6 '15

Mine ser ud som nye efter 23K kilometer.

Sider: 1 2 3 4 »